•   Bachelor of Social Services as a Professional and a Lifewide Learner 7S00EL28-3002 13.01.2022-10.05.2022  3 cr  (20ASO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Student
    - is able to analyze himself and his professional identity as a developer, an influencer, a collaborator and a lifelong learner
    - is able to critically reflect on his / her views and activities as well as social phenomena and ethics at various levels and to actively develop them
    - can analyze their professional growth process as a whole, as well as their vision, knowledge and challenges as a social worker now and in the future.
    Course contents
    - Developmental approach, autonomy, flexibility, responsibility, multidisciplinary and professional, lifelong and lifelong learning and learning
    - Critical and emancipatory reflection, professional vision, courage and attitude, promotion of ethical values ​​in the social field and courageous prevention of harm, client advocacy
    - Presenting a summary of the process of professional growth at the end of 3rd or 4th year of all studies and final discussion with your tutor
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Abandoned: The student examines his / her own knowledge and growth with regard to the contents of the course and the whole process of professional growth on a descriptive and general level

    Admitted: Students reflect on their growth, knowledge and professional identity with regard to the contents of the course and the whole process of professional growth, substantiating and theorising


    Name of lecturer(s)

    Minna Putous

    Recommended or required reading

    Ammatillisen kasvun prosessikuvio
    Sosionomi kompetenssit
    Sosiaalipedagoginen ammatillisuus -Madsenin kukasta tominnan tulppaaniksi
    Muu ammatillisuutta tukeva kirjallisuus (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Pienryhmäopiskelu
    Yhteistoiminnallinen opiskelu
    Portfoliotyöskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Lähikerroille osallistuminen pakollista suoritusmerkinnän saamiseksi/korvaavat tehtävät vaaditaan.
    Ammatillisen kasvun yhteenvedon esittely ja kirjallisen osuuden palautus huhti/toukokuussa 2022 hyväksytysti.
    Vaikuttamistehtävä purku kevät 2022
    Loppukeskustelu oman tuutoropettajan kanssa ennen valmistumista (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    13.01.2022 - 10.05.2022

    Registration

    25.11.2021 - 28.02.2022

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    20ASO

    Teacher(s)

    Minna Putous, Juha Santala

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Suoritetaan pääasiallisesti oman ryhmän mukana - yhteys omaan ryhmän opettajaan muissa tapauksissa. (not translated)

    Training and labour cooperation

    3. vuoden prosessissa ollaan yhteydessä työelämään ja ympäröivään yhteiskuntaan mm. "kehittämisen, vaikuttamisen ja yhteistyön" teemojen kautta.
    Ed. teemoja integroidaan mahdollisuuksien mukaan muihin opintoihin.. (not translated)

    Students use of time and load

    Kokonaisuus 81 h = 3 op
    Lähikerrat 2 x 4 h + 1 x 2-8 h + kevät juhla 2 h = 11 h =
    Itsenäinen työskentely: vaikuttamistehtävä, ammatillisen kasvun yhteenveto/portfolio eli loppukeskustelu = 70h (not translated)

    Content periodicity

    13.01.2022 13.00 - 16.00 Totsun käsittely, Vaikuttamistehtävän anto, Yhteisöllinen osaaminen työyhteisössä,
    10.05.2022 09.00 - 16.00 klo 9 Talentia-info Saana Landgren Vaikuttamistehtävä,

    Loppukeskustelu oman tutor opettajan kanssa valmistumisen kynnyksellä. (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Tehtäviä ei ole esitelty. (not translated)

    Approved/Failed

    Osallistuminen lähikerroille.
    Ammatillisen kasvun yhteenvedon tekeminen ammatillista reflektointia osoittavalla tasolla ja sen esittely.
    Vaikuttamistehtävän esittely (not translated)