•   Evaluation and Effectiveness of the Methods of Health Promotion 7L00FD76-3002 01.09.2021-15.12.2021  10 cr  (21YTEDI) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student
    - is able to apply diversely the key health promotion methods, theories and models
    - is able to plan, implement and evaluate a health promotion project
    Course contents
    Part 1: 5 cr
    - Key health promotion methods and models
    - Determinants of health- Human Impact Assessment (HuIA), Health Impact Assessment (HIA), Social Impact Assessment (SIA) and Environmental Impact Assessment (EIA), through health determinants
    - Basics of Epidemiology
    - Secondary use of health data in health promotion and information guidance


    Part 2: 5 cr
    - Design, implementation, evaluation and impact of health promotion activities
    - Project management
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student

    - knows the main health promotion methods, theories and models

    - is able to plan and implement in a limited way a health promotion project

    Good

    The student

    - is able to apply the essential methods, theories and models of health promotion

    - is able to plan, execute and concisely evaluate a health promotion project in both the national and international environments

    Excellent

    The student

    - can apply and analyze a wide range of key health promotion methods, theories and models and develop new ones

    - is able to plan, implement, evaluate and manage a health promotion project in both the national and international environment


    Name of lecturer(s)

    Mari Laaksonen

    Recommended or required reading

    Tarkentuvat syksyllä
    Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=20838#section-1 (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    10 opintopisteen jakso sisältää luento-opetusta, ryhmätyötä, projektisuunnittelua ja -toteutusta sekä -arviointia + itsenäistä opiskelua.
    Opetus sekä läsnäolo- että etäopetuksena. Läsnäolopäivät Tamkilla muuttuvan koronatilanteen mukaan. Opetus alkaa etänä 15.9.

    Sisältää esitehtävän - lähetetään ilmoittautuneille opiskelijoille elokuussa. Esitehtävä myös kurssain oppimisalustalla Moodlessa. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Orientaatioluennolla 15.9 klo 8.30 läsnäolopakko. Kurssipäivissä suositelta läsnäolo.

    tehtävissä hyväksytty/hylätty ja portfoliossa numeraalinen arviointi. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.09.2021 - 15.12.2021

    Registration

    01.06.2021 - 31.07.2021

    Credits

    10 cr

    Group(s)

    21YTEDI

    Seats

    0 - 40

    Teacher(s)

    Sari Räisänen, Mari Laaksonen, Hoitotyö Luennoitsija, Arja Halkoaho

    Further information for students

    Tämä on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso. Avoimen AMKin opiskelijoille on varattu 4 paikkaa. (not translated)

    Unit, in charge

    MD in Health Promotion

    Degree programme(s)

    Master's Degree Programme in Health Promotion

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    - (not translated)

    Training and labour cooperation

    Osassa 2 suoritetaan mahdollisesti projektityötä, joka kytkeytyy työelämään tai meneillään olevaan hankkeeseen. Tarkentuu elokuussa. (not translated)

    Exam schedule

    Tehtäviä kurssin aikana - hyväksytty/ hylätty
    Portfolion tekeminen syksyn aikana- numeraalinen arviointi (not translated)

    Students use of time and load

    10 op= 270 tuntia
    Lähiopetusta/etäopetusta 54 h + itsenäistä työskentelyä 216 h syksyllä (not translated)

    Content periodicity

    Osa 1: Terveyden edistäminen, sen arviointi ja vaikuttavuus
    Osa 2: Terveyden edistämisen toiminnan suunnittelu, toteutus, arviointi, projektijohtaminen
    Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta. (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    Opiskelija
    - osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
    - osaa suunnitella ja toteuttaa sekä suppeasti arvioida terveyden edistämisen projektin (not translated)

    Good

    Opiskelija
    - osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
    - osaa suunnitella ja toteuttaa sekä arvioida terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä (not translated)

    Excellent

    Opiskelija
    - osaa soveltaa ja analysoida monipuolisesti keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja sekä kehittää uusia
    - osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja johtaa terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä (not translated)