The student
- is able to describe the midwifery as a discipline
- identifies the ethical principles and legislative framework for midwifery
- is able to describe the basic concepts of sexual and reproductive health
- is able to describe the sociocultural basis of midwifery
The student
- is able to describe the evidence based development of midwifery
- knows the ethical principles and legislative framework for midwifery
- has the basic knowledge of sexual and reproductive health
- is able to discuss the meaning of sociocultural theories in midwifery
The student
- is able to analyse the midwifery science and identifies interfaces with other disciplines
- is able to implement the ethical principles and legislative framework for midwifery
- is able to implement the knowledge of sexual and reproductive health to the midwifery practices
- is able to analyse the meaning of sociocultural theories in midwifery
Marika Mettälä
Kätilötyön historiallinen, tieteellinen ja eettinen perusta: opettajan tunneilla osoittama materiaali
Kulttuurilähtöinen kätilötyö: Materiaali esitellään kurssin alussa.
Seksuaali- ja lisääntymisterveys:
- Ryttyläinen, K. & Valkama S. 2010. Seksuaalisuus hoitotyössä. Helsinki: Edita, soveltuvin osin
- Edistä, ehkäise, vaikuta - Seksuaali- ja lisääntymisterveyden toimintaohjelma 2014-2020 http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-302-174-7 (not translated)
Kätilötyön historiallinen, tieteellinen ja eettinen perusta, lähiopetus, 100 % läsnäolovelvollisuus, aktiivinen keskusteluun osallistuminen, tentti.
Kulttuurilähtöinen kätilötyö, etäopetus, yhteistyöskentely slovenialaisten kätilöopiskelijoiden kanssa englanniksi, 100 % läsnäolovelvollisuus, arvioitava työ/tuotos. Varmista, että sinulla on tietokoneessa mikki ja kamera kunnossa, molempia tarvitaan.
Seksuaali- ja lisääntymisterveys: lähiopetus, jossa 100 % läsnäolovelvollisuus, kirjalliset tehtävät, aktiivinen keskusteluun osallistuminen, moodletentti (not translated)
Osa 1 Kätilötyön historiallinen, tieteellinen ja eettinen perusta; Numeraalinen arviointi. Tentti. Aktiivinen osallistuminen tunnilla käytävään keskusteluun. Kirjallisten tehtävien suorittaminen.
Osa 2 Kulttuurilähtöinen kätilötyö: Numeraalisesti arvioitava työ/tuotos, toteutetaan viikolla 6.
Osa 3 Seksuaali- ja lisääntymisterveys: Numeraalinen arviointi. Moodletentti. Aktiivinen osallistuminen tunnilla käytävään keskusteluun. Kirjallisten tehtävien suorittaminen. (not translated)
Finnish
03.01.2022 - 13.03.2022
04.12.2021 - 02.01.2022
4 cr
19KL
Elina Botha, Milla Hiitti, Marika Mettälä
Toteutuksen tietoja päivitetään tarvittaessa. (not translated)
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
TAMK Main Campus
0-5
Kätilötyön historiallinen, tieteellinen ja eettinen perusta: -
Kulttuurilähtöinen kätilötyö: ei valinnaista suoritustapaa.
Seksuaali- ja lisääntymisterveys: ei valinnaista suoritustapaa (not translated)
Kulttuurilähtöinen kätilötyö tehdään tuotos, joka palvelee työelämää = kätilötyötä. (not translated)
Kätilötyön historiallinen, tieteellinen ja eettinen perusta:
Seksuaali- ja lisääntymisterveys:
Tentti Moodlessa 9.2. klo 8.00 -11.3. klo 17.00.
1. uusintatentti Moodlessa vk 13
2. uusintatentti Moodlessa vk 15
Kulttuurilähtöinen kätilötyö: ei tenttiä. (not translated)
Kulttuurilähtöinen kätilötyö suoritetaan yhteistyöskentelynä slovenialaisten kätilöopiskelijoiden kanssa. (not translated)
Kätilötyön historiallinen, tieteellinen ja eettinen perusta: 6 h lähiopetusta, loput itsenäistä opiskelua, tehtävien valmistelua ja tentit.
Kulttuurilähtöinen kätilötyö toteutuu englanniksi: 8 h etäopetusta ja itsenäinen työskentely viikolla 6 (varaa tähän aikaa!). Tehtävä annetaan ma ja tuotos esitetään pe online.
Seksuaali- ja lisääntymisterveys: 12h lähiopetusta, ennakkotehtävät tunnille (annetaan edellisellä tunnilla), itsenäinen opiskelu, moodletentti (not translated)
Osa 1 Kätilötyön historiallinen, tieteellinen ja eettinen perusta 1op
Osa 2 Kulttuurilähtöinen kätilötyö 1op
Osa 3 Seksuaali- ja lisääntymisterveys 2op (not translated)
Kulttuurilähtöinen kätilötyö: Opiskelija ei ole osallistunut online-opetukseen. Opiskelija ei ole osallistunut osana ryhmää tekemässä yhteistuotosta. (not translated)
Kulttuurilähtöinen kätilötyö: Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti online-opetukseen. Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti osana ryhmää tekemässä yhteistuotosta. (not translated)