Student knows the basics of business establishing. The business plan is limited. The report is partly done according to academic writing standards. The other assignments are passed satisfactory.
Student has a command of the basics of business establishing. The business plan is proper, detailed and realistic. The report is mainly written according to academic writing standards. The other assignments have been done by using the resource material.
Student is able to found a business. The business plan is realistic, comprehensive and innovative. The report is written according to academic writing standards. The other assignments have been done by using widely the resource material.
Student does not understand the basics of the business establishing. The business plan is unrealistic. The report is not written according to academic writing standards. The assignments are not done or are failed.
Riitta Brännare
Suositellaan:
Heikkilä, P. & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäinen laskentatoimi + harjoituskirja. Helsinki: Restamark.
Iloniemi, M., Järvensivu, P., Kyläkallio, K., Parantainen, J. & Siikavuo, J. 2009. Uuden yrittäjän käsikirja. Helsinki: Talentum.
Viitala, R. & Jylhä, E. 2013. Liiketoimintaosaaminen. Menestyvän yritystoiminnan perusta. Helsinki: Edita.
+
moodlessa oleva materiaali sekä linkit
+
muu mahdollinen kurssin aikana annettu materiaali (not translated)
luennot ja niihin liittyvät harjoitukset - tentti
simulaatiopeli
Sprint-viikko monialaisissa tiimeissä toimeksiannoista
liiketoimintasuunnitelma projektina
omien yrittäjävalmiuksien arviointia, itse ja vertaisarvointia projekteissa (not translated)
-osallistuminen luennoille, laskennan harjoitukset 10 %
-osallistuminen sprinttiviikolle ja sen sekä yrittäjävalmiuksien raportointia annetun tehtävän mukaan 20 % (tiimiosallistuminen, raportointi yksilösuorituksena)
-osallistuminen yrityspeliin ja loppuraportti 20 % (tiimityö)
-liiketoimintasuunnitelman tekeminen ja raportointi + kertaustentti 50 % (tiimityö+yksilötyö) (not translated)
Finnish
25.10.2021 - 15.12.2021
02.07.2021 - 15.10.2021
10 cr
19RESTO
15 - 60
Riitta Brännare, Antti Vuento
Hospitality Management
Degree Programme in Hospitality Management
TAMK Main Campus
5 cr
8 cr
0-5
Kurssista voi suorittaa osan TAMKin HUBSin kursseilla kuten NN00FP50-3001 Ideasta startupiksi -hautomo, 5 op. Suorituksella voi hyväksilukea Ideasta yrityksen liiketoimintasuunnitelmalla ja siihen liittyvällä tentillä. (not translated)
-restonomien osuuskunta
-oman yrityksen liikeidea
-Sprint-viikon toimeksiannot (not translated)
varsinainen tentti ma 29.11.21
1.rästitentti ti 30.11.21
2. rästitentti 14.12.21 (not translated)
1 op vastaa 27 tunnin työtä opiskelijalle, mikä riippuu kuitenkin opiskelijan tavoitteista, aiemmasta koulutuksesta ja työkokemuksesta, osaamisesta
noin 50 % kontaktissa opiskelua (luennot ja niihin liittyvät harjoitukset), yrityspeli, sprint-viikko
noin 50 % henkilökohtaista itsenäistä opiskelua kuten tenttiin valmistautumista, harjoitusten tekemistä, tiimeissä työskentelyä, raporttien ja lts:n kirjoitusta (not translated)
Ideasta yritykseksi toteutuspäivät pääsääntöisesti ovat maanantai klo 9-15, tiistai klo 9-15 ja ke klo 9 – 12 tai 12 -15 tai 9-15
Viikolla 46 on Sprint Innovation Festival maanantaista perjantaihin
Viilolla 48 keskiviikkona, viikolla 49 ja viikolla 50 maanantaina ja tiistaina pelataan yrityspeliä klo 9-15.
Keskiviikkoiltapäivisin klo 12-15 on laskentaa seuraavasti: 27.10.; 3.11.; 10.11.; 24.11.
Muina ajankohtina tehdään liiketoimintasuunnitelmaan liittyviä asioita luonnoilla, harjoituksissa ja itsenäisesti tai tiimeissä opiskellen.
Tarkennettu aikataulu on moodlessa nähtävillä kurssin alkamisen aikana. (not translated)
Opiskelija ei ymmärrä yrityksen perustamisen liittyvien osa-alueiden perusteita ja soveltamisessa on isoja puutteita. Liiketoimintasuunnitelma on monilta osin puutteellinen ja epärealistinen. Raportti ei vastaa TAMKin muotovaatimuksia.
Yksityiskohtaisempia arvioinnin kohteita ja kriteereitä eri osa-alueissa on moodlessa. (not translated)
Opiskelija tietää yrityksen perustamiseen liittyvien osa-alueiden perusteet ja osaa soveltaa niitä liiketoimintasuunnitelmassa. Liiketoimintasuunnitelma on suppea; asiat esitetään siinä toteavalla tavalla. Raportissa on puutteita, vaikka se on tehty TAMKin muotovaatimuksia noudattaen.
Yksityiskohtaisempia arvioinnin kohteita ja kriteereitä eri osa-alueissa on moodlessa. (not translated)
Opiskelija hallitsee yrityksen perustamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä hyvin liiketoimintasuunnitelmassaan. Liiketoimintasuunnitelma on perusteellinen ja kattava ja se antaa valmiudet yrityksen perustamiseen käytännössä. Raportissa on pieniä puutteita, vaikka se on tehty TAMKin muotovaatimuksia noudattaen.
Yksityiskohtaisempia arvioinnin kohteita ja kriteereitä eri osa-alueissa on moodlessa. (not translated)
Opiskelija hallitsee yrityksen perustamiseen liittyvät osa-alueet laajasti ja monipuolisesti ja osaa soveltaa niitä perustellen valitsemansa ratkaisut. Liiketoimintasuunnitelma on realistinen, perusteellinen, kattava ja innovatiivisuutta osoittava; myös toimialan kehittäminen on työssä vahvasti mukana. Raportti on tehty TAMKin muotovaatimuksia noudattaen.
Yksityiskohtaisempia arvioinnin kohteita ja kriteereitä eri osa-alueissa on moodlessa. (not translated)