Can explain the key concepts and content of wellness and health technologies. Can explain the key concepts and methods of user-centered design. Can describe and experiment with methods for co-development of demand and user driven technologies. Able to contribute to discussions on ethical and privacy issues.
Can use key concepts of wellbeing and health technologies in the right context. Is able to use the key concepts of user-centered design correctly and reasonably to choose methods according to the situation. Can use methods to co-develop demand and user-driven technologies. Can contribute constructively to discussions on ethical and privacy issues.
Can apply and combine methods to determine user needs Is able to apply and combine methods in the co-development of demand and user-driven technologies. Can analyze and document research results. Can critically evaluate the results obtained.
Sanna Keskikuru
Luentomateriaali, materiaalit ja artikkelit verkkokurssien sisällöissä. (not translated)
Orientaatioluento, itsenäiset tehtävät, asiantuntijaluento.
Kaksi MOOC kurssia DigiCampuksessa RoboSote 1op ja Kuiluista digiosallisuuteen 1op.
Pienryhmätehtävät Sote virtual labissa.
Pienryhmätehtävä ja seminaariesitys. (not translated)
Arvioitava pienryhmätehtävä (0-5), jonka arviointiin esitys seminaarissa vaikuttaa.
Seminaari pidetään 10.3.2022. (not translated)
Finnish
01.01.2022 - 31.03.2022
04.12.2020 - 30.01.2022
3 cr
19SO
Sanna Keskikuru
Orientaation tallenteen pakollinen katsominen, Sote virtual lab vierailuun osallistuminen ja loppuseminaarissa pakollinen läsnäolo. (not translated)
Social Services
Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
2 cr
0-5
Arvioita pienryhmätehtävä 0 - 5, palautus 10.3.2022 mennessä.
Uusintakoe 1 ja 2 käsittää täydentävän esseen erillisohjeen mukaan. Sovitaan vastuuopettajan kanssa. (not translated)
Seminaariesitystä varten kootaan tietoa myös kansainvälisistä julkaisuista. (not translated)
Opiskelijan työtä 3 x 27h eli 81h, josta kontaktiopetusta 10h. (not translated)
1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja keskustelutehtävien suoritus
2. RoboSote MOOC
3. Kuiluista digiosallisuuteen MOOC
4. Sote virtual lab oppimiskäynti
5. Pienryhmätehtävä ja esitysseminaari (not translated)
Opiskelija ei ole osallistunut orienaatioon ja/tai seminaariin. Opiskelija ei ole suorittanut kurssin tehtäviä määräaikaan mennessä. Opiskelija ei ole osallistunut seminaariesityksen valmisteluun. (not translated)
Opiskelija
- osaa kuvata ja selittää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun
keskeiset käsitteet, sisällöt ja menetelmät
- osaa kuvailla menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten
teknologioiden yhteiskehittelyyn ja on kokeillut joitakin näistä
- ei ole aktiivinen keskustelija eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa (not translated)
Opiskelija
- osaa käyttää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeisiä
käsitteitä oikein ja valita menetelmiä kehitysprosessin tilanteisiin
- osaa käyttää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämisessä ja teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osallistuu keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
kontekstissa (not translated)
Opiskelija
- osaa soveltaa ja yhdistää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja
käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyssä
- osaa analysoida ja dokumentoida sekä arvioida kriittisesti tutkimustuloksia
- osaa rakentavasti osallistua keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja
terveysteknologian kontekstissa ja perustella esittämänsä näkökulmat (not translated)