•   Welfare-technology 7S00EM57-3002 01.01.2022-31.03.2022  3 cr  (19SO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student has an understanding of the potential of wellbeing and health technology in maintaining wellbeing and promoting health. The student is able to find out the needs of different user groups and User experiences of different wellness and health technology solutions. Is able to apply user-oriented design methods in the planning of wellness and health technology. Be aware of the need for ethical considerations when designing wellness and health technology solutions.
    Course contents
    Maintaining wellbeing and promoting health as concepts. Key concepts and content of wellbeing and health technologies. Possibilities for utilization of technologies in maintaining well-being and health promotion. Core contents and concepts of user-centered design. Methods to determine user needs. Methods for the co-development of on-demand and user-driven technologies. Ethics and data protection in the context of wellness and health technology users.
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Can explain the key concepts and content of wellness and health technologies. Can explain the key concepts and methods of user-centered design. Can describe and experiment with methods for co-development of demand and user driven technologies. Able to contribute to discussions on ethical and privacy issues.

    Good

    Can use key concepts of wellbeing and health technologies in the right context. Is able to use the key concepts of user-centered design correctly and reasonably to choose methods according to the situation. Can use methods to co-develop demand and user-driven technologies. Can contribute constructively to discussions on ethical and privacy issues.

    Excellent

    Can apply and combine methods to determine user needs Is able to apply and combine methods in the co-development of demand and user-driven technologies. Can analyze and document research results. Can critically evaluate the results obtained.


    Name of lecturer(s)

    Sanna Keskikuru

    Recommended or required reading

    Luentomateriaali, materiaalit ja artikkelit verkkokurssien sisällöissä. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Orientaatioluento, itsenäiset tehtävät, asiantuntijaluento.
    Kaksi MOOC kurssia DigiCampuksessa RoboSote 1op ja Kuiluista digiosallisuuteen 1op.
    Pienryhmätehtävät Sote virtual labissa.
    Pienryhmätehtävä ja seminaariesitys. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arvioitava pienryhmätehtävä (0-5), jonka arviointiin esitys seminaarissa vaikuttaa.

    Seminaari pidetään 10.3.2022. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 31.03.2022

    Registration

    04.12.2020 - 30.01.2022

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    19SO

    Teacher(s)

    Sanna Keskikuru

    Further information for students

    Orientaation tallenteen pakollinen katsominen, Sote virtual lab vierailuun osallistuminen ja loppuseminaarissa pakollinen läsnäolo. (not translated)

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    2 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Exam schedule

    Arvioita pienryhmätehtävä 0 - 5, palautus 10.3.2022 mennessä.

    Uusintakoe 1 ja 2 käsittää täydentävän esseen erillisohjeen mukaan. Sovitaan vastuuopettajan kanssa. (not translated)

    International connections

    Seminaariesitystä varten kootaan tietoa myös kansainvälisistä julkaisuista. (not translated)

    Students use of time and load

    Opiskelijan työtä 3 x 27h eli 81h, josta kontaktiopetusta 10h. (not translated)

    Content periodicity

    1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja keskustelutehtävien suoritus
    2. RoboSote MOOC
    3. Kuiluista digiosallisuuteen MOOC
    4. Sote virtual lab oppimiskäynti
    5. Pienryhmätehtävä ja esitysseminaari (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelija ei ole osallistunut orienaatioon ja/tai seminaariin. Opiskelija ei ole suorittanut kurssin tehtäviä määräaikaan mennessä. Opiskelija ei ole osallistunut seminaariesityksen valmisteluun. (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija
    - osaa kuvata ja selittää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun
    keskeiset käsitteet, sisällöt ja menetelmät
    - osaa kuvailla menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja käyttäjälähtöisten
    teknologioiden yhteiskehittelyyn ja on kokeillut joitakin näistä
    - ei ole aktiivinen keskustelija eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
    kontekstissa (not translated)

    Good

    Opiskelija
    - osaa käyttää hyvinvointi- ja terveysteknologioiden sekä käyttäjäkeskeisen suunnittelun keskeisiä
    käsitteitä oikein ja valita menetelmiä kehitysprosessin tilanteisiin
    - osaa käyttää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämisessä ja teknologioiden yhteiskehittelyssä
    - osallistuu keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja terveysteknologian
    kontekstissa (not translated)

    Excellent

    Opiskelija
    - osaa soveltaa ja yhdistää menetelmiä käyttäjien tarpeiden selvittämiseksi ja tarve- ja
    käyttäjälähtöisten teknologioiden yhteiskehittelyssä
    - osaa analysoida ja dokumentoida sekä arvioida kriittisesti tutkimustuloksia
    - osaa rakentavasti osallistua keskusteluun eettisistä ja tietosuoja-asioista hyvinvointi- ja
    terveysteknologian kontekstissa ja perustella esittämänsä näkökulmat (not translated)