•   Thesis Seminar 1 7S00EM18-3005 02.09.2021-31.12.2021  3 cr  (19SO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    - can apply the guidelines of Bachelor’s thesis and are familiar with the objectives of thesis in the degree programme of social services
    - can describe the process of making a thesis in the degree programme
    - choose a research theme and explain their choice
    - find current and essential sources in English for the thesis
    - know the terminology of social services and academic vocabulary in order to understand scientific texts in English, are familiar with the structure of scientific texts, and know how to apply reading strategies
    Course contents
    - Getting acquainted with current research and development projects in TAMK and social services
    - Evaluating research themes provided by work life from the perspective of learning objectives
    - Writing and presenting an idea paper
    - Participation in information acquisition teaching by searching for essential electronic resources in English (Advanced Skills in Information Acquisition)
    -Academic reading: authentic scientific texts, structure of scientific texts, reading strategies, academic vocabulary, summarizing
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Rejected: the student does not master the thesis process, cannot create realistic idea paper for the thesis.

    Admitted. The student has drafted an idea paper on his thesis and demonstrated scientific thinking and writing.

    Further information
    Opintojakso tarkoitettu ensisijaisesti sosionomi-opiskelijoille (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Piia Roos

    Recommended or required reading

    Ohjeet ja materiaalit työskentelyyn: 7S00EM18-3005

    Opinnäytetyöseminaari 1, AVAIN: semppa2021

    Luettavat artikkelit (löytyy Moodlesta): Ronkainen ym. 2013. Tutkimuksen voimasanat. LUKU 2.
    Moodlessa olevat linkit ja materiaalit.
    Opinnäytetyön aiheeseen liittyvä ja opiskelijan hankkima kirjallisuus
    Yleinen tutkimuskirjallisuus (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Lähi- ja etäopetus
    Itsenäinen työskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Hyväksytty suoritus edellyttää Ideapaperin itsenäistä tekemistä moodle-sivun ohjeiden mukaan, palauttamista viimeistään 15.10. WIKI:iin SEKÄ vähintään KAHDEN toisen Ideapaperin komentointia.
    Katso tarkemmat ohjeet Moodlesta sivulta: 7S00EM18-3005: Opinnäytetyöseminaari 1, AVAIN: semppa2021 (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    02.09.2021 - 31.12.2021

    Registration

    03.09.2021 - 30.09.2021

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    19SO

    Teacher(s)

    Piia Roos, Eija Lähteenmäki, Marja-Liisa Timperi

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    ei vaihtoehtoista suoritustapaa (not translated)

    Training and labour cooperation

    Tarvittaessa ja mielellään jo yhteys opinnäytetyön aiheeseen liittyvään työelämätahoon. (not translated)

    Students use of time and load

    Kokonaisuus 3 op eli 81 tuntia. (not translated)

    Content periodicity

    2.9. ETÄ klo 9-12 INFO (yhyeinen kaikille) Anssi-Pekka Udd, Piia Roos, Päivi Heimonen
    6.9. LÄHI klo 13-16 Piia Roos
    9.9. ETÄ klo 9-12 opparimarkkinat Anssi-Pekka
    vko 37 tieteellinen kirjoittaminen / Eija Lähteenmäki ja tiedonhaku / Marja-Liisa Timperi
    20.9. LÄHI klo 13-16 Piia
    27.9. ETÄ klo 13-16 Piia
    11.10 ETÄ? klo 13-16 Piia (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY:
    Ideapaperin tekeminen ohjeiden mukaan ja palauttaminen WIKI:in 15.10.2021 mennessä.
    Vähintään kahden (2) Ideapaperin rakentava kommentointi
    HYLÄTTY:
    Ideapaperi ei täytä ohjeiden mukaisia vaatimuksia.
    Ideapaperia ei ole palautettu määräaikaan mennessä.
    Opiskelija ei ole kommmentoinut kahta toisen tekemää Ideapaperia (not translated)