•   Specialized Mental Health and Substance Abuse Care 7L00EL04-3003 01.08.2022-31.12.2022  5 cr  (21YKA) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The Student
    - is able to critically evaluate his/her own spesific working area in mental health and substance abuse care (e.g child psychiatry, forensic psychiatry, promotive mental health care);
    - is able to recognize the development needs in his/her own spesific working area and is able to critically evaluate them with evidence-based knowledge;
    - is able to describe development suggestions and is able to present an action plan for these in his/her own spesific working area.
    Course contents
    - directives, laws and recommendations in a spesific area of mental health and/or substance abuse care (accroding the student’s field of working)
    - evidence-based knowledge concerning the spesific area of mental health and/or subtance abuse care
    - suggestions for development, action plan and actual change in practice according to the Peppa model
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student

    - is able to search for information on the subject and is able to use national and international sources

    - is able to apply the collected information at a descriptive level when reviewing current practices and means of action

    - does not display a critical evaluation of the topic

    - participates in the course inconsistently.

    Good

    The student

    - is able to seek evidence-based knowledge from both national and international sources, and is able evaluate the sources critically

    - is able to construct both analyses and syntheses of the topic

    - is able to use the acquired knowledge in critical evaluation and development of current practices

    - generally participates in the course actively and professionally.

    Excellent

    The student

    - is able to retrieve evidence-based knowledge from a number of national and international sources of information, critically evaluate the studies and synthesise the collected data

    - shows a profound command of the subject

    - is able to evaluate current practices critically and is able to create new evidence-based practices

    - participates in the course actively and professionally.

    Further information
    If the student does not attend the intensive course, the grade will be reduced by one number.

    Name of lecturer(s)

    Nina Kilkku

    Recommended or required reading

    Santos, JC. & Cutcliffe, JR. (2018) European Psychiatric/Mental Health Nursing in the 21st Century. A Person-Centered Evidence-Based Approach. Springer International Publishing Switzerland. Kirjan luvut 9,12,14-15, 22,34

    Ahonen P. (2012) Kliininen asiantuntija. Uutta osaamista ylemmästä ammattikorkeakoulu tutkinnosta. Raportteja 130 Turun Ammattikorkeakoulu. Tampereen yliopistopaino 2012 http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522162588.pdf

    Tölli S, Kontio R, Partanen P, Häggman-Laitila, A. (2021) Conceptual framework for a comprehensive competence in managing challenging behaviour: The views of trained instructors. Journal of Mental Health Nursing, 2021;00:1–14. https://doi.org/10.1111/ jpm.12722

    Sekä muu ajankohtainen materiaali (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Registration

    02.07.2022 - 31.08.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    21YKA

    Teacher(s)

    Nina Kilkku

    Further information for students

    Opintojakson toteutuksesta vastaa Oulun ammattikorkeakoulu.
    Opintojaksolle voivat osallistua Tampereen, Jyväskylän, Turun, Oulun ja Satakunnan ylemmän ammattikorkeakoulun mielenterveys- ja päihdetyön opiskelijat näiden ammattikorkeakoulujen keskinäisen sopimuksen mukaisesti. Opintojakso kuuluu TAMKissa kliinisen asiantuntijan/ mielenterveys- ja päihdetyön opintojen tutkinto-opiskelijoiden sekä näiden opintojen polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Opintojakso ei ole avoinna muiden koulutusohjelmien opiskelijoille eikä avoimen ylemmän amkin opiskelijoille (pois lukien edellä mainitut polkuopiskelijat). (not translated)

    Unit, in charge

    MD in Clinical Expertise and Development

    Degree programme(s)

    Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development

    Office

    TAMK Main Campus

    Virtual proportion

    3 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Content periodicity

    Opintojakso sisältää:
    -ennakkotehtävä
    -intensiivipäiville osallistuminen
    -kirjallinen tehtävä

    Opintojakso edellyttää itsenäistä opiskelua ja
    ryhmätyöskentelyä (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    -Ei kykene hakemaan tietoa kansallisista ja kansainvälisistä lähteistä
    -Ei sovella ja arvioi aihealueeseen liittyvää tietoa
    -Ei osallistu opintojaksolle (not translated)

    Satisfactory

    -Kykenee hakemaan tietoa aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä.
    -Kykenee soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa.
    -Ei osoita aihealueen kriittistä arviointia
    -Osallistuminen opintojaksolle vaihtelevaa (not translated)

    Good

    -Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista että kansainvälisistä tiedonlähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella.
    -Osaa tehdä analyysia ja synteesiä aihealueesta
    -Kykenee käyttämään hankkimaansa tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä
    -Osallistuminen opintojaksolla pääsääntöisesti aktiivista ja ammatillista. (not translated)

    Excellent

    -Kykenee hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin.
    -Osoittaa syvällisen näkemyksensä aihealueesta
    -Kykenee kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia näyttöön perustuvia toimintatapoja.
    -Osallistuminen opintojaksolla kokonaisuutena aktiivista ja ammatillista. (not translated)