•   Client Work Methods II 7S00EL58-3007 25.01.2022-18.05.2022  5 cr  (21ASO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    - is able to evaluate the service needs of different customer groups and to plan, implement and evaluate the customer service process
    - apply well-founded methods in the guidance and rehabilitation of individuals, families, groups and communities in demanding life situations
    - Can apply the principles of documentation in customer work
    - can analyze the results of research into the effectiveness of client work methods and use the information in his / her own activities
    - can apply the methods of service management and multidisciplinary networking in real situations
    - can apply and leverage digitalisation to promote customer and community engagement.
    Course contents
    - Service needs assessment, customer plans
    - Identifying, meeting and supporting a traumatized person
    - Motivational interview, solution-focused guidance, testing new perspectives and operational structures in guidance discussion
    - Service Control
    - Social information system for client work documentation
    - Supporting family relationships
    - Multidisciplinary and networking methods, experiential expertise
    - Detective, walkable and communal approach
    Assessment criteria
    Satisfactory

    - can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

    Good

    - structure the relationship between key concepts and phenomena

    - can apply concepts and theory in a structured way

    - reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

    Excellent

    - understand horizontal entities and the relationships between them

    - combine and analyze information in a professional context

    - demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

    Approved/Failed

    Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.


    Name of lecturer(s)

    Minna Putous

    Recommended or required reading

    Tenttiin:
    - Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.

    Ohjauskeskustelutehtävää varten:
    ENSISIJAINEN: De Jong, P., Berg, I.K., Furman, B. & Mattila, A. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti (vaihtoehtoisesti


    Dokumentaation ennakkotehtävää varten (lainataan ryhmittäin):
    - Törrönen Marita, 2016, Vastavuoroinen sosiaalityö, dokumentaatioon liittyvä kappale (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    - luennot, etätyöskentely
    - flipped learning, ennakkotehtävät
    - työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
    - harjoitukset, aktivoivat tehtävät
    - yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
    - reflektointi
    - kirjallisuus (not translated)

    Assessment methods and criteria

    - Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
    - Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
    ¨- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa) (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    25.01.2022 - 18.05.2022

    Registration

    01.12.2021 - 16.01.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    21ASO

    Teacher(s)

    Minna Putous, Tuija Landström

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    3 cr

    Virtual proportion

    3 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Training and labour cooperation

    Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään. (not translated)

    Exam schedule

    Tentti: 21.4 klo 8-12 (ryhmätentti moodlessa)
    Tentin palaute (pakollinen): 16.5. Klo 13-13.45


    - Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 21.4. mennessä.
    - Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi moodlen ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä ajoissa 26.4. mennessä.
    - Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 1.5. mennessä. (not translated)

    Students use of time and load

    Työtuntimäärä: 135h
    - Opetuskerrat: 32h
    - Ennakkotehtävät opetuskerroille 10h
    - Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 66h
    - Tentti ja siihen valmistautuminen 27h (not translated)

    Content periodicity

    25.1. R1 9-12 Aloitus + dialoginen ohjauskeskustelu (Minna), R2 klo 13-16 aloitus + dialoginen ohjauskeskustelu (Minna)

    26.1. klo 9-12 koko ryhmä Dialoginen verkostotyö (Tuija)

    Huom! Dokumentaatio-kerran ennakkotehtävä ennen lähiopetuskertaa

    23.2. klo 9-12 R1 Dokumentaatio (Tuija), R2 Case-Tiina, tarinallisuus (Minna)
    25.2. klo 13-16 R2 Dokumentaatio (Tuija), R1 Case-Tiina, tarinallisuus (Minna)

    22.3. klo 13-16 R1 välireflektio + pariharjoituksia (kysymysmuodot) R2 Menetelmien harjoituksia (tarinallisuus)
    23.3. klo 13.16 R2 välireflektio + pariharjoitukset (kysymysmuodot) R1 Menetelmien harjoituksia (tarinallisuus)

    24.3. klo 9-12 R1 moodit ja R2 traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset
    24.3. klo 1315 R2 moodit ja R1 Traumatisoituminen ja tietoisuusharjoitukset

    20.4. klo 9-16 koko ryhmä Yhteisötyö

    21.4. 8-12 Ryhmätentti (moodlessa)

    16.5. klo 13-16 Tenttipalaute 13.-13.45 ja ohjauskeskustelupalautteet sen jälkeen
    17.5. klo 8.30-12.00 Ohjauskeskustelupalautteet (not translated)