•   Project from the Working Life 7F00EC95-3002 01.08.2022-31.12.2022  6 cr  (20FY) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Objectives:
    The student:
    - is able to act responsibly in a practical project as part of a project group
    - is able to evaluate the success of the project in relation to the objectives of the project work and its own field
    theoretical starting points
    - is able to critically design, produce and evaluate reporting at different stages of the project
    - reporting and documentation at different stages of the project
    Course contents
    Contents:
    - The student participates in the implementation of a work-oriented project related to the key objectives of the industry
    as a member of a project group
    - Reporting and documentation at different stages of the project
    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Evaluation criteria, pass/fail:

    A passed mark is the result when the student:

    - demonstrates versatile and justified management of the phenomenon, and combines information flexibly with professional connections

    - is able to combine the existing skills in a versatile and creative way

    - exercises high quality physiotherapy

    - is able to constructively evaluate the activities of others and actively evaluate their own activities diversely

    - is able to evaluate their own skills in a developmental way in relation to the work community or team

    - uses the feedback they receive as a tool for improving their professional competence

    - convincingly justifies their actions or professional perspectives based on theoretical evidence

    - co-operates responsibly, actively, flexibly and constructively, developing both their own and the group's interaction

    - understand the financial and welfare benefits of their operations



    A failed mark is the result when the student:

    - has insufficient or inadequate knowledge

    - lacks in criticism of the use of information

    - does not prepare enough for situations and tasks

    - neglects the assigned tasks

    - is not initiative enough

    - lacks in co-operation skills

    - behaves unprofessionally, has a low level of motivation, lacks interest in actions

    - does not take advantage of the feedback they receive in order to complete the tasks

    - has not developed proper self-assessment or self-evaluation is not realistic

    - is indifferent to giving feedback

    - does not respect the opinions or agreements of other people or groups

    - potentially endangers patient safety or does not adequately anticipate hazardous incidents

    - does not take into account the ethical guidelines of physiotherapy

    - is absent so much that it affects achieving their goals or completion of the project


    Name of lecturer(s)

    Tiina Pystynen

    Planned learning activities and teaching methods

    Kysessä on opiskelijan toteuttama projekti siihen sopivilla ja opiskelijan valitsemilla menetelmillä. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arviointi tapahtuu opiskelijan opiskelijan laatiman raportin ja siihen liittyen tuotosten sekä projektin etenemisen perusteella. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Registration

    01.05.2022 - 31.08.2022

    Credits

    6 cr

    Group(s)

    20FY

    Teacher(s)

    Marja-Leena Lähteenmäki, Hannu Järvinen

    Unit, in charge

    Physiotherapy

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Physiotherapy

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    6 cr

    Evaluation scale

    Pass/Fail

    Assessment criteria
    Approved/Failed

    Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija
    - osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti ammatillisiin yhteyksiin
    - osaa yhdistellä aikaisemmin oppimaansa monipuolisesti ja luovasti
    - toteuttaa fysioterapiaa laadukkaasti
    - osaa arvioida rakentavasti muiden toimintaa ja arvioi omaa toimintaansa aktiivisesti ja monipuolisesti
    - osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi suhteessa työyhteisön tai työryhmän toimintaan
    - käyttää saamaansa palautetta oman ammatillisen kasvunsa välineenä
    - perustelee toimintaansa tai ammatillisen näkökulmansa vakuuttavasti, teoreettisesti ja näyttöön perustuen
    - toimii yhteistyössä vastuullisesti, aktiivisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta
    - ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset


    Hylätyssä suorituksessa opiskelija
    - tiedoissa on puutteita tai ne ovat liian pinnallisia tai riittämättömiä
    - tietojen käytössä korostuu kritiikin puute
    - ei valmistaudu tilanteisiin ja tehtäviin riittävästi
    - laiminlyö hänelle annettuja tehtäviä
    - ei ole oma-aloitteinen
    - yhteistyötaidot ovat puutteelliset
    - käyttäytyminen ei ole ammatillista, motivaatiotaso alhainen, kiinnostus toimintaa kohtaa puuttuu
    - ei hyödynnä saamaansa palautetta tehtävien suorittamisessa
    - itsearviointikyky ei ole kehittynyt riittävästi tai itsearviointi ei ole realistista
    - suhtautuu palautteen antamiseen välinpitämättömästi
    - ei kunnioita toisten ihmisten tai ryhmän mielipiteitä tai sopimuksia
    - vaarantaa mahdollisesti potilas- / asiakasturvallisuutta tai ei ennakoi riittävästi vaaratilanteiden mahdollisuutta
    - ei ota toiminnassaan huomioon fysioterapian eettisiä ohjeita
    - poissaolot haittaavat opiskelijan tavoitteiden saavuttamista tai projektin toteutumista (not translated)