•   Becoming a Bachelor of Social Services 7S00EL24-3010 01.01.2022-31.12.2022  4 cr  (22ASO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Student
    - is able to analyze one's own identity in general and in relation to social values, ethical principles and work
    - is able to analyze one's own starting points and activity as a self-directed actor and learner
    - can reflect alone and with others
    Course contents
    - My life history, self-image and identity, professional growth, social competencies, social work values, ethics and human perception - -
    - Self-directed learner, socio-constructivist learning, active agency, self-acceptance, intrinsic motivation
    - Self-assessment and reflection skills, listening, appreciating and respecting others' views as part of one's own thinking, receiving and giving feedback
    - Collaboration, group dynamics, interaction skills in meeting people and customers
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Abandoned:

    The student examines his / her own knowledge and growth regarding the content of the course at a general and descriptive level



    Admitted:

    The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising


    Name of lecturer(s)

    Juha Santala

    Recommended or required reading

    AMMATILLISEN KASVUN TEEMAT
    OMA IDENTITEETTI
    Kuka minä olen, ennen oppimista on tehtävä omat käsitykset näkyviksi - kehitymme lähtökohtamme tuntevasta näkemykselliseksi ja vahvan oman asenteen omaavaksi. On tunnettava hyväksyttävä itsensä, vahvuutensa ja heikkoutensa sekä elämäntarinansa, jotta voi kohdata asiakkaan ja hänen elämänsä.
    REFLEKTIIVISYYS
    Oppimisen, ammatillisen kasvun ja työssä kehittymisen sekä laadukkaan asiakastyön edellytys on kyky analysoida ja tarkastella kriittisesti asioita eri tasoilla - kehitymme itsereflektion taidoista yhteiskuntatason kriittiseen ja vapauttavaan asenteeseen...
    ITSEOHJAUTUVUUS
    Itseohjautuva oppija tuntee itsensä ja omaa monia kasvuun sekä ammatillisuuteen liittyviä perusominaisuuksia ja taitoja - kehitymme ohjatuista toimijoista itseohjautuviksi yksilöiksi. Esim. Millainen oppija olen, olenko aktiivinen, tunnenko itseni ja mikä motivoi minua sisäisesti tähän vaativaan ammattiin?
    VUOROVAIKUTUS
    Sosionomin vahvin ja keskeisin osaamisalue sekä asiakastyön ydin - kehitymme ryhmän jäsenestä verkostotyön tekijäksi. Esim. Millainen olen omassa opiskelijaryhmässäni ja opiskelijayhteisösä?
    AMMATTIETIIKKA
    Sosiaalialan työn perusta ja lähtökohta - kehitymme oman eettisyyden tiedostamisesta eettisyyden edistämiseen ja eettisten epäkohtien korjaamiseen yhteiskunnallisesti...
    SOSIONOMIN AMMATTI-IDENTITEETTI
    Arvioimme vähitellen ja yksilöllisesti etenevää kasvuamme sosiaalialan ammattilaiseksi eli sosionomiksi - kehitymme sosionomi yksilöstä sosionomi kehittäjiksi ja vaikuttajiksi.
    Kuka minä olen, ennen oppimista on tehtävä omat käsitykset näkyviksi - kehitymme lähtökohtamme tuntevasta näkemykselliseksi ja vahvan oman asenteen omaavaksi. On tunnettava hyväksyttävä itsensä, vahvuutensa ja heikkoutensa sekä elämäntarinansa, jotta voi kohdata asiakkaan ja hänen elämänsä. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Keskustelu/dialogi
    Päiväkirjasta portfolioksi prosessi
    Valokuvatyöskentely
    Kotiryhmät (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Kokonaisuuden hyväksytysti suorittaminen vaatii
    a)osallistumista tunneille,
    b) ammatillisen kasvun portfolion tekemistä ja portfolion esittämisen joulukuussa 2021. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 31.12.2022

    Registration

    01.12.2021 - 31.01.2022

    Credits

    4 cr

    Group(s)

    22ASO

    Teacher(s)

    Minna Putous, Juha Santala

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Completion alternatives

    Ei ole (not translated)

    Students use of time and load

    9 x 3 h = 27 Lähiopetus
    Itasenäinen = 53 tuntia (not translated)

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Kokonaisuuden hyväksytysti suorittaminen vaatii osallistumista tunneille ja ammatillisen kasvun portfolion tekemistä ja portfolion esittämisen joulukuussa 2021. (not translated)