•   Superior’s Toolbox 8T00DQ62-3004 01.01.2022-07.03.2022  10 cr  (20RESTO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students are able
    - to recruit and orientate employees
    - to guide employees to operate in accordance with the objectives of the work community
    - to plan, analyse and develope practical HRM
    Course contents
    WHICH instruments are needed in the superior´s toolbox?
    WHY is human resource management so important for the superior?
    HOW to operate as a superior according to the laws and regulations?
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student is aware of the importance of the operational human resource management (HRM) in certain business.

    The student knows what the human resource management is about.

    The student is aware of the HRM tools and the importance of human resource development.

    Good

    The student understands the importance of the human resource management in certain business.

    The student is able to implement the human resource management by using different tools.

    The student understands the importance of motivation and human resource development.

    Excellent

    The student is able to make the plan of human resource management according to the business idea.

    The student is able to implement the human resource management by using different tools profitably and allowing for resources.

    The student is able to regard the importance of motivation and human resource development. She/he is able to analyze the made decisions influence to the work team.


    Name of lecturer(s)

    Riitta Brännare

    Recommended or required reading

    Luentomateriaali
    +
    Eräsalo, U. 2011. Käytännön henkilöstöjohtaminen hotelli- ja ravintola-alalla. Restamark.
    Hyppänen, R. 2013 (2007). Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Edita.
    +
    Laskenta
    Heikkilä, P & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäinen laskentatoimi. Restamark.
    Heikkilä, P., Rauhala, M. & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäisen laskentatoimen harjoituskirja. Restamark.
    +
    Moodlessa osoitetut materiaalit (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    -luennot + luentoihin liittyvät tehtävät ja tentit
    -harjoitukset (yksilötyöt ja tiimissä tehtävät)
    -tiimityöt kuten projektit (not translated)

    Assessment methods and criteria

    - luennot, haroitukset ja tentit (henkilöstöjohtaminen, työlainsäädäntö, laskenta)
    - osallistuminen tiimien projektityöskentelyyn (itse- ja vertaisarviointi työskentelyprosessista ja lopputuloksesta) (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 07.03.2022

    Registration

    02.12.2021 - 06.01.2022

    Credits

    10 cr

    Group(s)

    20RESTO

    Seats

    5 - 55

    Teacher(s)

    Riitta Brännare, Sami Salonen

    Further information for students

    Kurssi toteutuu viikoilla 2 - 8 maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9.00 - 15.00 mutta tästä on päiväkohtaiset aikataulut moodlessa.
    Kurssin on pääsääntöisesti kontaktiopiskelua TAMKilla, joitakin etäluentoja pidetään ja projektityöt ja harjotukset ovat osaksi ohjattuja, osaksi opiskelijoiden itseopiskeluna toteutettavia.
    Koronatilanne huomioidaan kurssin aikana. (not translated)

    Unit, in charge

    Hospitality Management

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Hospitality Management

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    2 cr

    Virtual proportion

    1 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    ei ole (not translated)

    Training and labour cooperation

    rekrytointiin liittyvä projekti(t), henkilöstöjohtamiseen liittyvät harjoitustyöt (elinkeinoon sidottuja) (not translated)

    Exam schedule

    varsinainen tenttiaika
    työlainsäädäntö
    henkilöstöjohtaminen
    laskenta
    1.rästitentti
    työlainsäädäntö
    henkilöstöjohtaminen
    laskenta
    2.rästitentti
    työlainsäädäntö
    henkilöstöjohtaminen
    laskenta (not translated)

    International connections

    ei ole (not translated)

    Students use of time and load

    -op = 27 tuntia opiskeijan työtä keskimäärin riippuen opiskelu- ja työtaustastas sekä jokaisen omasta panostuksesta
    -ajankäyttö: luennot, tenttiin valmistautuminen, tehtävät, harjoitukset ja toimeksiannot, tiimityöt
    ks. aikataulu (not translated)

    Content periodicity

    -työlainsäädäntö ja työturvallisuus 2 op (yksilösuoritus)
    -työvuorosuunnittelu 1 op (yksilö/parityö)
    -laskenta – 1 op (yksilösuoritus)
    -henkilöstöjohtaminen 2 op (yksilösuoritus) + projektityö 2 op (tiimityö)
    -rekrytointiprojektityöt 2 op (tiimityö) (not translated)