•   Technology and digital services as a part of effective care 7L00FF62-3001 01.08.2021-12.11.2021  5 cr  (20YKA) +-
    Learning outcomes of the course unit
    After completing the course, the student is able to
    • perceive the basics of the usability of the patient and client information systems and the prerequisites for their functionality
    • perceive the requirements for a user-centered development of the information systems
    • utilise technology and digital services in many ways in the patient’s care
    • define information management, describe its content and principles as well as define knowledge management
    • utilise the possibilities of the information pools as a part of effective care and development
    • develop patient education for digital communication and for managing different applications used in the care
    Course contents
    • Digital health services in Finland
    • Wellness and health technology
    • Technology and digital services as a part of self-care and care of non-communicable diseases
    • Information management and knowledge management
    • Structured information production
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student

    - is able to search for information on the subject and is able to use national and international sources

    - is able to apply the collected information at a descriptive level when reviewing current practices and means of action

    - does not display a critical evaluation of the topic

    Good

    The student

    - is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically

    - is able to construct both analyses and syntheses of the topic

    - is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices

    Excellent

    The student

    - is able to retrieve evidence-based knowledge from a number of national and international sources of information, critically evaluate the studies and synthesise the collected data

    - shows a profound command of the subject

    - is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices


    Name of lecturer(s)

    Tuula-Maria Rintala

    Recommended or required reading

    Ilmoitetaan opintojakson alussa (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Luennot, verkkokeskustelut, seminaari, itsenäinen työskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Seminaaritehtävä: Numeerinen arviointi 1-5, hylätty
    Verkkokeskustelut: Hyväksytty, hylätty (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2021 - 12.11.2021

    Registration

    03.05.2021 - 02.08.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20YKA

    Teacher(s)

    Tuula-Maria Rintala, Birgitta Niskanen, Taru Manner

    Unit, in charge

    MD in Clinical Expertise and Development

    Degree programme(s)

    Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Exam schedule

    Ei tenttiä vaan seminaaritehtävä (not translated)

    Students use of time and load

    Opintojakson laajuus 5 op on 135 tuntia oppijan työtä. (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    Opiskelija
    - kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä
    - kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja
    toimintatapojen tarkastelussa
    - ei osoita aihealueen kriittistä arviointia (not translated)

    Good

    Opiskelija
    - kykenee hakemaan aihealueeseen liittyvää näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että
    kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella
    - osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
    - kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja
    kehittämisessä (not translated)

    Excellent

    Opiskelija
    - kykenee hakemaan aihealueeseen liittyvää näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan
    kerätystä tiedosta synteesin
    - osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
    - kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia
    toimintatapoja (not translated)