•   Professional Swedish for the Service Industry, Spoken 8T00DR00-3006 09.09.2021-17.12.2021  2 cr  (20MRESTO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Opiskelija:
    - osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
    - osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
    - osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
    - osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
    - pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit). (not translated)
    Course contents
    MITEN viestitään suullisesti omasta osaamisesta, työympäristöstä ja työtehtävistä kohdekielellä?
    MITÄ opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
    MITEN voidaan kehittää omaa osaamista ja hankki tietoa omalta alaltaan kohdekielellä?
    - Keskeinen palvelualan terminologia
    - Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
    - Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti (not translated)
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.

    Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista.

    Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa.

    Opiskelija pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä. (not translated)

    Good

    Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään.

    Opiskelija osaa esitellä kirjallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.

    Opiskelija pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti.

    Opiskelija pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä.

    Opiskelija pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.

    Opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti pohjoismaisessa toimintaympäristössä.

    Opiskelija osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.

    Opiskelija osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.

    pystyy hakemaan, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus). (not translated)


    Name of lecturer(s)

    Satu Kylmälä

    Recommended or required reading

    Opettajan oma materiaali. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Lähiopetus, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset/, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu sekä tentti. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, verkkotehtävät ja suulliset tehtävät sekä suullinen näyttö.

    Läsnäolo 80%. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    09.09.2021 - 17.12.2021

    Registration

    02.07.2021 - 10.09.2021

    Credits

    2 cr

    Group(s)

    20MRESTO

    Teacher(s)

    Sari Hanska

    Further information for students

    Esitiedot: Lukion ruotsi tai vastaava kielitaito (B1-tason kielitaito). (not translated)

    Unit, in charge

    Hospitality Management

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Hospitality Management

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    - (not translated)

    Training and labour cooperation

    - (not translated)

    Exam schedule

    Suullisen näytön ajankohta sovitaan opintojen alussa. (not translated)

    International connections

    - (not translated)

    Students use of time and load

    Koko ruotsin kielen 5 opintopisteen opintojakso suoritetaan samanaikaisesti (Svenska i servicebranschen, muntlig 2 op ja Svenska i servicebranschen, skriftlig 3 op). Opiskelijan itsenäinen työskentely yht. 135 h (sis. virtuaaliosuuden ja 16 h lähiopetusta). Kurssit Yrkessvenska för servicebranschen, muntlig ja Yrkessvenska för servicebranschen, skriftlig pidetään yhtenä opintojaksona, mutta arvosanat annetaan erillisinä. (not translated)

    Content periodicity

    Opetusta on 1. - 2. periodilla lukuvuovva 2021- 2022. (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opintojakso on hylätty, mikäli opiskelija ei saavuta arviointikriteerien taitotasoa 1. (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija
    - puhuu pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten
    - osaa suullisesti esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
    - osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän suullisissa vuorovaikutustilanteissa
    - pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä (not translated)

    Good

    Opiskelija
    - osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään
    - osaa esitellä suullisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa
    - pystyy hoitamaan suulliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
    - pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
    - pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija
    - osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa
    - osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
    pohjoismaisessa toimintaympäristössä
    - osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja
    asiakaskontakteissa
    - pystyy hakemaan sekä seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta
    - osaa valmistella vakuuttavan, jäsennellyn suullisen esityksen tarvittavine materiaaleineen (not translated)