•   Education and Teaching Competence and Digital Communication 7K00EV73-3007 01.11.2021-22.12.2021  3 cr  (20TH, ...) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student
    - understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
    - is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
    - is able to use and plan digital teaching methods and materials
    - knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
    Course contents
    - different education and teaching philosophies
    - the education and teaching method process
    - education in different situations with various methods
    - education and communication utilising information and communications technology
    - the assessment of nursing education and teaching
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student

    - identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

    Good

    The student

    - knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

    Excellent

    The student

    - knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication

    - analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.


    Name of lecturer(s)

    Ida Nikkola

    Recommended or required reading

    • Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus?
    Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
    • Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja
    terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
    • Vehviläinen, S. Ohjaustyön opas : yhteistyössä kohti toimijuutta . Helsinki: Gaudeamus,
    2014. Print. Saatavilla myös e-kirjana
    • Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-
    hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
    • Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
    • Kaikki tehtävien ohjeistuksissa osoitetut lähdemateriaalit. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Kurssin oppimisympäristö sijaitsee Tuni Moodlessa.
    Toteutussuunnitelma ja lukujärjestys voivat päivittyä ennen orientaatiota.
    Verkkotyöskentely, kirjallinen työ ryhmätyöskentelynä, ohjaustehtävä ryhmätyönä (videon tekeminen) itsenäinen työskentely, vertaisarviointi. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Ryhmätyö:
    Ohjausosaamisen video ja siitä tehty ryhmäessee, johon liitettynä opiskelijakohtainen itsearviointi. Itsearviointi ja osallistuminen voivat vaikuttaa henkilökohtaisella tasolla esseen numeeriseen arviointiin( eli ryhmän jäsenille voi tulla eri numero itsearvioinnin sekä osallistumisen tasosta riippuen). Esseen palautus myöhässä huomioidaan arvioinnissa. Numeerinen arviointi 0-5.

    Vertaisarviointi:
    Huolellisesti ja perustelluilla argumenteilla tehdyllä vertaisarvioinnilla voi olla nostava vaikutus arvosanaan.

    Verkkokurssien tehtävien palautus (päivämäärä) mennessä. Verkkokurssit arvioidaan hyväksytty/hylätty.
    (paitsi verkkokurssiin liitetty ohjausosaamisen video/ryhmäessee arvioidaan numeraalisesti)

    Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty

    Kurssin kokonaisarvosanan saamiseen vaikuttaa kurssin kaikkien tehtävien tekeminen tehtävänannon mukaisesti. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.11.2021 - 22.12.2021

    Registration

    02.10.2021 - 31.10.2021

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    20TH

    20KL

    Teacher(s)

    Tiia Lehtinen, Päivi Suominen-Tontti

    Unit, in charge

    Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing, Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Students use of time and load

    Osa 1 teoria: orientaatio ja tehtävien ohjeistuksien antaminen 2h-4h. Toteutuksen orientaatiossa on läsnäolovelvollisuus. Orientaatio tapahtuu Teams tai zoom ympäristössä.
    Ohjausosaamisen tehtävien esitykset etäseminaarina (läsnäolovelvollisuus)

    Osa 2 kirjoitusviestinnässä orientaatio ja kirjoituspaja 2h

    Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 3 op=81h (not translated)

    Content periodicity

    Ryhmätyö (3-4 henkilöä):
    1. Digitaalisen ohjausmateriaalin suunnittelu, tekeminen ja esittäminen esitysseminaarissa (video). Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan joko osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin tai kirjallisella vertaisarvioinnilla niiden ryhmien töistä, jotka jäi seminaarissa näkemättä.
    2. Ohjausosaamisen essee /ryhmäraportti erillisen ohjeen mukaan. Tätä samaa esseetä työstetään kirjoitusviestinnän pajoissa.
    3 . Videon vertaisarviointi suullisesti esityseminaarissa sekä esseen vertaisarviointi yhdelle ryhmälle kirjallisesti.
    Esseen palautuspäivä ja vertaisarvioinnin palautuspäivä (päivämäärä).


    Yksilönä tehtävät verkkokurssit:
    Poikkeuksena on verkkokurssiin liitetty ohjausosaamisen tehtävä.
    1.Verkkovuorovaikutusosaamisen kurssi. Kurssin tarkennetut tavoitteet luettavissa moodle oppimisympäristössä.
    2. Verkko-ohjausosaamisen kurssi. Kurssin tarkennetut tavoitteet luettavissa moodle oppimisympäristössä.
    Verkkokurssit valmiina viimeistään: (päivämäärä).



    OSA 2: KIRJOITUSVIESTINTÄ
    Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä.
    Essee, josta vähintään 50 % tulee olla workshoppiin osallistuessa valmiina, otetaan mukaan workshopiin. Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan kirjoitusviestinnän opettajan ohjeistuksella toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa. Sisältää erillisen oman osaamisen arvioinnin. (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelija
    - Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
    - Ei osallistu pakollisiin orientaatiokertaan ja/tai seminaaripäivään
    - Ei ole osallistunut ryhmätöihin eikä lähiopetukseen
    - Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
    - Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
    - Ei tiedä ohjaamisen keskeisiä teorioita ja käsitteitä
    - Ei tunnista keskeisiä ohjaustyön menetelmiä
    - Ei tunnista sähköisiä ohjausmateriaaleja (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija:
    • Palauttaa annetut tehtävät: ryhmätyöt eivät ole täysin tehtävänannon mukaisia, tehtävissä ja essee -tehtävässä on puutteita
    • Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen vain vähän
    • Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
    • Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
    - Tunnistaa hoitotyön ohjausosaamiseen ja sähköiseen viestintään liittyvää näyttöön perustuvaa tietoa (not translated)

    Good

    Opiskelija:
    • Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
    • Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti
    • Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
    • Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
    - Osaa hoitotyön ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän teoreettiset perusteet ja osaa soveltaa niitä näyttöön perustuvaa tietoa hyödyntäen (not translated)

    Excellent

    Opiskelija:
    • Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan.
    • Osallistuu ryhmätöihin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
    • Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti, oivaltavasti sekä
    soveltavasti
    • Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin
    - Osaa ja kykenee hyödyntämään laaja-alaisesti ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän tietoperustaa
    - Analysoi ja soveltaa näyttöön perustuvaa ohjausosaamisen ja sähköisen viestinnän tietoa ja osaa soveltaa sitä yksilö- ja perhekeskeisesti (not translated)