Rejected: Student has not achieved a good level in relation to the goals of the internship (grade 3)
* The student does not master the basics of ethical competence.
* The student does not master the basics of customer work knowledge.
* The student does not recognize and can not define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student does not assume professional responsibility for his / her activities at the internship.
Passed: The student has achieved the general objectives of the internship at a good level (3)
* During the internship the student acquires the basic skills of ethical competence.
* During the internship the student acquires the basic skills of client work skills.
* The student is able to identify and define phenomena and basic concepts related to the field.
* The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities, but also client work and internship activities.
Anssi-Pekka Udd
Hyödynnä harjoittelun loppuraportissa harjottelupaikan toiminta ympäristöön liittyvää alan kirjallisuutta ja tutkimusta, nettimateriaalia sekä teoriaopetuksen materiaalia. (not translated)
Käytännön harjoittelu työelämässä.
Tarkemmat tiedot harjoittelun suorittamisesta siihen liittyvistä tehtävistä löytyy opintojakson Moodle-sivulta. (not translated)
Harjoittelu arvioidaan suhteessa harjoittelun yleisiin tavoitteisiin ja opiskelijan henkilökohtaisiin tavoitteisiin. Harjoittelun ohjaaja antaa kirjallisen palautteen/arvioinnin harjoittelusta. Kokonaisarvioinnin harjoittelusta tekee ohjaava opettaja asteikolla hyväksytty/hylätty.
Opiskelija laatii omat tavoitteensa huomioiden harjoittelujakson yleiset tavoitteet. Arviointi perustuu opiskelijan osaamisen ja oppimisen arviointiin: mitä kehitystä ja muutosta opiskelijassa on tapahtunut, mitä ja millaista uutta osaamista opiskelija on saavuttanut harjoittelun aikana. Tavoitteissa ja arvioinnissa on huomioitava se, mitä osaamista harjoittelupaikassa toteutettava työ vaatii. Arvioinnissa selkiytetään myös opiskelijan ammatillisia valmiuksia eli mitä opiskelija osaa tässä vaiheessa ja mitä haasteita on edessäpäin. Osaamisen vahvistuminen näkyy erityisesti opis-kelijan itsenäistymisenä eli hän kykenee toimimaan vähitellen ilman ohjaajan tukea tai tuen tarve selkeästi vähenee. (not translated)
Finnish
07.03.2022 - 31.12.2022
24.01.2022 - 15.05.2022
10 cr
20SO
Tuija Laakso, Anssi-Pekka Udd, Minna Nurminen
Social Services
Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
Pass/Fail
Harjoittelun voi myös tehdä työsuhteessa sosiaalialan työkentällä.
Tarkemmat tiedot työsuhteessa tehtävään harjoitteluun tekemiseen löytyy opintojakson Moodle-sivulta. (not translated)
Harjoitteluun liittyvän
* Oppimis- ja ohjaussuunnitelman palautus Moodleen kahden ensimmäisen harjoitteluviikon aikana.
* Harjoitteluraportin ja siihen sisältyvien tehtävien palautus viimeistään kolme viikkoa harjoittelun päättymisestä. (not translated)
Harjoittelun voi suorittaa ulkomailla. Tietoa asiasta kv-vastaava Eeva- Mari Miettiseltä. (not translated)
Harjoittelun kokonaistuntimäärä on 270 tuntia, joka on ajoitettu laskennallisesti 7 viikolle.
Tunnit on suunniteltu jakautuvat niin, että
* harjoittelupaikassa tehdään 245h (35h/viikko)
* tehtävien tekemiseen ja harjoitteluraportin kirjoittamiseen 35h (5h/viikko)
Opiskelijan on tärkeää seurata ensisijaisesti harjoittelupaikassa tehtävien tuntien kokonaismäärää viikko kohtaisen tuntimäärän sijaan. (not translated)
Hyväksytty: Opiskelija on saavuttanut harjoittelun yleisten tavoitteiden maukaisen osaamisen
* Opiskelija osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
* Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa yhdistää nämä ammatilliseen kontekstiin niin käytännössä kuin harjoitteluraportissaankin.
* Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön ja harjoittelupaikan toimintaan.
Hylätty: Opiskelija ei ole saavuttanut harjoittelujakson yleisten tavoitteiden mukaista osaamista
* Opiskelija ei osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
* Opiskelijan teoreettinen osaaminen jää kuvailevalle ja toteavalle tasolle. Opiskelija ei osaa soveltaa ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita toiminnassaan harjoittelupaikassa eikä harjoitteluraportissa.
* Opiskelija ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan harjoittelupaikassa. (not translated)