•   Education and Teaching Competence and Digital Communication 7K00FN23-3007 08.08.2022-30.10.2022  3 cr  (21KL, ...) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student
    - understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
    - is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
    - is able to use and plan digital teaching methods and materials
    - knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
    Course contents
    - different education and teaching philosophies
    - the education and teaching method process
    - education in different situations with various methods
    - education and communication utilising information and communications technology
    - the assessment of nursing education and teaching
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student

    - identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

    Good

    The student

    - knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

    Excellent

    The student

    - knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication

    - analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.


    Name of lecturer(s)

    Ida Nikkola

    Recommended or required reading

    Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
    Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
    Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus, 2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana.
    Harju (toim.). 2021. Yhdessä perheen kanssa: perheiden ja terveydenhuollon kohtaamisia. Saatavilla e-kirjana.
    Tervo-Heikkinen, Saaranen, Huurre & Turunen. 2018. Hoitohenkilökunnan arviot potilasohjausosaamisestaan – kyselytutkimus yliopistollisessa sairaalassa. Hoitotiede, 30 (3), s. 179-190.
    Tervo-Heikkinen, Saaranen, Miettinen & Vaajoki. 2018. Hoitotyöntekijöiden kokemuksia potilasohjauskoulutuksen merkityksestä potilasohjaukselle. Tutkiva hoitotyö, 16 (3), s. 27-33.
    Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
    Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

    Tarkentuvat orientaatioon mennessä. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Lähiluennot ja etäluennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, seminaari. Tarkentuvat orientaatioon mennessä. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Ryhmätyö: 0-5, kirjallisen työn esittäminen.
    Itsearviointi sekä opponointi voivat korottaa tai laskea numeroa.
    Kirjoitusviestintä: Hyväksytty/hylätty. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    08.08.2022 - 30.10.2022

    Registration

    10.05.2022 - 07.08.2022

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    21KL

    21TH

    Seats

    0 - 52

    Small group

    Pienryhmä 1 (Size: 0. Open university: 0.)

    Pienryhmä 2 (Size: 0. Open university: 0.)

    Pienryhmä 3 (Size: 0. Open university: 0.)

    Pienryhmä 4 (Size: 0. Open university: 0.)

    Teacher(s)

    Anna Aikasalo, Miia Koskela, Päivi Suominen-Tontti

    Further information for students

    Toteutussuunnitelma ja aikataulu täsmentyy ennen toteutuksen alkua.

    Orientaatiotunti 10.8.22, läsnäolovelvoite.
    Luennoilla 3/4 läsnäolovelvoite.
    Kirjoitusviestinnän opetuksessa läsnäolovelvoite.
    Seminaarissa 12.10.22 läsnäolovelvoite. (not translated)

    Unit, in charge

    Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing, Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    - (not translated)

    Training and labour cooperation

    - (not translated)

    Exam schedule

    Ei erillistä tenttiä.
    Opintojakso arvioidaan ryhmäesseen perusteella. Vertaisarvioinnilla voidaan puoltaa arvosanaa ylös- tai alaspäin. (not translated)

    International connections

    - (not translated)

    Students use of time and load

    3 x 27 h = 81 h (not translated)

    Content periodicity

    Osa 1: Teoria
    Ryhmätyö: ohjaustilanteen teoreettiseen taustaan perehtyminen sekä kirjallinen raportti (tätä samaa raporttia työstetään kirjoitusviestinnän pajassa).

    Osa 2: Kirjoitusviestintä Kirjoitusviestinnän paja: orientaatio + 2 h paja/pienryhmä. Pakollinen läsnäolo, poissaolo korvataan toiseen pajaan osallistumisella.

    Tarkentuu orientaatioon mennessä. (not translated)