The student is able to guide and lead the work of the team, albeit to a limited extent. He is only partly familiar with the types of tasks a forestry engineer can perform in different organizations, and the kind of skills needed in those tasks. The student has shortcomings in analyzing his / her own skills and development as a forest officer. He is only partly familiar with the general principles of working life and the specific ethical rules in his field.
The student is able to guide and lead the work of the team. He knows the professional skills required by a forestry engineer in the job positions of different organizations. The student is able to analyze his / her own skills and growth as a forest officer. They are familiar with the general ethical principles of working life and the specific ethical rules of their field.
The student is able to guide and lead the work of the team in a flexible and natural way. He is well aware of the professional skills required by a forestry engineer in the job responsibilities of various organizations. The student is able to analyze his / her own knowledge and growth as a forest officer and to plan and follow up his / her studies on this basis. The student is well aware of the general ethical rules of working life as well as the specific ethical rules of his / her field and understands the importance of the ethical rules as a supervisor.
Jukka Tohu
Opintojaksolla käytetään mm. seuraavia materiaaleja:
Työtehoseuran julkaisut metsäalan toimijoiden ammattiosaamisesta
Kohti työelämää Metsätehon opas (saatavissa http://puuhuolto.fi/kohti-tyoelamaa/)
Metsähyvinvointisivusta (saatavissa https://metsahyvinvointi.fi/)
Laajasti metsäalan eri julkaisuja (not translated)
Opetus- ja ryhmäkeskusteluja, erilaisiin materiaaleihin tutustumista, vierailijoita/vierailuja, ryhmä- ja yksilötehtäviä
Osa opetustunneista pidetään mahdollisesti verkossa (not translated)
Arviointi ja hyväksytty suorittaminen perustuu opiskelijan tekemiin tehtäviin. Opintojakson tapahtumiin osallistumisen ja tehtävien tekemisen avulla hän pystyy tuomaan esille käsityksensä metsäalan toimihenkilön osaamisvaateista ja pystyy osoittamaan ammatillista kasvuaan reflektoimalla oman osaamisen kehittymistä. (not translated)
Finnish
06.09.2021 - 31.03.2022
12.04.2021 - 20.08.2021
3 cr
19IM
Jukka Tohu, Ari Vanamo
Forestry
Degree Programme in Forestry
TAMK Main Campus
0-5
Ei ole (not translated)
Vierailijoita ja vierailuja metsäalan organisaatioissa
Tutustuminen eri metsäorganisaatioiden "pelisääntöihin" (not translated)
Ei tenttiä, vaan opintojakso suoritetaan tekemällä oppimistehtäviä sekä osallistumalla keskusteluihin.
Oppimistehtävät ovat pakollisia, joten uusiminen tarkoittaa tehtävien tekemistä tarvittaessa uudelleen. (not translated)
Kontaktitunteja lukujärjestyksen mukaan (1-2 kertaa kuukaudessa)
Lisäksi harjoitteluseminaarit, harjoitteluun liittyviä vierailijoita, mahdollisesti verkkokeskusteluja
Kontaktitunteja n. 30 h, harjoituksia ja lukemista noin 50 h. (not translated)
Syyslukukaudella keskitytään erityisesti harjoitteluasioihin (harjoitteluseminaarit ja harjoitteluinfo, osaamistarpeet, töihin metsäalalle). Kevätlukukaudella katsotaan metsäalalla toimimiseen ja ja työelämän pelisääntöihin liittyvää sisältöä. (not translated)
Opiskelija ei osallistu opintojakson tapahtumiin (alle 50 %) tai ei ei palauta riittävää määrää minimi (70 %) annettuista tehtävistä (not translated)
Opiskelija osallistuu yli 50 % opintojakson tapahtumiin ja palauttaa yli 70 % opintojakson tehtävistä ja osoittaa tehtävien vastauksissa tutustuneensa tehtävien aihepiireihin. (not translated)
Opiskelija osallistuu yli 70 % opintojakson tapahtumiin ja palauttaa yli 80 % opintojakson tehtävistä pääsääntöisesti annetussa aikataulussa ja osoittaa tehtävien vastauksissa paneutumista tehtävien aihepiireihin. (not translated)
Opiskelija osallistuu yli 90 % opintojakson tapahtumiin ja palauttaa kaikki opintojakson tehtävät annetussa aikataulussa ja osoittaa tehtävien vastauksissa syvällistä paneutumista tehtävien aihepiireihin. (not translated)