•   Practical Placement on Management 7S00EM12-3004 23.05.2022-31.12.2022  10 cr  (21SO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Student
    - is familiar with the basic principles of finance and human resources management and the relevant core legislation.
    - is able to analyze management and managerial work from different perspectives and is well versed in managerial everyday life
    - become familiar with the development and quality assessment of the work community
    - is able to analyze factors that promote and weaken the well-being of the work community
    Course contents
    Financial and human resources management
    Learning Organization,
    Community Leadership, Team Leadership Quality and quality development
    Wellbeing at work
    Ethical Leadership
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Abandoned:

    * The student does not demonstrate applied and developing competence in the social field.

    * The student's theoretical knowledge remains on a descriptive and determinative level. The student is not able to apply the relations between phenomena and concepts in his / her practice at the internship place or in the internship report.

    * The student does not assume professional responsibility for his / her activities at the internship.

    Admitted:

    * The student demonstrates applied and developing competence in the social field.

    * The student understands wide-ranging entities and their interrelationships and is able to integrate these into the professional context both in practice and in the internship report.

    * The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities, but also client work and internship activities.


    Recommended or required reading

    Lähijohtamisen opintojakson materiaalit.
    Niiranen, V., Seppänen-Järvelä, R., Sinkkonen, M., & Vartiainen, P. 2010. Johtaminen Sosiaalialalla.
    Viitala, Riitta, 2007 (tai uudempi): Henkilöstöjohtaminen - strateginen kilpailutekijä
    Viitala, Riitta 2021. Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit.
    Viiala, Riitta & Jylhä, Eila 2019. Johtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit.
    Kurssialustan lähdemateriaaleista löytyy tietoa myös laadunhallinnasta ja omavalvonnasta.
    Sanna Laulaisen väitöskirjaan ”Jos mittää et annaniin mittää et saa”. Strateginen toimijuus ja organisaatiokansalaisuus vanhustyössä (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Käytännön harjoittelu työelämässä.
    Tarkemmat tiedot harjoittelun suorittamisesta siihen liittyvistä tehtävistä löytyy opintojakson Moodle-sivulta. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Harjoittelu arvioidaan suhteessa harjoittelun yleisiin tavoitteisiin ja opiskelijan henkilökohtaisiin tavoitteisiin. Harjoittelun ohjaaja antaa kirjallisen palautteen/arvioinnin harjoittelusta. Kokonaisarvioinnin harjoittelusta tekee ohjaava opettaja asteikolla hyväksytty/hylätty.

    Opiskelija laatii omat tavoitteensa huomioiden harjoittelujakson yleiset tavoitteet. Arviointi perustuu opiskelijan osaamisen ja oppimisen arviointiin: mitä kehitystä ja muutosta opiskelijassa on tapahtunut, mitä ja millaista uutta osaamista opiskelija on saavuttanut harjoittelun aikana. Tavoitteissa ja arvioinnissa on huomioitava se, mitä osaamista harjoittelupaikassa toteutettava työ vaatii. Arvioinnissa selkiytetään myös opiskelijan ammatillisia valmiuksia eli mitä opiskelija osaa tässä vaiheessa ja mitä haasteita on edessäpäin. Osaamisen vahvistuminen näkyy erityisesti opis-kelijan itsenäistymisenä eli hän kykenee toimimaan vähitellen ilman ohjaajan tukea tai tuen tarve selkeästi vähenee. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    23.05.2022 - 31.12.2022

    Registration

    24.01.2022 - 15.03.2022

    Credits

    10 cr

    Group(s)

    21SO

    Teacher(s)

    Minna Nurminen

    Further information for students

    Opintojakso Lähijohtaminen ja työhyvinvointi sosiaalialalla 5 op tulee olla suoritettu ennen harjoittelua tai vähintäänkin aloitettu.

    Voit tehdä tämän harjoittelun samassa paikkaa kuin missä teet 7S00EM16 Syventävän harjoittelun. (not translated)

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Harjoittelun voi myös tehdä työsuhteessa sosiaalialan työkentällä.
    Tarkemmat tiedot työsuhteessa tehtävään harjoitteluun tekemiseen löytyy opintojakson Moodle-sivulta. (not translated)

    Exam schedule

    Harjoitteluun liittyvän
    * Oppimis- ja ohjaussuunnitelman palautus Moodleen kahden ensimmäisen harjoitteluviikon aikana.
    * Harjoitteluraportin ja siihen sisältyvien johtamisen tehtävien palautus viimeistään kolme viikkoa harjoittelun päättymisestä. (not translated)

    Students use of time and load

    Harjoittelun kokonaistuntimäärä on 270 tuntia, joka on ajoitettu laskennallisesti 7 viikolle.
    Tunnit on suunniteltu jakautuvat niin, että
    * harjoittelupaikassa tehdään 245h (35h/viikko)
    * tehtävien tekemiseen ja harjoitteluraportin kirjoittamiseen 35h (5h/viikko)

    Opiskelijan on tärkeää seurata ensisijaisesti harjoittelupaikassa tehtävien tuntien kokonaismäärää viikko kohtaisen tuntimäärän sijaan. (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    HYVÄKSYTTY
    Opiskelija on saavuttanut harjoittelun yleiset tavoitteet
    * Opiskelija osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
    * Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa yhdistää nämä ammatilliseen kontekstiin niin käytännössä kuin harjoitteluraportissaankin.
    * Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön ja harjoittelupaikan toimintaan.
    * Opiskelija tarkastelee asiota erityisesti lähijohtamisen näkökulmasta.

    HYLÄTTY
    Opiskelija ei ole saavuttanut harjoittelujakson tavoitteita
    * Opiskelija ei osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
    * Opiskelijan teoreettinen osaaminen jää kuvailevalle ja toteavalle tasolle. Opiskelija ei osaa soveltaa ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita toiminnassaan harjoittelupaikassa eikä harjoitteluraportissa.
    * Opiskelija ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan harjoittelupaikassa.
    * Opiskelija ei tarkastele asiota lähijohtamisen näkökulmasta (not translated)