•   Basic of Research and Methods 8T00EW29-3004 01.08.2022-07.12.2022  5 cr  (20RESTO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students
    - are familiar with the basics of research and know the key concept of research.
    - are able to design and implement practical, applied research according to research ethics.
    - are able to use the statistical program to produce and interpret the most common statistical presentations.
    - can analyse qualitative text material and can describe obtained results (qualitative research)
    Course contents
    WHAT are the basics of research and research ethics?
    HOW does the research material be collected, be described, be analyzed?
    HOW are the reliability and effectiveness of the results estimated?
    WHY is the study know-how important?
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student identifies the basic concepts which are related to the research work.

    The student is familiar with the different research methods and can use them in a controlled way.

    The student is able to use the statistical program to produce the most common statistical presentations.

    The student can operate on the support of the team.

    Good

    The student can define the basic concepts which are related to the research work.

    The student can design and implement a small research. The student is able to use the statistical program to produce and interpret the most common statistical presentations.

    The student takes responsibility and commits to the group activities in addition to his/her own work.

    Excellent

    The student can design and implement a small research. The student can describe and can analyse research results. The student can estimate the reliability and effectiveness of the results. The student understands the significance of the research in development work. The student can cooperate responsibly and constructively.

    Approved/Failed

    The student does not recognize the concepts related to the research and cannot use research methods.


    Name of lecturer(s)

    Pekka Kaatiala

    Recommended or required reading

    Suositeltava oppimateriaali Moodlessa
    Opiskelua varten sinulla tulee olla käytettävissäsi tietokone, Internet-yhteys, kamera ja mikrofoni
    Lisäksi opiskelussa käytetään sovelluksia, joiden lataamiseen löytyvät linkit TAMKin intrasta tai joihin luodaan tunnus verkossa
    Opetusmateriaali, linkit selittäviin videoihin, tukimateriaali ja mahdollinen kirjallisuus on Moodlessa (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Luennot, tentit, selittävät videot, harjoitustehtävät ja niiden raportointi
    Lähiopetus ja luokkaharjoitukset
    Etäopetus verkossa (Moodle/ Zoom/ Teams)
    Pari- ja ryhmätyöskentely
    Itsenäinen opiskelu (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Määrällinen: Harjoitustehtävät sekä itsenäisesti että parityönä. Lisäksi itsearviointi ja vertaisarviointi. Tenttiä ei järjestetä.
    Laadullinen: Tentit ja laadullisen aineiston analyysin harjoitustehtävä.
    Tiedonhankinta: Tehtävien suoritus ja osallistuminen etälähikerralle. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 07.12.2022

    Registration

    02.07.2022 - 20.10.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20RESTO

    Seats

    5 - 50

    Teacher(s)

    Mika Boedeker, Pekka Kaatiala, Marja-Liisa Timperi

    Unit, in charge

    Hospitality Management

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Hospitality Management

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    2 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Hyväksilukeminen (Katso opinto-opas) (not translated)

    Exam schedule

    5 op = 5 * 27 h opiskelijan työskentelyä. (not translated)

    Students use of time and load

    1 op = 27 h opiskelijan työtä (not translated)

    Content periodicity

    Katso kurssin lukujärjestys (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelija ei ole osallistunut tiedonhankinnan, harjoitusten, harjoitustehtävien ja tenttien tekemiseen. (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija on tehnyt annettuja tehtäviä. Opiskelija tietää tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita. (not translated)

    Good

    Opiskelija on tehnyt pääosan annetuista tehtävistä. Opiskelija hallitsee tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemiään ratkaisuja ja pohtimaan saamiensa tulosten merkitystä. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemänsä ratkaisut, ymmärtää saamiensa tulosten tulosten merkityksen ja osaa soveltaa niitä toimialalla. (not translated)