The student
- is able to describe and explain the key concepts, contents and methods of well-being and health technologies and user-centred design
- is able to describe the methods for identifying the needs of users and is able to describe the methods for identifying joint development needs for user-oriented technologies and has tried some of them
- does not participate actively in discussion of ethical and data protection issues in the context of wellbeing and health technology.
The student
- is able to use the key concepts of well-being and health technologies as well as user-centred design correctly and to choose methods for situations in the development process
- is able to use methods to identify user needs and co-develop technologies
- participates in the discussion of ethical and data protection issues in the context of wellness and health technology.
The student
- is able to apply and combine methods to identify user needs and user-oriented technologies in collaboration
- is able to analyse, document and critically assess research results
- is able to participate constructively in the discussion of ethical and data protection issues in the context of well-being and health technology and to explain his/her viewpoints.
Ida Nikkola
Luentomateriaali, materiaalit ja artikkelit verkkokurssien sisällöissä. (not translated)
Orientaatioluento, itsenäiset tehtävät, asiantuntijaluento.
Kaksi MOOC kurssia DigiCampuksessa RoboSote 1op ja Kuiluista digiosallisuuteen 1op.
Pienryhmärastit Sote virtual labissa.
Pienryhmätehtävä ja seminaariesitys (teknologian innovointi+opponointi). (not translated)
Arvioitava pienryhmätehtävä (0-5), jonka arviointiin esitys seminaarissa vaikuttaa.
Seminaari pidetään 8.11.22 (not translated)
Finnish
03.10.2022 - 13.11.2022
11.05.2022 - 02.10.2022
3 cr
20TH
Anna Aikasalo, Marjo Tienari
Orientaatiossa, sote virtual lab vierailussa ja seminaarissa pakollinen läsnäolo. Seminaarityön opponointi pakollinen. (not translated)
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
TAMK Main Campus
0-5
- (not translated)
Arvioitava pienryhmätehtävä 0-5, palautus seminaariin mennessä (tarkempi ajankohta kerrotaan orientaatiotunnilla).
Lähdeviitteet pakolliset, ilman niitä työ on hylätty.
Seminaaritöiden opponointi pakollinen.
Uusintakoe 1 ja 2 täydentävä essee. (not translated)
Opiskelijan työtä 3 x 27h eli 81h, josta kontaktiopetusta 10h. (not translated)
1. Kurssimateriaaleihin perehtyminen ja keskustelutehtävien suoritus
2. RoboSote MOOC
3. Kuiluista digiosallisuuteen MOOC
4. Sote virtual lab oppimiskäynti
5. Pienryhmätehtävä ja esitysseminaari (not translated)