Abandoned:
* The student does not demonstrate applied and developing competence in the social field.
* The student's theoretical knowledge remains on a descriptive and determinative level. The student is not able to apply the relations between phenomena and concepts in his / her practice at the internship place or in the internship report.
* The student does not assume professional responsibility for his / her activities at the internship.
Admitted:
* The student demonstrates applied and developing competence in the social field.
* The student understands wide-ranging entities and their interrelationships and is able to integrate these into the professional context both in practice and in the internship report.
* The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities, but also client work and internship activities.
Lähijohtamisen opintojakson materiaalit.
Niiranen, V., Seppänen-Järvelä, R., Sinkkonen, M., & Vartiainen, P. 2010. Johtaminen Sosiaalialalla.
Viitala, Riitta, 2007 (tai uudempi): Henkilöstöjohtaminen - strateginen kilpailutekijä
Viitala, Riitta 2021. Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit.
Viiala, Riitta & Jylhä, Eila 2019. Johtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit.
Kurssialustan lähdemateriaaleista löytyy tietoa myös laadunhallinnasta ja omavalvonnasta.
Sanna Laulaisen väitöskirjaan ”Jos mittää et annaniin mittää et saa”. Strateginen toimijuus ja organisaatiokansalaisuus vanhustyössä (not translated)
Käytännön harjoittelu työelämässä.
Tarkemmat tiedot harjoittelun suorittamisesta siihen liittyvistä tehtävistä löytyy opintojakson Moodle-sivulta. (not translated)
Harjoittelu arvioidaan suhteessa harjoittelun yleisiin tavoitteisiin ja opiskelijan henkilökohtaisiin tavoitteisiin. Harjoittelun ohjaaja antaa kirjallisen palautteen/arvioinnin harjoittelusta. Kokonaisarvioinnin harjoittelusta tekee ohjaava opettaja asteikolla hyväksytty/hylätty.
Opiskelija laatii omat tavoitteensa huomioiden harjoittelujakson yleiset tavoitteet. Arviointi perustuu opiskelijan osaamisen ja oppimisen arviointiin: mitä kehitystä ja muutosta opiskelijassa on tapahtunut, mitä ja millaista uutta osaamista opiskelija on saavuttanut harjoittelun aikana. Tavoitteissa ja arvioinnissa on huomioitava se, mitä osaamista harjoittelupaikassa toteutettava työ vaatii. Arvioinnissa selkiytetään myös opiskelijan ammatillisia valmiuksia eli mitä opiskelija osaa tässä vaiheessa ja mitä haasteita on edessäpäin. Osaamisen vahvistuminen näkyy erityisesti opis-kelijan itsenäistymisenä eli hän kykenee toimimaan vähitellen ilman ohjaajan tukea tai tuen tarve selkeästi vähenee. (not translated)
Finnish
23.05.2022 - 31.12.2022
24.01.2022 - 15.03.2022
10 cr
21SO
Minna Nurminen
Opintojakso Lähijohtaminen ja työhyvinvointi sosiaalialalla 5 op tulee olla suoritettu ennen harjoittelua tai vähintäänkin aloitettu.
Voit tehdä tämän harjoittelun samassa paikkaa kuin missä teet 7S00EM16 Syventävän harjoittelun. (not translated)
Social Services
Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
Pass/Fail
Harjoittelun voi myös tehdä työsuhteessa sosiaalialan työkentällä.
Tarkemmat tiedot työsuhteessa tehtävään harjoitteluun tekemiseen löytyy opintojakson Moodle-sivulta. (not translated)
Harjoitteluun liittyvän
* Oppimis- ja ohjaussuunnitelman palautus Moodleen kahden ensimmäisen harjoitteluviikon aikana.
* Harjoitteluraportin ja siihen sisältyvien johtamisen tehtävien palautus viimeistään kolme viikkoa harjoittelun päättymisestä. (not translated)
Harjoittelun kokonaistuntimäärä on 270 tuntia, joka on ajoitettu laskennallisesti 7 viikolle.
Tunnit on suunniteltu jakautuvat niin, että
* harjoittelupaikassa tehdään 245h (35h/viikko)
* tehtävien tekemiseen ja harjoitteluraportin kirjoittamiseen 35h (5h/viikko)
Opiskelijan on tärkeää seurata ensisijaisesti harjoittelupaikassa tehtävien tuntien kokonaismäärää viikko kohtaisen tuntimäärän sijaan. (not translated)
HYVÄKSYTTY
Opiskelija on saavuttanut harjoittelun yleiset tavoitteet
* Opiskelija osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
* Opiskelija ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita ja osaa yhdistää nämä ammatilliseen kontekstiin niin käytännössä kuin harjoitteluraportissaankin.
* Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön ja harjoittelupaikan toimintaan.
* Opiskelija tarkastelee asiota erityisesti lähijohtamisen näkökulmasta.
HYLÄTTY
Opiskelija ei ole saavuttanut harjoittelujakson tavoitteita
* Opiskelija ei osoittaa sosiaalialan soveltavaa ja kehittävää osaamista.
* Opiskelijan teoreettinen osaaminen jää kuvailevalle ja toteavalle tasolle. Opiskelija ei osaa soveltaa ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita toiminnassaan harjoittelupaikassa eikä harjoitteluraportissa.
* Opiskelija ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan harjoittelupaikassa.
* Opiskelija ei tarkastele asiota lähijohtamisen näkökulmasta (not translated)