- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Rejected (0) Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Riikkaelina Susipolku
Tentti ja tehtävä tehdään ryhmissä, jotka on arvottu etukäteen (ryhmät moodlessa)
Ryhmätentti:
- Särkelä, A. (2001). Välittäminen ammattina.
Ohjauskeskustelutehtävää varten:
De Jong, P., Berg, I.K. 2012. Ratkaisukeskeisen terapian oppikirja. Helsinki: Lyhytterapiainsituutti
Dokumentaation ennakkotehtävää varten (lainataan ryhmittäin):
- Törrönen Marita, 2016, Vastavuoroinen sosiaalityö, dokumentaatioon liittyvä kappale (not translated)
- luennot, etätyöskentely
- flipped learning, ennakkotehtävät
- työelämäyhteys, autenttiset oppimisympäristöt
- harjoitukset, aktivoivat tehtävät
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- kirjallisuus (not translated)
- Ryhmätentti (arviointi: 0-5)
- Opetuskerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvataan)
¨- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä (Hyväksytty/Hylätty, kiitettävä korottaa arvosanaa) (not translated)
Finnish
30.08.2021 - 02.12.2021
27.04.2021 - 05.09.2021
5 cr
20SO
Minna Putous, Anniina Vauhkonen, Riikkaelina Susipolku, Tuija Landström
Social Services
Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
0-5
Ohjauskeskustelutehtävä on linkitetty työelämään. (not translated)
TENTTIRYHMÄ ja OHJAUSKESKUSTELURYHMÄ ovat samoissa ryhmissä
Tentti: 22.11 klo 12-16 (ryhmätentti moodlessa)
Tentin palaute (pakollinen): 2.12 Klo 13-15
- Ohjauskeskustelutehtävän palautus suljettuun omaan ryhmän keskusteluryhmään 24.10.
- Oman ryhmän ohjauskeskusteluiden vertaisarviointi moodlen ohjeiden mukaan suljetuissa ryhmissä 28.10 mennessä.
- Liitä ohjauskeskustelutehtävän loppuun kaikilta saamasi palautteet ja oma yhteenvetosi oppimastasi. Palautaa tämä KOKO ohjauskeskustelutehtävä sille tarkoitettuun palautuskansioon 31.10 mennessä. (not translated)
Työtuntimäärä: 135h
- Opetuskerrat: 40h
- Ennakkotehtävät opetuskerroille 15h
- Dialoginen ohjauskeskustelutehtävä ja siihen valmistautuminen 53h
- Tentti ja siihen valmistautuminen 27h (not translated)
30.8 klo13-16 Ryhmändynamiikan ennakkoluennot ja -tehtävät
31.8 klo 13-13.45 Koko ryhmä: INFO (etänä)
A-ryhmä: Klo14.00-16 A-ryhmä: Dialoginen ohjaus (Minna)
B-ryhmä Klo14.-16 Ryhmädynamiikan sekä psykososiaalisten ilmiöiden ymmärtäminen ryhmänohjauksessa (Riikkaelina)
1.9
C-ryhmä klo13-15: Dialoginen ohjaus (Minna)
D-ryhmä: klo13-15 Ryhmädynamiikan sekä psykososiaalisten ilmiöiden ymmärtäminen ryhmänohjauksessaRiikkaelina)
6.9
B-ryhmä klo10-12: Dialoginen ohjaus (Minna)
A-ryhmä klo10-12 Ryhmädynamiikan sekä psykososiaalisten ilmiöiden ymmärtäminen ryhmänohjauksessa (Riikkaelina)
D-ryhmä klo13-15 Dialoginen ohjaus (Minna)
C-ryhmä klo13-15Ryhmädynamiikan sekä psykososiaalisten ilmiöiden ymmärtäminen ryhmänohjauksessa (Riikkaelina)
15.9
A-ryhmä klo9-12 Dokumentaatio (Tuija)
B-ryhmä klo13-16 Dokumentaatio (Tuija)
16.9
