•   Servicescape Design 8T00DQ64-3007 22.08.2022-11.10.2022  5 cr  (21RESTO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students are able
    - to recognise the different phases of a construction project and can understand multisensory service scape design as a whole
    - work in a co-operation with multidisciplinary design group
    - to pay attention to results that are gaining well-being at work and also improving business
    Course contents
    WHAT functional space planning means?
    WHY service scape design that supports customer experience is important?
    HOW I improve interaction in a multidisciplinary design workgroup?
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Student can recognise and define field related phenomena and service scape design.

    Student is able to work in a multidisciplinary design group under supervision.

    Student considers and assesses things from his/hers choices.

    Good

    Student structures service scape design in a professional context and is able to choose the most suitable option from different alternatives for multisensory service scape design and reason it.

    Student can solve problems that concerns interaction in a multidisciplinary design workgroup.

    Student can cooperate responsibly and follows the important courses of action in the service-field.

    Excellent

    Student understands service space design and relates it to the professional context. Student knows how to search different solutions for a multisensory service scape design.

    Student is able to try new operational models for improving interaction in a multidisciplinary design group.

    Student works responsibly and in a commited manner considering the community and service field requirements and needs.

    Approved/Failed

    Student can not recognise the concept of service scape design and is not able to attend and work in a multidisciplinary design work group.

    Further information
    This module has more implementations, which are informed to students before the beginning of this course. Only one implementation is available to exchange students of DP in Hospitality Management, which is clearly marked.

    Name of lecturer(s)

    Tuija Ylä-Viteli

    Recommended or required reading

    RT Ammattikeittiöt 94-11254. Julkaistu 28.2.2017
    RT 103058 OHJEKORTTI kesäkuu 20191 (14). Palvelumuotoilu kiinteistö- ja rakentamisalalla

    Muu aiheeseen liittyvä materiaali
    Ammattikeittiölaitevalmistajien omat yrityssivut (koneet ja laitteet) (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    luennot
    harjoitustehtävät
    ohjauskeskustelut
    tiimityöskentely / workshop työskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    1.Suunnittelutehtävä tiimityönä (50 % arvioinnista, tiimityö, arviointi1-5)
    A.RETARA-tiimitehtävä (Monialainen päiväkotiprojekti ja siihen liittyvä raportointi)
    tai
    B. Omavalintainen suunnittelukohde-tiimitehtävä ja siihen liittyvä raportointi

    2.Tiimitehtävän Itse- ja vertaisarviointi (20 % arvioinnista, yksilö, arviointi 1–5)

    3.Tentti (30 % arvioinnista, yksilö, arviointi 1–5)
    Tenttipäivä 13.9.2022 klo 8.30–10.30, tentti Moodlessa (rakennushankkeen vaiheet, toiminnallinen tilasuunnittelu, mitoitus)
    1.UUSINTATENTTI 3.10. 2022 klo 14.00–16.00 Moodle
    2.UUSINTATENTTI 10.10.2022 klo 16–18 Moodle (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    22.08.2022 - 11.10.2022

    Registration

    07.06.2022 - 15.08.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    21RESTO

    Seats

    5 - 50

    Teacher(s)

    Tuija Ylä-Viteli

    Further information for students

    Toteutus 1. periodissa 22.8-11.10.2022
    Opetustunnit maanantaisin ja tiistaisin klo 8.00-12.00
    Toteutus pääsääntöisesti lähiopetuksena TAMKilla, yksittäisiä kertoja etänä Zoomin välityksellä (asiantuntijavieraat, tentti ym.).

    Retara-monialaisessa projektissa on Moodlen lisäksi käytössä Teams-alusta. Opiskelija voi valita osallistuuko RETARA-monialaiseen projektiin vai tekeekö suunnittelun omavalintaisesta kohteesta tiimityönä. Valinta tehdään opintojakson aloituskerralla 22.8.2022. (not translated)

    Unit, in charge

    Hospitality Management

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Hospitality Management

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    1 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Ahot osaamisen näyttö.
    Hakemus HyväHot-järjestelmään 15.8.2022 mennessä. Osoita hakemus Tuija Ylä-Vitelille.
    Hyväksytyille hakijoille ilmoitetaan ohjeistus osaamisen näytöstä erikseen. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Opintojaksototeutuksella on yritysten edustajia luennoimassa, ohjaamassa ja antamassa palautetta tiimitehtävään. (not translated)

    Exam schedule

    Tentti
    13.9.2022 klo 8.30–10.30 Tentti, Moodlessa (rakennushankkeen vaiheet, toiminnallinen tilasuunnittelu, mitoitus)
    1.UUSINTATENTTI 3.10. 2022 klo 14.00–16.00 Moodle
    2.UUSINTATENTTI 10.10.2022 klo 16.00–18.00 Moodle (not translated)

    International connections

    Vieraskielinen lähdemateriaali (not translated)

    Students use of time and load

    5 op = yhteensä 135h opiskelijan työtä (1 op=27h opiskelijan työtä)
    kontaktiopetus 64h
    itsenäinen työskentely yksin ja tiimin kanssa 71h (not translated)