•   Research Skills in Seminar Work 7S00EL88-3003 01.01.2022-31.03.2022  4 cr  (20SO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students
    - can do a small-scale study
    - can expand their knowledge base by methodical information acquisition
    Course contents
    - Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
    - Small-scale study on that subject
    - Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
    - Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
    - Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education
    Assessment criteria
    Satisfactory

    - the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material

    - the topic is left to a general, superficial level

    - descriptive reflection and scant connection with professionalism

    - TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.

    Good

    - the scope of the research problem and its definition are clear

    - relatively diverse use of source material

    - rich and structured content

    - Reflecting on the key concepts of work in a professional context

    - the report is good and written according to TAMK's instructions

    Excellent

    - clear and justified definition of the research problem and definition of the objective

    - versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material

    - the content is thorough and of a consistent style

    Approved/Failed

    Abandoned:

    - the content of the work is too narrow and unstructured

    - most of the text is peer-reviewed and reflective

    - many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources


    Name of lecturer(s)

    Piia Roos

    Recommended or required reading

    Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. Moodle
    Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä) (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Pääpaino arvioinnissa on kirjallisessa osuudessa. Ansiokas suullinen esitys vaikuttaa kirjallisen esityksen arvosanaan korottavasti ja vastaavasti hyvin heikosti valmisteltu esitys arvosanaa alentavasti. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 31.03.2022

    Registration

    01.12.2021 - 16.01.2022

    Credits

    4 cr

    Group(s)

    20SO

    Teacher(s)

    Piia Roos, Jussi Kemmo, Eija Lähteenmäki, Marja-Liisa Timperi, Annina Korpela

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Students use of time and load

    Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
    Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
    Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
    Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 6 h
    Esitysseminaari 8 h
    Itsenäinen työskentely noin 85 h (not translated)

    Content periodicity

    Ohjeistus
    Aiheen valinta
    Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
    Tiedonhankinta (kirjasto)
    Työskentely

    Esitysseminaarit
    viikko 8 VARHAISKASVATUS
    24.2. KLO 9-12 Piia
    25.2.KLO 9-12 Piia
    viikko 10 MUUT KUIN VARHAISKASVATUS
    2 kertaa per opiskelija (sovitaan tarkemmin aloituskerralla 12.1.2022)
    7.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi
    10.3. klo 9-12 Piia
    10.3. klo 13-16 Jussi
    11.3. klo 9-12 Piia TAI Jussi

    Seminaaritöiden palautukset 11.3 TAI 8.4.2022 (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    - työn sisältö on liian suppea
    - otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
    - paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
    - pohdinta erittäin puutteellinen (not translated)

    Satisfactory

    Kirjallinen tuotos:
    1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
    2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
    3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
    4. Aineiston kuvailu - pinnallista
    5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
    6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
    7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa (not translated)

    Good

    Kirjallinen tuotos:
    1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
    2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
    3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
    4. Aineiston kuvailu - hyvä
    5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
    6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
    7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä (not translated)

    Excellent

    Kirjallinen tuotos:
    1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
    2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
    3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
    4. Aineiston kuvailu - selkeä
    5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
    6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
    7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin (not translated)