•   Client Work Methods I 7S00EL50-3009 01.08.2021-17.12.2021  5 cr  (21SO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    - knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
    - knows the main theoretical basics of supervision work
    - is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
    - understand the importance of information management and recording in customer work
    - get an idea of ​​the potential of digital services in social work
    Course contents
    - own communication and persistence
    - resource and solution oriented work
    - basics of group dynamics from the point of view of steering
    - meeting and supporting a customer in crisis
    - service-driven approach
    - early intervention
    - recording
    - digital services
    Assessment criteria
    Satisfactory

    - can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.

    Good

    - structure the relationship between key concepts and phenomena

    - can apply concepts and theory in a structured way

    - reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course

    Excellent

    - understand horizontal entities and the relationships between them

    - combine and analyze information in a professional context

    - demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field

    Approved/Failed

    Rejected (0)

    Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.


    Name of lecturer(s)

    Minna Putous

    Recommended or required reading

    -Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
    - Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy) (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    - luennot, alustukset, etätyöskentely
    - flipped learning, ennakkotehtävät
    - harjoitukset
    - yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
    - reflektointi
    - Kirjallisuuteen perehtyminen (not translated)

    Assessment methods and criteria

    - Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava: ota yhteys kyseisen teeman opettajaan)
    - Ryhmätentti (0-5) (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2021 - 17.12.2021

    Registration

    02.07.2021 - 30.09.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    21SO

    Teacher(s)

    Minna Putous, Maiju Kunnas, Riikkaelina Susipolku, Tuija Landström

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Exam schedule

    8.11 klo11-16 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirjat)
    29.11 klo13-14 Tenttipalaute (Pakollinen, ETÄ) (not translated)

    Students use of time and load

    135 tuntia
    Opetuskerrat 36h
    Tentti ja tenttipalaute 7h
    Ennakkotehtävät ja harjoitukset: 15h
    Tenttikirjallisuuden opiskelu: 77 (not translated)

    Content periodicity

    KAIKKI:
    16.8
    klo10.30-12 Aloitusinfo
    klo13-16 KAIKKI Ennakkoluento ja -yksilötehtävä moodlesta: Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija ja Maiju)

    17.8
    Klo9-12 A-ryhmä: Reflektio asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Maiju)
    Klo13-16 D-ryhmä: Reflektio asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija)

    18.8
    Klo9-12 C-ryhmä: Reflektio asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Maiju)
    Klo13-16 B-ryhmä: Reflektio asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Tuija)


    24.8
    Klo9-12 A-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
    Klo9-12 B-ryhmä: Ihmisen validoiva kohtaaminen (Riikkaelina)
    Klo13-16 C-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
    Klo13-16 D-ryhmä: Ihmisen validoiva kohtaaminen(Riikkaelina)

    25.8
    Klo9-12 D-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
    Klo9-12 A-ryhmä: Ihmisen validoiva kohtaaminen (Riikkaelina)
    Klo13-16 B-ryhmä: Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen (Minna)
    Klo13-16 C-ryhmä: Ihmisen validoiva kohtaaminen (Riikkaelina)

    6.9
    A-ryhmä klo 9-12 Palveluohjauksellinen työote (Tuija)
    B-ryhmä klo13-16 Palveluohjauksellinen työote (Tuija)
    7.9
    C-ryhmä klo9-12 Palveluohjauksellinen työote (Tuija)
    D-ryhmä klo13-16 Palveluohjauksellinen työote (Tuija)



    20.9
    Klo9-12 A-ryhmä: Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Minna)
    Klo9-12 B-ryhmä: Kehollisen ja sanallisen empatian toiminnalliset harjoitukset + validoiva pariharjoitus (Riikkaelina)
    Klo13-16 D-ryhmä: Kehollisen ja sanallisen empatian toiminnalliset harjoitukset + validoiva pariharjoitus (Riikkaelina)

    22.9
    Klo9-12 B-ryhmä: Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Minna)
    Klo9-12 A-ryhmä: Kehollisen ja sanallisen empatian toiminnalliset harjoitukset + validoiva pariharjoitus (Riikkaelina)
    Klo13-16 D-ryhmä: Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Minna)

    23.9.
    Klo 13-16 C-ryhmä: Voimavarasuuntautunut lähestymistapa (Minna)

    4.10
    Klo13-16 C-ryhmä: Kehollisen ja sanallisen empatian toiminnalliset harjoitukset + validoiva pariharjoitus (Riikkaelina)

    12.10
    Klo9-12 A-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Maiju)
    Klo13-16 B-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Maiju)


    28.10.
    Klo 9-12 D-ryhmä Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Maiju)
    tus)
    Klo 13-16 C-ryhmä: Varhainen puuttuminen ja huolen puheeksiottaminen (Maiju)

    3.11
    Klo9-12 A-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
    Klo9-12 B-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen ja keholliset työmenetelmät sekä traumataustan huomiointi kriisityöskentelyssä (Riikkaelina)
    Klo13-16 C-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
    Klo13-16 D-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen ja keholliset työmenetelmät sekä traumataustan huomiointi kriisityöskentelyssä (Riikkaelina)

    4.11
    Klo9-12 B-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
    Klo9-12 A-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen ja keholliset työmenetelmät sekä traumataustan huomiointi kriisityöskentelyssä (Riikkaelina)
    Klo13-16 D-ryhmä: Minä viestintä ja oma hyvinvointi (Minna)
    Klo13-16 C-ryhmä: Kriisissä olevan ihmisen kohtaaminen ja keholliset työmenetelmät sekä traumataustan huomiointi kriisityöskentelyssä (Riikkaelina)


    8.11 klo11-16 RYHMÄTENTTI kotiryhmissä Moodlessa (kirjat)

    29.11
    klo13-14 Tenttipalaute, video moodlessa (Pakollinen)
    klo14-15 Keskustelu opettajien kanssa (not translated)