•   Professional Swedish for the Service Industry, Spoken 8T00DR00-3008 01.08.2022-31.12.2022  2 cr  (21MRESTO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Opiskelija:
    - osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
    - osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
    - osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
    - osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
    - pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit). (not translated)
    Course contents
    MITEN viestitään suullisesti omasta osaamisesta, työympäristöstä ja työtehtävistä kohdekielellä?
    MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
    MITEN voidaan kehittää omaa osaamista ja hankki tietoa omalta alaltaan kohdekielellä?
    - Keskeinen palvelualan terminologia
    - Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
    - Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti (not translated)
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.

    Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista.

    Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.

    Opiskelija pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä. (not translated)

    Good

    Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään.

    Opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.

    Opiskelija pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti.

    Opiskelija pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä.

    Opiskelija pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.

    Opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä.

    Opiskelija osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.

    Opiskelija osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.

    pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus). (not translated)


    Name of lecturer(s)

    Anne Kerttula

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Registration

    08.06.2022 - 30.08.2022

    Credits

    2 cr

    Group(s)

    21MRESTO

    Teacher(s)

    Anne Kerttula

    Further information for students

    Toteutuksen tiedot löytyvät kirjallisen osuudesta: 8T00DQ98-3008 Yrkessvenska för servicebranschen, Skriftlig (not translated)

    Unit, in charge

    TAMK Languages and Communication

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Hospitality Management

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    1 cr

    Evaluation scale

    0-5