Evaluation criteria, Satisfactory (1-2):
The student:
- identifies and defines the key points of the physiotherapy content, basic concepts and phenomena of physiotherapy for children and adolescents, but active structuring of information is difficult
- poorly identifies and describes the principles of ICF for the abilities of the child and the adolescent
- does not prepare well for situations
- participates in the group for goal-oriented activities
- only partially identifies their interaction skills and professional activity
Evaluation criteria, Good (3-4):
The student
- is able to structure describing in writing the links between information and phenomena of physiotherapy for children and adolescents
- mainly knows the principles of ICF for the functioning capacity of a child and adolescent
- is able to utilise earlier knowledge, new research data and the best methods in the field of physiotherapy for children and adolescents
- prepares carefully and systematically for study situations
- develops their interaction skills and take responsibility for issues related to studies
Evaluation criteria, Excellent (5):
The student:
- is able to combine previous knowledge, new research data and best methods in a flexible, creative and purposeful way in the field of physiotherapy for children and adolescents
- is able to define the principles of ICF in the functioning capacity of a child and adolescent
- is able to evaluate their own skills in a developing way, and shows willingness to improve their professional competence
- works in collaboration responsibly, flexibly and constructively, and understands the limits of their own physiotherapeutic competence in multiprofessional collaboration
A failed mark is the result of the student presenting inadequate knowledge of basic knowledge. Application of knowledge is flawed. The student avoids active participation during learning situations. Preparation is neglected, and feedback is not taken into consideration.
Maria Maljanen
Independent studies 1-5.8.2022 (week 31) - two assignments.
Teaching at school starts on Monday 8.8.2022 at 12.30
Teaching methods: Problem based learning (PBL) - Lectures, discussions in groups, independent work, PBL tutorials, seminars, online learning
Teoriavälikoe (1-5)
Tutortyöskentely (1-5) ja seminaariesitys ryhmässä (hyväksytty-hylätty)
Itsenäisentyöskentelyn viikon tehtävät, 2 tehtävää (hyväksytty/hylätty)
Kirjallinen lopputyö ja esitys (1-5) + vertaisarviointi (hyväksytty/hylätty)
Opintojaksosta tulee yksi numero. Keskiarvo: teoriakoe (33%), tutortyöskentely (33%) sekä kirjallinen lopputyö (33%) (not translated)
Finnish
08.08.2022 - 15.12.2022
15.06.2022 - 15.08.2022
7 cr
20FY
0 - 44
Anne-Marja Hammar, Maarit Keskinen, Maria Maljanen, Tuija Laakso, Hanna Sahinoja, Fysioterapia Virtuaalihenkilö, Laura Hilden
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista aikuisten fysioterapian opintokokonaisuuksille. (not translated)
Physiotherapy
Degree Programme in Physiotherapy
TAMK Main Campus
0-5
Examination of theory on 20.9.2022
Tutor work is evaluated on 19.9.2022 and seminar presentations with tutorgroups on 22.9.2022
The final independent written assignment and presentations on 14-15.11.2022
International week in Tamk week 41 - participating is possible.
Theory part 7 ECTS = 189 hours.
Tutorials on Monday mornings.
Teaching 8.8.2022 and after clinical training period .
Themes Neurological physiotherapy, musculo-sceletal physiotherapy, physiotherapy in breathing problems and psychophycial and mental probelms of children and adolescent. Body awareness experiences.
Hylätyssä suorituksessa opiskelijan perustiedoissa on puutteita ja tietojen soveltaminen on
virheellistä. Opiskelija välttää aktiivista osallistumista oppimistilanteissa. Opiskelija laiminlyö
valmistautumista eikä hyödynnä saamaansa palautetta. (not translated)
Opiskelija
- tunnistaa ja osaa määritellä ydinkohdat lasten ja nuorten fysioterapian sisällöistä, peruskäsitteistä
ja ilmiöistä, mutta tiedon aktiivinen jäsentäminen on vaikeaa
- tunnistaa ja kuvaa heikosti ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä
- valmistautuu niukasti opiskelutilanteisiin
- osallistuu ryhmän tavoitteelliseen toimintaan
- tunnistaa ja erittelee vain osittain vuorovaikutustaitojaan ja ammatillista toimintaansa (not translated)
Opiskelija
- osaa kuvata kirjallisesti lasten ja nuorten fysioterapiaan liittyvien tietojen, ilmiöiden ja käsitteiden
välisiä yhteyksiä
- tietää pääsääntöisesti ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä
- osaa käyttää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä lasten ja nuorten
fysioterapian alueella
- valmistautuu huolellisesti ja järjestelmällisesti opiskelutilanteisiin
- kehittää vuorovaikutustaitojaan ja ottaa vastuuta opiskeluun liittyvistä asioista. (not translated)
Opiskelija
- osaa yhdistää aiemmin opittua, uutta tutkimustietoa ja parhaita käytänteitä joustavasti, luovasti ja
tarkoituksenmukaisesti lasten ja nuorten fysioterapian alueella
- tietää ja osaa määritellä ICF:n periaatteet lapsen ja nuoren toimintakyvyssä.
- osaa arvioida omaa osaamistaan kehittävästi ja osoittaa toiminnallaan ammattitaitonsa aktiivista
kehittämistä
- toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti sekä ymmärtää oman
fysioterapeuttisen osaamisensa rajat moniammatillisessa yhteistyössä (not translated)