•   Research Skills in Seminar Work 7S00EL88-3002 01.08.2021-31.12.2021  4 cr  (20ASO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students
    - can do a small-scale study
    - can expand their knowledge base by methodical information acquisition
    Course contents
    - Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
    - Small-scale study on that subject
    - Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
    - Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
    - Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education
    Assessment criteria
    Satisfactory

    - the scope and definition of the research problem are unclear - minor, one-sided use of source material

    - the topic is left to a general, superficial level

    - descriptive reflection and scant connection with professionalism

    - TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting. There is a lack of understanding in the text language mistakes.

    Good

    - the scope of the research problem and its definition are clear

    - relatively diverse use of source material

    - rich and structured content

    - Reflecting on the key concepts of work in a professional context

    - the report is good and written according to TAMK's instructions

    Excellent

    - clear and justified definition of the research problem and definition of the objective

    - versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material

    - the content is thorough and of a consistent style

    Approved/Failed

    Abandoned:

    - the content of the work is too narrow and unstructured

    - most of the text is peer-reviewed and reflective

    - many shortcomings in the language of the report, in the layout of the report and in the labeling of the sources


    Name of lecturer(s)

    Minna Putous

    Recommended or required reading

    Tarkemmat ohjeet opintojakson Moodlessa (Varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö)
    Tutustuminen opinnäytetyön ohjeisiin ja arviointikriteereihin: TAMKin raportointiohjeet, opinnäytetyön ariviointikriteerit, Moodle-sivu Opinnäytyö sosiaalialalla.

    Lähteet perustuen valittuun aiheeseen. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Tiedonhankinnan opetus
    Parityöskentely
    Ohjaus (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Aiheen rajauksessa ja valitussa näkökulmassa pysyminen sekä aiheen tarkoituksenmukaisuus opinnäytetyön näkökulmasta.

    Valmiin seminaarityön arviointi (0-5).
    Seminaarityön palautus moodlen palautuskansioon. Palautuksella neljä vaihtoehtoa:
    - palautus 31.8. mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä tästä eli 21.9. mennessä)
    - palautus 30.9. mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä tästä eli 21.10 mennessä)
    - palautus 31.10. mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä tästä eli 21.11. mennessä)
    - palautuus 30.11. mennessä (arviointi 19.1.2022 mennessä) (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2021 - 31.12.2021

    Registration

    18.01.2021 - 30.09.2021

    Credits

    4 cr

    Group(s)

    20ASO

    Teacher(s)

    Minna Putous, Marja-Liisa Timperi, Päivi Suominen-Tontti

    Further information for students

    Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö tehdään opinnäytetyön aiheeseen liittyen, rajatusti.

    Opintojakson moodle: 7S00EL90-3004 Varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö (not translated)

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    3 cr

    Virtual proportion

    1 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Ei valinnaisia suoritustapoja (not translated)

    Students use of time and load

    Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
    Info ja ohjeistus, ohjaus 2 t
    Tieteellisen kirjoittamisen opetus 2 t
    Tiedonhankinta 3 t
    Itsenäinen työskentely n. 100 t (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelija ei ole palauttanut seminaarityötään sovitussa aikataulussa.
    Aihe tai sen käsittelemisen tapa ei ole opinnäytetyöprosessin näkökulmasta tarkoituksenmukainen.
    Seminaarityö sisältää virheellistä tietoa. Lähteiden käytössä on merkittäviä puutteita, tai tietoa on plagioitu.
    Kielessä on huomattavia virheitä ja puutteita, jotka häiritsevät ymmärrettävyyttä. Tyyli poikkeaa neutraalista asiatyylistä. (not translated)

    Satisfactory

    Seminaarityö on palautettu sovitussa aikataulussa.
    Aihe on opinnäytetyöprosessin näkökulmasta tarkoituksenmukainen. Tutkielman alussa on sanallistettu kysymys tai ongelma, joka määrää tutkielman rakenteen ja asian käsittelemisen tavan.
    Tutkielma perustuu vähintään kuuteen lähteeseen. Lähteistä saatu tieto on osoitettu tekstiviittein, ja lähteet, joihin tekstissä on viitattu, löytyvät lähdeluettelosta.
    Seminaarityössä on vähintään yksi kuva, kuvio tai taulukko.
    Kieli on ymmärrettävää ja asiatyylistä. Lause- ja virkerakenteet ovat kuitenkin hapuilevia, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. (not translated)

    Good

    Seminaarityö on rakenteeltaan tarkoituksenmukainen kokonaisuus: Alussa on esitetty kysymys tai ongelma, johon työn lopussa palataan. Työn tavoite määrittää etenemisen ”punaisen langan”. Lähteet ovat ajantasaisia, aihetta tukevia ja monipuolisia, ja niistä vähintään yksi on vieraskielinen. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden: esittelee, analysoi ja vertailee eri lähteistä saamaansa tietoa. Lähteiden merkitsemisessä voi olla pieniä puutteita, mutta merkitsemisen tavat noudattavat pääpiirteissään TAMKin ohjeita.
    Kuvat, kuviot ja taulukot linkittyvät luontevasti tekstiin.
    Kieli on helppolukuista ja melko virheetöntä. (not translated)

    Excellent

    Seminaarityö on vakuuttava ja kiinnostava kokonaisuus. Pääotsikko vastaa työn sisältöä ja herättää lukijan mielenkiinnon. Täsmällisesti nimetyt pää- ja alaluvut jäsentävät aiheen käsittelyä. Lukijalle annetut odotukset täyttyvät, eli kirjoittaja keskittyy lopussa vastaamaan siihen kysymykseen tai ongelmaan, jonka on johdantoon sanallistanut.
    Referointi on luontevaa. Eri lähteistä saadusta tiedosta muodostuu sidosteinen, tyylillisesti ehyt kokonaisuus. Tekstiviitteet osoittavat aukottomasti tiedon alkuperän.
    Kokonaisuus vastaa merkitsemistavoiltaan ja ulkoasultaan TAMKin raportointiohjetta. Kieli on täsmällistä, kuvaavaa ja lähes virheetöntä. (not translated)