- the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material
- the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.
- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content
- Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions
- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style
Abandoned:
- the content of the work is too narrow and unstructured
- most of the text is peer-reviewed and reflective
- many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources
Piia Roos
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä) (not translated)
Pääpaino arvioinnissa on kirjallisessa osuudessa. Ansiokas suullinen esitys vaikuttaa kirjallisen esityksen arvosanaan korottavasti ja vastaavasti hyvin heikosti valmisteltu esitys arvosanaa alentavasti. (not translated)
Finnish
01.01.2022 - 31.03.2022
01.12.2021 - 16.01.2022
4 cr
20SO
Piia Roos, Jussi Kemmo, Eija Lähteenmäki, Marja-Liisa Timperi, Annina Korpela
Social Services
Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
0-5
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 6 h
Esitysseminaari 8 h
Itsenäinen työskentely noin 85 h (not translated)
Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Esitysseminaarit
viikko 8 VARHAISKASVATUS
24.2. KLO 9-12 Piia
25.2.KLO 9-12 Piia
viikko 10 MUUT KUIN VARHAISKASVATUS
2 kertaa per opiskelija (sovitaan tarkemmin aloituskerralla 12.1.2022)
7.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi
10.3. klo 9-12 Piia
10.3. klo 13-16 Jussi
11.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi
Seminaaritöiden palautukset 11.3 TAI 8.4.2022 (not translated)
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen (not translated)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa (not translated)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä (not translated)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin (not translated)