•   Social Pedagogy as a Work Orientation 7S00EL36-3012 06.04.2022-11.05.2022  5 cr  (22ASO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students:
    - are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
    - can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
    - are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
    - understand the significance of social work and social pedagogy in society
    - can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
    - can explain the significance of social pedagogy in client work
    Course contents
    - The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
    - Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
    - Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
    - Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
    - Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Describes and knows the basic ideas, concepts and practices of social pedagogical orientation.

    Good

    Student is able to explain the starting points and significances of social pedagogical work and approach in social work in a versatile and comprehensive way. Student is able to analyze social reality and work by using theoretical consepts of social pedagogy.

    Excellent

    Student is able to create a holistic and theoretically grounded understanding of social pedagogy and is able to critically analyze one's own work approach and social reality.

    Approved/Failed

    The student has not completed all areas of the course.


    Recommended or required reading

    Tenttimateriaali:
    Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka
    Teoksesta Nivala & Ryynänen Sosiaalipedagogiikka paneudu seuraaviin osiin:
    Johdanto s. 13-30, Luvut 3-6 s. 89-235 , Lopuksi: Ovet ja ikkunat auki 329-342/ Jaana

    Freire, Paulo : Sorrettujen pedagogiikka/ Juha ottaa vastaan
    Lähiopetuksen materiaalit. Moodle. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Luennot, dialogiset ryhmät,ryhmätyöt, tentit (not translated)

    Assessment methods and criteria

    1. Kirjatentti 1: 0-5
    2. Kirjatentti 2: 0-5
    3. Vlog. Hyv/Hyl (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    06.04.2022 - 11.05.2022

    Registration

    02.12.2021 - 04.05.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    22ASO

    Teacher(s)

    Juha Santala, Jaana Kokkinen

    Further information for students

    Lähiopetustunneista ei korvaavia (not translated)

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Ei valinnaisia suoritustapoja (not translated)

    Exam schedule

    Kaksi kirjatenttiä Examissa :
    Nivala&Ryynänen Sosiaalipedagogiikka https://exam.tamk.fi/enroll/exam/101077?code=7S00EL36-3012'. viim. 17.5 tentittävä,
    ja
    Freire Sorrettujen pedagogiikka viim. 07.12.2022 https://exam.tamk.fi/enroll/exam/100995?code=7S00EL36-3012
    Opiskelija varaa ajan tenttiterraarioon.
    Suositellaan, että ensin tentitään Sosiaalipedagogiikka, ja tämän jälkeen Sorrettujen pedagogiikka.
    Kurssiarvosanan korotus tutkintosäännön mukaan. Ei osakorotuksia (ks. tutkintosääntö).
    Jos opiskelija saa hylätyn arvioinnin tai ei osallistu kuulusteluun, hänellä on kaksi uusintasuorituskertaa. Ellei opiskelija pysty osoittamaan perusteltua syytä poissaoloonsa kuulustelusta tai uusinnasta, poissaolo katsotaan hylätyksi suoritukseksi. (not translated)

    Students use of time and load

    5 op 5x 27h=135h
    Kontaktiopetus 20h
    Itsenäinen opiskelu ja tentit 115h (not translated)

    Content periodicity

    Lähiopetus:

    06.04.2022 09.00 - 12.00 Orientaatio, toteutussuunnitelma, /Juha ja Jaana, Jaana Kokkinen Johdatus sosiaalipedagogiikkaan
    08.04.2022 09.00 - 12.00 Sosiaalipedagoginen työorientaatio - pedagoginen suhde, dialogi Jaana;

    09.05.2022 9-12 R2 Jaana Yhteisö ja osallisuus /R1 Juha: Miten Freireä luetaan?
    09.05.2022 13.00 - 16.00 R1 Jaana Yhteisö ja osallisuus /R2Juha: Miten Freireä luetaan?
    11.05.2022 13.00 - 16.00 Päätösseminaari: klo 13.Sosiaalipedagogiikka käytännössä, klo 14. palaute, klo 14.30 alumni (https://tuni.zoom.us/j/61735950430?pwd=emNsK1ZEd25WMFpNMUpGQzVoZ1JaQT09 )

    Halutessaan voi osallistua 21 so:n tarjontaan. 7S00EL36-3011 Sosiaalipedagogiikka työorientaationa Esim:


    16.5 klo 9- 16 Yhteisösosiaalityö (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
    Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava (not translated)

    Satisfactory

    Osaa tunnistaa ja määritellä opintojakson tavoitteisiin liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa. (not translated)

    Good

    Jäsentää Opintojakson tavoitteisiin liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon itsenäinen ote, problematisointia mukana (not translated)

    Excellent

    Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää sosiaalityön osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen (not translated)