The student
- knows the basics of infection prevention
- recognizes the microbial groups that are essential for health and knows the basics of their spreading
- is able to work according to aseptic principles without endangering patient safety.
The student
- has a structured picture of the basics of infection prevention
- knows the microbial groups that are essential for health and understands the importance of their spreading in maintaining health and preventing illness
- is able to work according to aseptic principals and justify their activities
The student
- understands comprehensively the basics of infection prevention in various nursing environments
- knows the microbial groups that are essential to health and is able to apply knowledge in maintaining health and preventing illness
- is able to apply and evaluate the principles of aseptic work in different nursing environments and is able to justify the activity with evidence-based practice.
Gitte Taulo
Aseptiikan koemateriaali
Luennot ja opettajan osoittama muu materiaali esimerkiksi opetusvideot
Aseptiikan koekirjallisuus:
Anttila V-J, Kanerva M, Kuronen M., Kurvinen T., Lyytikäinen O., Rantala A., Vuento R. ja Ylipalosaari P. 2018. Hoitoon liittyvien infektioiden torjunta. Juvenes. Helsinki, sivut 15-165, 326-407, 410-557
Duodecim oppiportti: verkkokurssit Infektioiden torjunta https://www.oppiportti.fi/op/dvk00036
Tavanomaiset varotoimet infektioiden torjunnassa https://www.oppiportti.fi/op/dvk00140
http://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/Sairaalahygieniaohjeisto PSHP:n hygieniaohjeet
Mikrobiologian koemateriaali:
Luennot ja muu opettajan osoittama materiaali
Mikrobiologian koekirjallisuus
Eliisa Karhumäki; Anne Jonsson; Marita Saros, 2016. Mikrobit hoitotyön haasteena. Edita Publishing Oy sivut 11-63, 104-175 (not translated)
Etäluennot/online
Verkkoluennot
Itsenäinen opiskelu (not translated)
Aseptiikka koe, läpipääsyyn 50% oltava oikein
Mikrobiologian koe, läpipääsyyn 50% oltava oikein (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
09.06.2021 - 23.08.2021
2 cr
21KL
21TH
0 - 52
Minna Talvitie, Gitte Taulo, Marja Kuparinen
Läsnäolo opintojakson orientaatiotunneilla pakollinen ja vahvistaa osallistumisen opintojaksolle. Poissaolijat poistetaan toteutukselta
Sisältö:
-keskeiset mikrobit ja niiden tartuntatiet ja –tavat
-aseptiikan peruskäsitteet
- aseptiikkaan liittyvä lainsäädäntö
-aseptinen työskentely ja siihen liittyvät toimet
-henkilöhygienia
-käsihygienia
-henkilösuojaimet
- varotoimiluokat (not translated)
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
TAMK Main Campus
0-5
Ei ole (not translated)
Koe läsnä tai tenttiterraariossa tilanteen sallimissa puitteissa
Uusinnat tenttiterraariossa myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana
Korotustenttimahdollisuus yleisinä korotustenttipäivinä. Ota ajoissa yhteyttä toteutuksen vastuuopettajaan.
Mikrobiologian koe Examissa viikoilla 38-40
Uusinnat 1. viikot 42-43
2. viikot 45-46 (not translated)
- (not translated)
Online opetusta 7 tuntia + kokeet 2 tuntia
Verkko-opetusta 8 tuntia
Itsenäistäopiskelua 38 tuntia (not translated)
- (not translated)
Opiskelija ei saavuta asettuja osaamistavoitteita (not translated)
Englanniksi
The student
- knows the basics of infection prevention
- recognizes the microbial groups that are essential for health and knows the basics of their spreading
- is able to work according to aseptic principles without endangering patient safety.
Englanniksi
The student
- has a structured picture of the basics of infection prevention
- knows the microbial groups that are essential for health and understands the importance of their spreading in maintaining health and preventing illness
- is able to work according to aseptic principals and justify their activities.
Englanniksi
The student
- understands comprehensively the basics of infection prevention in various nursing environments
- knows the microbial groups that are essential to health and is able to apply knowledge in maintaining health and preventing illness
- is able to apply and evaluate the principles of aseptic work in different nursing environments and is able to justify the activity with evidence-based practice.