C-ryhmä klo9-12 Dokumentaatio (Tuija)
D-ryhmä klo13-16 Dokumentaatio (Tuija)
20.9
Kaikki klo12.30-15: Nuoren masennuksen tunnistaminen (etä)
28.9
A-ryhmä klo9-12: Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minna)
B-ryhmä klo9-12: Kehollisen ja sanallisen tunneviestin validoinnin harjoituksia + Välireflektio (ohjauskeskustelutehtävä) (Riikkaelina)
C-ryhmä: klo13-16: Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minnna)
D-ryhmä: klo13-16 Kehollisen ja sanallisen tunneviestin validoinnin harjoituksia + Välireflektio (ohjauskeskustelutehtävä) (Riikkaelina)
29.9
B-ryhmä klo9-12 Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minnna)
A-ryhmä klo9-12: Kehollisen ja sanallisen tunneviestin validoinnin harjoituksia + Välireflektio (ohjauskeskustelutehtävä) (Riikkaelina)
D-ryhmä: klo13-16: Tarinallisuus osana asiakastyötä (Minnna)
C-ryhmä klo13-16 Kehollisen ja sanallisen tunneviestin validoinnin harjoituksia + Välireflektio (ohjauskeskustelutehtävä) (Riikkaelina)
6.10
A-ryhmä: klo9-12 Yhteisötyö (Tuija)
B-ryhmä: klo13-16 Yhteisötyö (Tuija)
7.10
C-ryhmä: klo9-12 Yhteisötyö (Tuija)
D-ryhmä: klo13-16 Yhteisötyö (Tuija)
12.10
A-ryhmä klo9-12: Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)
B-ryhmä klo9-12: Haastavat vuorovaikutustilanteet: väkivaltaiseksi eskaloituvan tilanteen tunnistaminen ja tilanteessa toimiminen, statusilmaisun ja puhejudon käyttö (Riikkaelina)
C-ryhmä: klo13-16: Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)
D-ryhmä: klo13-16 Haastavat vuorovaikutustilanteet: väkivaltaiseksi eskaloituvan tilanteen tunnistaminen ja tilanteessa toimiminen, statusilmaisun ja puhejudon käyttö (Riikkaelina)
13.10
B-ryhmä klo9-12 Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)
A-ryhmä klo9-12: Haastavat vuorovaikutustilanteet: väkivaltaiseksi eskaloituvan tilanteen tunnistaminen ja tilanteessa toimiminen, statusilmaisun ja puhejudon käyttö (Riikkaelina)
D-ryhmä: klo13-16: Asiakastyönmenetelmien harjoituksia (Minna)
C-ryhmä klo13-16 Haastavat vuorovaikutustilanteet: väkivaltaiseksi eskaloituvan tilanteen tunnistaminen ja tilanteessa toimiminen, statusilmaisun ja puhejudon käyttö (Riikkaelina)
27.10
Klo13-16
Kaikki: Muiden ohjauskeskusteluiden lukeminen & palautteet
29.10
klo9-16
Kaikki: Ohjauskeskustelun viimeistely
3.11
A-ryhmä: klo9-12 Dialoginen verkostotyö (Tuija)
B-ryhmä: klo13-16 Dialoginen verkostotyö (Tuija)
4.11
C-ryhmä: klo9-12 Dialoginen verkostotyö (Tuija)
D-ryhmä: klo13-16 Dialoginen verkostotyö (Tuija)
17-18.11: Klo9-16 Ohjauskeskustelutehtävien palautteet ryhmittäin
B-ryhmä Minna
C-ryhmä: Tuija
D-ryhmä: Riikkaelina
A-ryhmä: Anniina
19.11 klo9-16
A-ryhmä: Ohjauskeskustelutehtävien palaute
26.11 klo9-12
A-ryhmä + C-ryhmä jatkuu: Ohjauskeskustelutehtävien palaute
22.11 klo 12-16
Ryhmätentti
2.12 klo13-15
Tentin palaute (pakollinen)
klo13-14 Tenttipalautevideo (moodle)
klo14-15 Keskustelu opettajien kanssa videon pohjalta (not translated)