- knows the basics of a structured data search
- identify the importance of evidence-based knowledge in nursing
- is able to describe the structured data search process
- understands the importance of evidence-based practice in nursing
- is able to implement a structured data search with detailed explanations
- is able to apply evidence-based knowledge and clinical guidelines in nursing.
Ida Nikkola
Kirjaston tiedonhankinnan materiaalit https://libguides.tuni.fi/tiedonhaun-opas
Oman tieteenalan tietokannat ja muut lähteet https://libguides.tuni.fi/terveystieteet
Ammattikorkeakoulun opinnäytetöiden eettiset suositukset https://www.arene.fi/julkaisut/raportit/opinnaytetoiden-eettiset-suositukset/
TENK hyvä tieteellinen käytäntö https://tenk.fi/fi/tiedevilppi/hyva-tieteellinen-kaytanto-htk
Hotus näyttöön perustuva toiminta https://www.hotus.fi/
Muu mahdollinen materiaali opintojakson Moodlessa (not translated)
Kontaktiopetus etäopetuksena 14 h
Itsenäinen opiskelu 40 h (not translated)
Tentti Examissa (not translated)
Finnish
28.11.2022 - 25.12.2022
03.05.2022 - 21.11.2022
2 cr
21KL
21TH
0 - 52
Sari Räisänen, Taina Peltonen
- (not translated)
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing, Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
TAMK Main Campus
0-5
Katso ahotoinnin ohjeet ja ota tarvittaessa yhteyttä opettajaan ennen opintojakson alkamista
sari.raisanen@tuni.fi (not translated)
- (not translated)
Exam tentti (not translated)
- (not translated)
Kontaktiopetus etäopetuksena 14 h
Itsenäinen opiskelu 40 h (not translated)
29.11. orientaatio ja tiedonhankinta ja tieteellinen tieto
5.12. kirjaston tiedonhankinnan opetus, ennakkotehtävät Moodlessa
opiskelijalle lähetetään tarkemmat tiedot ennen opetuksen alkua ennakkotehtävistä ja etäopetuksen linkistä
7.12. tiedonhankinta ja hyvä tieteellinen käytäntö
13.12. näyttöön perustuvan toiminta sosiaali- ja terveydenhuollossa (not translated)
Opiskelija
- tietää perusasiat strukturoidusta tiedonhausta
- tunnistaa näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä (not translated)
Opiskelija
- osaa kuvata strukturoidun tiedonhaun prosessin
- ymmärtää näyttöön perustuvan toiminnan merkityksen hoitotyössä (not translated)
Opisklija
- osaa toteuttaa strukturoidun tiedonhaun perustellen
- osaa soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa ja suosituksia hoitotyössä (not translated)