•   Results with Communication 8T00DQ96-3010 01.08.2021-31.12.2021  5 cr  (21RESTO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Student:
    - is able to define the characteristics of text types that are important for study and working life and apply their knowledge of text types in different writing situations
    - is able to write a structurally intact, illustrative, factual and comprehensible text
    - can use versatile sources critically in his / her field and be able to refer to sources and compile a list of sources
    - is able to promote the company's operations by means of communication
    - identify their own communication style and area of development as a communicator
    Course contents
    WHAT are text types and what are the types of text that are important for study and working life?
    WHY is it important that communication takes into account the recipient and the situation?
    HOW are sources referenced and how are they marked in the text and list of sources?
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student communicates in an understandable and factual manner, by using templates and instructions. The student finds sources, although their use and reference is limited.

    The justification for the allegations is modest.

    The construction of the messages is fickle, and there is something to note about the form and style of the language.

    Good

    The student communicates in a structured and illustrative way and targets his / her message according to the recipient and the situation.

    The student justifies his / her view.

    The student chooses his source appropriately, and the reference naturally links to the rest of the text. Relevant information is clearly conveyed.

    The messages are easy to receive and the texts are fairly error-free.

    Excellent

    The student communicates convincingly, inspiringly and interactively.

    The student justifies his / her views in many ways.

    The student uses the sources evaluatively and commenting.

    The essential information is excellently structured and condensed, and the language and style are mastered.


    Name of lecturer(s)

    Satu Kylmälä

    Recommended or required reading

    Oppimateriaali jaetaan Moodlen kautta. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Luennot, harjoitukset, tiimityöskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista ja sitoutumista tiimitoimintaan sekä kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista aikataulutavoitteiden mukaan.
    Opintojakson arvioitavat tehtävät (0 - 5): tiimiyrityksen portfolio esityksineen 50 % ja parityönä toteutettava pienoistutkielma 50 %. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2021 - 31.12.2021

    Registration

    02.07.2021 - 31.08.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    21RESTO

    Teacher(s)

    Eija Lähteenmäki

    Unit, in charge

    Hospitality Management

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Hospitality Management

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    AHOT-menettely, josta neuvoteltava opettajan kanssa. (not translated)

    Exam schedule

    Tehtävien aikataulut täsmentyvät opintojakson alkaessa. (not translated)

    Students use of time and load

    Opintojaksoon sisältyy 10 lähiopetuskertaa ja 2 seminaarikertaa (yhteensä 36 tuntia). Opiskelijoiden ja tiimien itsenäistä työskentelyä n. 95 tuntia. (not translated)

    Content periodicity

    1. periodi:
    Asiatyyli ja oikeakielisyys
    Tekstilajit
    TAMKin raportointiohje ja raporttipohja
    Referointi, tekstiviitteet ja lähdeluettelo
    Pienoistutkielman ohjeistus

    2. periodi:
    Tiimien perustaminen ja tiimiyritysten ideointi
    Yhteisöviestinnän perusteet
    Liikekirjeet
    Tiedottaminen
    Verkkoviestintä
    Vuorovaikutus- ja esiintymistaidot
    Tiimitehtävien esittely loppuseminaarissa (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelija ei osallistu tiimiyritystoimintaan eikä tee annettuja tehtäviä. (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan. Tiimin tuotokset ovat tavanomaisia jäljitellen malleja ja vakiintuneita käytänteitä. Tuotokset ovat hajanaisia, eikä viestinnästä rakennu yhtenäistä yhteisökuvaa. Tiimi ei taustoita eikä perustlele valintojaan.

    Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu jää vaatimattomaksi. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. (not translated)

    Good

    Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan aktiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia. Tuotokset pyrkivät rakentamaan yhtenäistä yhteisökuvaa. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa.

    Opiskelija käyttää lähteitä asianmukaisesti. Referointi niveltyy muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan vuorovaikutteisesti ja innovatiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia ja omaperäisiä. Tuotokset herättävät mielenkiinnon ja rakentavat yhteinäistä yhteisökuvaa viestintästrategian mukaisella tavalla. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa luovasti ja vakuuttavasti. Opiskelija arvioi omaa ja tiiminsä jäsenten viestintäosaamista realistisesti ja monipuolisesti.

    Opiskelija käyttä lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitseen tilannekohtaisen kielen ja tyylin. (not translated)