•   Written Communication for Social Services and Information Technology 7S00EL16-3020 01.09.2021-07.12.2021  5 cr  (21SO) +-
    Learning outcomes of the course unit
    After completing the course, the student
    - knows how to gather information on Social Services and is capable of critical valuation of given information and to create a general view
    - knows the most common genres and is able to use the knowledge in different kinds of situations in creating texts
    - is able to create correct and relevant text and style
    - can refer to sources and create a list of references
    - understands the possibilities and limitations of using e-mail in work related issues
    -can use the computer independently and MS Office software in their studies
    - can independently use the software of TAMK
    - can apply this knowledge in their work
    Course contents
    - Information sources, library visit, e-learning material of Social Services and article databases
    -Review of grammatical correctness
    -Process of writing
    -Standard of documents
    -Neutral and formal style
    -Features of texts related to studies: summary of book, essay, report, thesis
    -Documents needed in search for work: job application, CV
    -Professional texts of Bachelor of Social Services: memo, notification, report, article, e-mail messages
    -Use of sources: giving a summary, references, list of references
    - MS Word
    - Basics of MS Excel
    - Basics of MS Power Point
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Written communication: The student communicates in an understandable and professional way, imitating patterns and instructions. The student will find the sources, although their use and referencing is minor. The justification of the claims is modest. The construction of the messages is volatile, and the language's form and style are noteworthy.

    Information Technology: The student knows the basics of the course

    Good

    Written communication: The student communicates in a structured and illustrative way and focuses on the recipient and the situation. The student substantiates his view. The student selects his source appropriately; the referencing is naturally linked to the rest of the text. Essential information is clearly communicated. The messages are easy to receive and the texts are fairly accurate.

    Information Technology: The student knows the essentials of the course

    Excellent

    Written communication: Students communicate convincingly, enthusiastically and interactively. Students justify their views in many ways. Students use sources to evaluate and comment. The essential information is well structured and concise, and the language and style are well controlled.

    Information Technology:

    The student is able to apply the topics handled with the course with great respect.


    Recommended or required reading

    Informaatiotekniikka: Materiaali Moodlessa
    Kirjoitusviestintä: Kurssilla jaettava materiaali Tabulassa (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Informaatiotekniikka: luennot, harjoitukset
    Kirjoitusviestintä: luennot, harjoitukset (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Informaatiotekniikka: konekoe (0-5)
    Kirjoitusviestintä: kielenhuollon testi (painoarvo lopullisessa arvioinnissa 1/3), pienoistutkielma (painoarvo lopullisessa arvioinnissa 2/3), opintojakson tehtävät (hyv/hyl) (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.09.2021 - 07.12.2021

    Registration

    02.07.2021 - 22.08.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    21SO

    Teacher(s)

    Liisa Laine, Annina Korpela

    Further information for students

    RYHMÄ 21SO C (not translated)

    Unit, in charge

    Social Services

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Informaatiotekniikka: Ei vaihtoehtoista suoritrustapaa
    Kirjoitusviestintä: Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole. (not translated)

    Exam schedule

    Informaatiotekniikka:

    Uusintamahdollisuus toisen ryhmän kokeen yhteydessä.
    Kielenhuollon testin ajankohta sovitaan yhdessä. (not translated)

    Students use of time and load

    Informaatiotekniikka: 16 tuntia lähiopetusta, noin 38 h itsenäistä työskentelyä.
    Kirjoitusviestintä: 13 tuntia lähiopetusta, noin 68 tuntia itsenäistä työskentelyä. (not translated)

    Content periodicity

    Informaatiotekniikka:
    - Kurssin esittely
    - Word: Kuvat ja taulukot
    - Word: sivunumerointi ja sisällysluettelo
    - Excel: excelin perusteet, lukumuodot ja kaavat
    - Excel: funktiot ja kaaviot
    - Excel: taulukon ulkoasu
    - PowerPoint: teksti ja kuva
    - PowerPoint: esityksen esittäminen
    - kertaus ja konekoe
    Kirjoitusviestintä
    - kielenhuollon kertaus
    - opiskelussa tarpeelliset tekstilajit: referaatti, essee, raportti
    - tiedonhaku
    - TAMKin Kirjallisen raportoinnin ohje ja raporttipohja
    - tekstiviitteet ja lähdeluettelo
    - muistiot ja tiedotteet (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Kirjoitusviestintä:
    Opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä annetussa aikataulussa. Teksteissä on huomattavia virheitä ja puutteita, jotka häiritsevät ymmärrettävyyttä. Viesteissä ei huomioida tilannetta eikä vastaanottajaa. Asettelu ei vastaa ohjeita. Lähdeviitteet puuttuvat kokonaan tai niiden merkitsemisessä on huomattavia puutteita. (not translated)

    Satisfactory

    Kirjoitusviestintä:
    Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.
    Informaatiotekniikka:
    Opiskelija osaa kurssin perusasiat (not translated)

    Good

    Kirjoitusviestintä:
    Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti, ja referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä.
    Informaatiotekniikka:
    Opiskelija osaa kurssin keskeiset asiat (not translated)

    Excellent

    Kirjoitusviestintä:
    Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden.Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua.
    Informaatiotekniikka:
    Opiskelija osaa kiitettävästi kurssilla käsitellyt asiat ja osaa soveltaa niitä. (not translated)