•   Developmental Psychology 7S00EL30-3012 12.01.2022-31.05.2022  5 cr  (22ASO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Student:
    - can perceive the life cycle as a continuum and as a mental, physical, and social synthesis taking different stages and events of life into account
    - can describe attachment patterns, know how they are formed, and understand their significance in the cycle of life
    - can describe the development of emotional life and its significance in the different stages of life
    - can describe sexual development and the importance of sexuality education taking mental, physical, and social aspects into account
    Course contents
    - Psychological information about the different stages of life
    - Knowledge about attachment patterns and the significance of emotional life
    - Knowledge about traumas
    - Understanding about different possibilities of the life cycle in a relation to mental healing
    - Sexual development and sexuality education
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Can describe goal related phenomena, theory and define basic concepts. The choices, solutions and limits of perspective are not theoretically justified or the theoretical reasoning is straightforward.

    Good

    Can apply theory and concepts and structure things in relation to each other. Can define problems and tasks and justify solutions and choices. Can evaluate things and look at them from different angles.

    Excellent

    Is able to analyze information and activities and to combine them with professional context. Is able to search for development opportunities and to justify different approaches and solutions. Can create new solutions or combine existing ones creatively.

    Approved/Failed

    Rejected: Goal-related phenomena, theory, and basic concepts are not sufficiently defined, described, or incorrect. Content management inconsistent and incomplete or incorrect. Knowledge objectives are not or only partially achieved.


    Name of lecturer(s)

    Anniina Vauhkonen

    Recommended or required reading

    -Tenttikirja:
    Sue Johnson ja Auvinen Petri (2015): Suojelen sinua kaikelta. Kuinka rakastaa ja tulla rakastetuksi. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    -flipped learning
    -luennot (etä/lähiopetus tilanteen mukaan)
    -kirjallisuus
    -aktivoivat tehtävät
    -itsenäinen työskentely
    -reflektiot
    -ryhmätyöskentely
    -elokuva
    -aidot oppimisympäristöt
    -oman minuuden ja elämänkokemuksen soveltaminen (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Seksuaalikasvatustehtävä (hyväksytty, täydennettävä, hylätty)
    Kasvun prosessitehtävä (hyväksytty, täydennettävä, hylätty)

    Tentti (sisältää opetuskerrat ja tenttikirjan), arviointi 0-5 (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    12.01.2022 - 31.05.2022

    Registration

    01.12.2021 - 31.01.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    22ASO

    Teacher(s)

    Anniina Vauhkonen

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Exam schedule

    Pe 8.4.2022 klo 13-16 Ryhmätentti Moodlessa (sis. tenttikirjan ja opetusmateriaalin) (not translated)

    Students use of time and load

    5 op = 135 t
    -kontaktiopetus
    -itsenäinen opiskelu (flipped learning, itsenäiset tehtävät ja ryhmätyöskentely)
    -tentikirjallisuuden ja muun materiaalin opiskelu (not translated)

    Content periodicity

    12.-27.1.22 välillä ennakkoluennon (Johdanto kiintymyssuhteisiin) katsominen

    28.1.22 klo 9-12 Kurssin info, Johdanto kiintymyssuhteisiin teeman työstäminen sekä traumatietoa -luento

    28.1.-11.3.22 välillä Nuoruuden kehitys ja aikuisuuden tunnesuhteet -luentojen katsominen ennakkoon

    11.3.22 klo 9-12 Nuoruuden kehitys ja aikuisuuden tunnesuhteet teemojen työstäminen sekä tunne-elämän jatkumo -luento

    8.4.2022 klo 13-16 ryhmätentti Moodlessa, tenttipalaute yhteisesti kirjallisena kaikille

    Tehtävien palautukset:
    -Seksuaalikasvatustehtävän palautus 28.2.2022 mennessä
    -Kasvun prosessitehtävän palautus 1.4.2022 mennessä (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    TAMKin yleinen arviointikehikko löytyy Moodlesta (not translated)