The student
- has the knowledge of pre-pregnancy guidance
- knows the pregnancy progression and physiology and its hormonal processes
- is able to describe the evidence-based pre-pregnancy and antenatal midwifery
- is able to describe the antenatal assessment of maternal and foetal wellbeing and the detection of abnormalities
- knows how to support the positive pregnancy experience for women
- knows the principles of parental and birth group education planning and guidance
- has the knowledge of preparing process for parenthood and knows how to support the life changes
The student
- has the knowledge of pre-pregnancy guidance and its customer oriented implementation
- knows the pregnancy progression and physiology and its hormonal processes
- is able to parse and combine different point of views to the evidence-based pre-pregnancy and antenatal midwifery
- has the knowledge of antenatal assessment of maternal and foetal wellbeing and the detection of abnormalities
- knows how to support positive pregnancy experience for women
- knows the principles of parental and birth group education planning and guidance
- has the knowledge of preparing process for parenthood and the principles of life changes support
- is able to choose the methods of parental guidance and is able to justify the selection
The student
- has the extensive knowledge of pre-pregnancy guidance and its customer oriented implementation
- knows the pregnancy progression and physiology and its hormonal processes and is able to combine the knowledge of different disciplines situationally
- is able to parse and analyse different point of views to evidence-based pre-pregnancy and antenatal midwifery
- has the knowledge of antenatal assessment of maternal and foetal wellbeing, the detection of abnormalities and the prevention of complications
- knows how to support the positive pregnancy experience, sexual and reproductive health and wellbeing of families by utilising different methods
- is able to implement and justify creative use of different methods of guidance for the families and parent and birth education groups
- knows how to support parenthood and life changes in the customer oriented way and is able to identify the signs of danger
Maija Koivunen
Klemetti R., Hakulinen-Viitanen T. (toim) 2013. Äitiysneuvolaopas, Suosituksia äitiysneuvolatoimintaan. Juvenes Print - Suomen Yliopistopaino. Tampere. Sivut; 3-146 ja 282-299. Julkaisun pysyvä osoite on http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-245-972-5
Paananen, Pietiläinen, Raussi-Lehto, Väyrynen & Äimälä (toim.) 2015. Kätilötyö. Kappale 4.
Kuinka kertoa sikiön poikkeavuuksien seulonnoista. www.thl.fi
Syödään yhdessä. Ruokasuositukset lapsiperheille. (kappaleet 1-5). www.thl.fi
www.kela.fi. Lapsiperheen etuudet
Liikunta raskauden aikana ( http://www.ukkinstituutti.fi/ammattilaisille/terveysliikunnan-suositukset/muut-liikuntasuositukset/liikunta_raskauden_aikana)
Haapio S., Koski K., Koski P., & Paavilainen R. 2009. Perhevalmennus. Edita. Helsinki.
Vanhemmuuden psykologian kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen alkaessa. (not translated)
Luennot, pienryhmätyöskentely, perhevalmennusseminaarit 15.-16.2.2022. Ennakkotehtävä (deadline 7.1.2022). (not translated)
Osa 1: Raskautta edeltävä ja raskauden aikainen kätilötyö. Numeerinen arviointi. Tentti. Ennakkotehtävän suorittaminen hyväksytysti. Osallistuminen opetukseen. Painokerroin 2
Osa 2: Perhevalmennus. Numeerinen arviointi. Perhevalmennuksen suunnitelman tekeminen ja seminaariesitys. Osallistuminen opetukseen. Painokerroin 1.
Osa 3: Vanhemmuuden psykologia. Arviointi hyväksytty/hylätty. Tehtävä tehty annettujen ohjeiden mukaan. Osallistuminen opetukseen.
Osa 4: Pienryhmätyöskentely. Arviointi hyväksytty/hylätty. Pienryhmätyöskentelyssä 100 % läsnäolovelvollisuus, aktiivinen osallistuminen ja sovittujen tehtävien tekeminen. (not translated)
Finnish
03.01.2022 - 13.03.2022
04.12.2021 - 02.01.2022
3 cr
19KL
Maija Koivunen, Taina Ojaniemi
Ennakkotehtävä annetaan 7.12.2021 ja deadline on 7.1.2022.
Perhevalmennusseminaarit 15.2. ja 16.2.2022 (not translated)
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
TAMK Main Campus
0-5
ei ole (not translated)
Tentti tenttiterraariossa 21.2-9.3.2022, ilmoittautumislinkki:
Uusinnat ilmoitetaan kurssin alkaessa. (not translated)
- (not translated)
Opiskelijalle kokonaistuntimäärä on 81 tuntia, josta lähiopetusta 30. Luennoilla 100 % läsnäolovelvollisuus. Itsenäisen opiskelun osuus on 51 tuntia. (not translated)
Osa 1 Raskautta edeltävä ja raskauden aikainen kätilötyö 1,5 op
Osa 2 Perhevalmennus 0,75 op
Osa 3 Vanhemmuuden psykologia 0,75 op
Osa 4 Pienryhmätyöskentely (not translated)
Osa 1: Opiskelija ei saavuta 1 tasoa tentissä. Ennakkotehtävä tekemättä.
Osat 2, 3 ja 4: Opiskelija ei osallistu. (not translated)
Ylempi kategoria sisältää aina alemman. Jos jakso arvioidaan hyväksytty/hylätty, niin osaamisen pitää olla H3 -tasoa.
Arviointikriteerit 1-2
Opiskelijan osoittama tieto on oikeaa, mutta asiat irrallisia, toteavalla tasolla ja perustelut puutteellisia.
Opiskelija tarkastelee ilmiöitä rajoittuneesti yhdestä näkökulmasta.
Opiskelijan osoittama asiakasnäkökulma on puutteellista. (not translated)
Opiskelijan osoittama osaaminen perustuu tutkittuun tietoon, esitystapa johdonmukainen ja opiskelija pystyy perustelemaan asiat. Osaamisessa näkyy asiakasnäkökulma. (not translated)
Opiskelija osaa tarkastella odottavan perheen tilannetta kokonaisvaltaisesti ja osoittaa valmiuksia perheen yksilölliseen tukemiseen. (not translated)