The student performs the given tasks mechanically or needs a lot of help to complete them
The student applies appropriately but to some extent schematically the tools for coordinating and engaging the forest uses he has learned
The student applies and combines the methods for engaging people and integrating uses of forest in a creative, critical and appropriate way.
Petri Keto-Tokoi
Kangas, J & Kokko, A. 2001. Metsän eri käyttömuotojen arvottaminen ja yhteensovittaminen. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 800.
Metsänhoidon suositukset -etätehtävään:
Päivinen, J., Björkqvist, N., Karvonen, L., Kaukonen, M., Korhonen, K-M., Kuokkanen, P., Lehtonen, H. & Tolonen, A. (toim.): Metsähallituksen metsätalouden ympäristöopas. Metsähallituksen metsätalouden julkaisuja 67. 162 s.
https://julkaisut.metsa.fi/assets/pdf/mt/ymparistoopas2011.pdf
Äijälä, O., Koistinen, A., Sved, J., Vanhatalo, K. & Väisänen, P. (toim.) 2014. Metsänhoidon suositukset. Metsätalouden kehittämiskeskus Tapion julkaisuja.
http://www.metsanhoitosuositukset.fi/suositukset/metsanhoidon-suositukset/
Lindén, M., Lilja-Rothsten, S, Saaristo. L. & Keto-Tokoi, P. 2014. (toim.) Metsänhoidon suositukset riistametsänhoitoon, työopas. Metsätalouden kehittämiskeskus Tapion julkaisuja.
http://www.metsanhoitosuositukset.fi/wp-content/uploads/2016/08/Metsanhoidon_suositukset_riistametsanhoitoon_Tapio_2014.pdf
Keto-Tokoi, P., Saaristo, L. & Valkeapää, A. 2016. WWF:n metsänhoito-opas. Metsänhoitoa sinun ja luonnon ehdoilla. WWF Suomi. https://wwf.fi/mediabank/8468.pdf
Monimetsähankkeen tarkistuslista ja neuvontatyökalut: https://www.metsakeskus.fi/luonnonhoitotoimenpiteiden-tarkistuslista-ja-neuvontatyokalu
Muu materiaali osoitetaan Moodlessa. (not translated)
Luennot, retkeilyt ja harjoitukset, monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen, etätehtävät, kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen (not translated)
Arvioitavat suoritukset: kirjallisuuskatsaus (30 %), monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen (40 %), monitavoitteisen metsänhoidon kirjallinen etätehtävä (30 %). (not translated)
Finnish
10.01.2022 - 07.05.2022
11.12.2021 - 23.02.2022
10 cr
19AIM
Petri Keto-Tokoi, Eeva Sundström, Mari Oja
Läsnäolo lähijaksoilla edellytetään. (not translated)
Forestry
Degree Programme in Forestry
TAMK Main Campus
0-5
Mahdollisesti verkko-opetuksena toteutettavat luennot tallennetaan ja ne voi opiskella itsenäisesti. (not translated)
Ei ole (not translated)
Ei ole. (not translated)
Retkeilyt 24 h, monitavoitteisen metsänhoidon ja metsäsuunnittelun teoriaopetus (Petri) 20 h, Monitavoitteisen metsäsuunnitelman laatiminen, lähiopetus (Eeva) 12 h, itsenäinen työskentely 60 h, loppuseminaari 8 h (not translated)
Lähijaksot:
pe 25. ja la 26.3. Virrat. Pe Eeva ja Mari, la Petri
pe 8.4. ja la 9.4. Pe Tampereella Petri, la Hyytiälän seudulla Mari
pe 22.4. ja 23.4. Evo, Hämeenlinna
pe 6.5. ja la 7.5. Virrat, pe Mari, la Eeva
pe 20.5. ja la 21.5. Pe Virrat Eeva ja Mari, la etäopetus (not translated)
Opiskelija ei hahmota metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamisen problematiikkaa, eikä hallitse opintojaksolla opiskeltuja yhteensovittamisen välineitä. Opiskelija ei osallistu lähiopetuspäiviin. Opiskelija ei tee arvioinnin perusteena olevia tehtäviä hyväksyttävästi. (not translated)
Opiskelija suorittaa annetut tehtävät mekaanisesti tai tarvitsee niistä suoritumisessa paljon apua. Kirjallisuuskatsaus on sirpaleinen, teoreettinen tieto ei kytkeydy esimerkkeihin. (not translated)
Opiskelija soveltaa oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä asianmukaisesti, mutta jossain määrin kaavamaisesti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa kokonaisuuden, jossa teoria ja esimerkit kytkeytyvät toisiinsa. (not translated)
Opiskelija soveltaa ja yhdistelee oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä luovasti, kriittisesti ja tilanteeseen sopivasti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa yhtenäisen, perustellusti rajautuvan kokonaisuuden. (not translated)