The student has sufficiently achieved the knowledge and skills objectives set for the course. They can name the concepts of the social and health service system and the operating environment of rehabilitation and can describe the basic principles of the system.
The student has well achieved the knowledge and skills set for the course and is able to distinguish between the organization and responsibilities of the services provided by the social and health service system and the rehabilitation environment from the point of view of the organizations.
The student has excelled in the knowledge and skills set for the course and is able to describe and analyze the suitability of the social and health service system and the rehabilitation environment in accordance with the client's individual needs.
Keskeisiä materiaaleja soveltuvin osin. Tarkemmat tiedot TUNI Moodlessa
Haverinen, R., Kuronen, M., Pösö, T. (2014). Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. Tampere: Vastapaino. Saatavissa e-kirjana
Niemelä, M., Kokkinen, L., Pulkki, J., Saarinen, A., & Tynkkynen, L. (2015). Terveydenhuollon muutokset: Politiikka, järjestelmä ja seuraukset. Tampere: Tampere University Press. Saatavissa e-kirjana.
Särkelä, R., Siltaniemi, A., Rouvinen-Wilenius, P., Parviainen, H., & Ahola, E. (2014). Hyvinvointitalous. [Helsinki]: SOSTE. http://www.soste.fi/media/pdf/julkaisut/hyvinvointitalous_final.pdf
Teknologia sosiaali- ja terveydenhuollossa. Hoitotyön vuosikirja 2016. Helsinki: Fioca.
Seppälä, T. & Pekurinen, M. (toim.) 2014.Sosiaali -ja terveydenhuollon keskeiset rahavirrat. http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/116653/THL_RAP022_2014verkko.pdf?sequence=1
Sosiaalihuoltolain soveltamisopas. 2017. Sosiaali- ja terveysministeriö.
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/80391/05_17_Sosiaalihuoltolain%20soveltamisopas.pdf?sequence=1
Ihalainen, J. (2016). Turvaverkko vai trampoliini: Sosiaaliturvan mahdollisuudet (10. uudistettu painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy. (not translated)
- Verkko- ja videoluennot
- Ryhmätyöskentely
- Itsenäinen työskentely (not translated)
Arviointi 0-5
Ryhmätehtävä 1 arviointi 0-5
Yksilötentit arviointi hyvä/hyl.
Ryhmätehtävä 2 arviointi 0-5
Yksilötehtävä arviointi 0-5 (not translated)
Finnish
02.08.2021 - 31.12.2021
02.06.2021 - 17.09.2021
3 cr
21ASO
0 - 50
Jussi Kemmo
Opintojakso on avoinna Moodlessa 1.8.2021 - 31.12.2021.
21 Ason (monimuoto) toteutus. (not translated)
Social Services
Degree Programme in Social Services
TAMK Main Campus
1 cr
2 cr
0-5
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Ei kirjallisuustenttiä.
Arviointi perustuu ryhmä- ja yksilötehtäviin, jotka tulee kaikki olla hyväksytysti suoritettuja 14.12.2021. mennessä.
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu numeerisesti arvioitavien (0-5) tehtävien arvosanojen keskiarvosta. Opintojakson uusinta tai arvosanan korottaminen tehdään koko opintojakson osalta opettajan määrittelemällä tavalla. Osasuorituksia ei siis voi uusia, eikä korottaa yksittäin. (not translated)
3 op = 81 h opiskelijan työtä.
Ennakkotehtävä: Juridiikkaseminaari ja keskustelua aiheesta ensimmäisellä kontaktikerralla 14.9, 3 h.
Lähiopetuskerrat 8 h.
Tehtävät Moodlessa 70 h. (not translated)
Ennakkotehtävä auki Moodlessa 1.8-31.8.2021.
Lähiopetuskerta 14.9. klo. 9-12.
Loka-marraskuu itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä:
Lokakuu: Moodlen 2. osio: Palveluiden järjestäminen, ohjaus ja valvonta.
Marraskuu: Moodlen 3. osio: Palvelujärjestelmä.
Lähiopetuskerta 14.12. klo. 13-16.
Joulukuu: Moodlen 4 osio. (not translated)
The student hasn't sufficiently achieved the knowledge and skills objectives set for the course. Student can't name the concepts of the social and health service system or the operating environment of rehabilitation and can't describe the basic principles of the system. The student hasn't passed all the assignment's required in the course.
The student has sufficiently achieved the knowledge and skills objectives set for the course. They can name the concepts of the social and health service system and the operating environment of rehabilitation and can describe the basic principles of the system.
The student has well achieved the knowledge and skills set for the course and is able to distinguish between the organization and responsibilities of the services provided by the social and health service system and the rehabilitation environment from the point of view of the organizations.
The student has excelled in the knowledge and skills set for the course and is able to describe and analyze the suitability of the social and health service system and the rehabilitation environment in accordance with the client's individual needs.