•   Supporting Functional Ability in Daily Activities 7S00EL32-3010 01.01.2022-31.07.2022  5 cr  (22ASO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    - recognize the dimensions of functional capacity and are able to evaluate, support and promote human functional capacity
    - is able to justify the importance of social function in the whole functional capacity is familiar with the individual and communal aspects of old age, and the way in which services for older people are implemented and the legislative framework
    - knows and recognizes the starting points and different stages of the interaction process
    - can meet people in different life situations, establish professional interaction and cooperation relationship, and develop and reflect their own interaction skills theoretically
    Course contents
    - management of functional knowledge and assessment of physical, mental and social performance, assessment tools
    - taking health, safety and well-being into account in different settings
    - management of functional knowledge and assessment and assessment tools for physical, mental and social performance;
    - taking health, safety and well-being into account in different settings
    - old age as a stage in life and in dealing with the elderly, in the process of interaction and in supporting and promoting functional capacity
    - Familiar working model
    - relevant legislation
    - organization and implementation of a joint celebration
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Rejected (0):

    - Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete or / and incorrect. Relationship to knowledge borrowing.

    -The student interacts with the elderly person and / or his / her network in an inappropriate, unethical or unprofessional manner that is judged to be a clear disincentive to everyday life or safety.

    Admitted Structured,

    - evaluative and applied professional knowledge.

    - The student structures the relations between phenomena and concepts related to functional ability.

    - Apply concepts of ability and involvement to everyday perceptions and activities.

    - Attends a weekly meeting with your elderly partner as well as planning, preparing and running a Christmas party.

    - Is able to reflect theoretically on one's own activities and learning


    Name of lecturer(s)

    Tuija Laakso

    Recommended or required reading

    INNOSTAVA VANHUUS: Leena Kurki

    KULTTUURIHYVINVOINNIN KÄSIKIRJA Pia Houni, Isto Turpeinen, Johanna Vuolasto 2021

    KULUERÄSTÄ VOIMAVARAKSI. SOSIOKULTTUURINEN PUHEENVUORO IKÄÄNTYMISKYSYMYKSIIN
    Asta Suomi & Sinikka Hakonen toim.

    VANHUUS JA SOSIAALITYÖ Seppänen, Karisto & Kröger
    KIINTYMYYSSUHTEET ELÄMÄNKAARESSA Jari Sinkkonen soveltuvin osin, kappale "Kiintymyssuhteet keski-iässä ja vanhuudessa"

    + muut opettajien tuntimateriaalit (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    luennot / lähiopetukseen /etäopetukseen osallistuminen, poissaoloista korvaava tehtävä
    -kirjallisuus
    - ikäihmisen tapaamiset, field work (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opetukseen osallistuminen, Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava)
    Ikäihmisen kohtaamisen harjoittelun suorittaminen, Läsnäolokerrat pakollisia (Kaikki poissaolot korvattava)
    Välitehtävien suorittaminen hyväksytysti
    Raportti, ks. erillinen ohjeistus Moodlessa. Palautus toukokuun loppuun mennessä.
    Ryhmätyön raportti ja loppuseminaari esitys. Palautus toukokuun loppuun mennessä.
    Arviointi HYV/HYL, hyväksytty suoritus edellyttää hyvän arvosanan tasoa.
    Mahdolliset uusinnat sovitaan erikseen, lähtökohtaisesti raportin täydennyksenä. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 31.07.2022

    Registration

    01.12.2021 - 30.01.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    22ASO

    Teacher(s)

    Tuija Laakso, Hanna Kuivanen

    Further information for students

    Opintojakso tulee suorittaa tutkintosäännön mukaisesti kuluvan lukuvuoden aikana.
    Poissaolot korvataan Moodlessa ohjeistetun käytännön mukaisesti. (not translated)

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    3 cr

    Virtual proportion

    2 cr

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Lähihoitajat voivat halutessaan ahotoida opintojakson ryhmätehtävällä. Orientaatio ja seminaari pakollinen kaikille. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Ikäihmisen kohtaaminen harjoittelu. (not translated)

    Exam schedule

    Ikäihmisen kohtaamisen harjoitteluraportti ja ryhmätyö palautetaan 24.5. mennessä Moodleen (not translated)

    International connections

    Kirjallisuus, täydentyy myöhemmin. (not translated)

    Students use of time and load

    5op= 135h
    Ikäihmisen tapaamiset 6 x 2h = 12h
    lähiopetus + välitehtävät 30h
    ryhmätyö 27h
    raportti ja kirjallisuus 27h
    itsenäinen työ 39h (not translated)

    Content periodicity

    kts. lukujärjestys. Sisällöt tarkentuvat myöhemmin. (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Tamkin arviointikehikko, kts Moodle (not translated)

    Approved/Failed

    Tamkin arviointikehikko, kts Moodle (not translated)