•   Integrating Different Uses of Forestry 6M00DV61-3002 10.01.2022-07.05.2022  10 cr  (19AIM) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student
    - knows the methods enabling the defining the objectives for the sustainable use of forest and their integration
    -is able to use these methods to solve issues that arise when forests are used in multiple ways
    Prerequisites and co-requisites
    Opintojaksolle pääsy edellyttää, että opiskelijalla on opintojakson alkaessa vähintään 150 opintopistettä suoritettuna perus- ja ammattiopintoja ja vapaasti valittavia opintoja. Harjoittelun opintopisteitä ei oteta huomioon. (not translated)
    Course contents
    Ecosystem services and ecosystems approach. The gain from forest and evaluating different tyoes of gain. Defining the objectives in the planning process. Public participation. Spatial data analysis in the planning of forest use.Adaptive planning. Multipurpose forest palnning. Landscaping and visualizing. Grants, recompensation and agreements as a means of integration. Voluntary forest conservation. Main international forest certification schemes and their significance in guiding forest management.
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student performs the given tasks mechanically or needs a lot of help to complete them

    Good

    The student applies appropriately but to some extent schematically the tools for coordinating and engaging the forest uses he has learned

    Excellent

    The student applies and combines the methods for engaging people and integrating uses of forest in a creative, critical and appropriate way.

    Further information
    Jompikumpi opintojaksoista puunhankinnan suunnittelu ja logistiikka tai metsän eri käyttömuotojen yhteensovittaminen on suoritettava osana metsätalouden erityisosaaminen -opintokokonaisuutta (not translated)

    Name of lecturer(s)

    Petri Keto-Tokoi

    Recommended or required reading

    Kangas, J & Kokko, A. 2001. Metsän eri käyttömuotojen arvottaminen ja yhteensovittaminen. Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja 800.

    Metsänhoidon suositukset -etätehtävään:

    Päivinen, J., Björkqvist, N., Karvonen, L., Kaukonen, M., Korhonen, K-M., Kuokkanen, P., Lehtonen, H. & Tolonen, A. (toim.): Metsähallituksen metsätalouden ympäristöopas. Metsähallituksen metsätalouden julkaisuja 67. 162 s.
    https://julkaisut.metsa.fi/assets/pdf/mt/ymparistoopas2011.pdf

    Äijälä, O., Koistinen, A., Sved, J., Vanhatalo, K. & Väisänen, P. (toim.) 2014. Metsänhoidon suositukset. Metsätalouden kehittämiskeskus Tapion julkaisuja.
    http://www.metsanhoitosuositukset.fi/suositukset/metsanhoidon-suositukset/

    Lindén, M., Lilja-Rothsten, S, Saaristo. L. & Keto-Tokoi, P. 2014. (toim.) Metsänhoidon suositukset riistametsänhoitoon, työopas. Metsätalouden kehittämiskeskus Tapion julkaisuja.
    http://www.metsanhoitosuositukset.fi/wp-content/uploads/2016/08/Metsanhoidon_suositukset_riistametsanhoitoon_Tapio_2014.pdf

    Keto-Tokoi, P., Saaristo, L. & Valkeapää, A. 2016. WWF:n metsänhoito-opas. Metsänhoitoa sinun ja luonnon ehdoilla. WWF Suomi. https://wwf.fi/mediabank/8468.pdf

    Monimetsähankkeen tarkistuslista ja neuvontatyökalut: https://www.metsakeskus.fi/luonnonhoitotoimenpiteiden-tarkistuslista-ja-neuvontatyokalu

    Muu materiaali osoitetaan Moodlessa. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Luennot, retkeilyt ja harjoitukset, monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen, etätehtävät, kirjallisuuskatsaus ja sen esittäminen (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arvioitavat suoritukset: kirjallisuuskatsaus (30 %), monitavoitteisen metsäsuunnitelman tekeminen (40 %), monitavoitteisen metsänhoidon kirjallinen etätehtävä (30 %). (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    10.01.2022 - 07.05.2022

    Registration

    11.12.2021 - 23.02.2022

    Credits

    10 cr

    Group(s)

    19AIM

    Teacher(s)

    Petri Keto-Tokoi, Eeva Sundström, Mari Oja

    Further information for students

    Läsnäolo lähijaksoilla edellytetään. (not translated)

    Unit, in charge

    Forestry

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Forestry

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Mahdollisesti verkko-opetuksena toteutettavat luennot tallennetaan ja ne voi opiskella itsenäisesti. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Ei ole (not translated)

    International connections

    Ei ole. (not translated)

    Students use of time and load

    Retkeilyt 24 h, monitavoitteisen metsänhoidon ja metsäsuunnittelun teoriaopetus (Petri) 20 h, Monitavoitteisen metsäsuunnitelman laatiminen, lähiopetus (Eeva) 12 h, itsenäinen työskentely 60 h, loppuseminaari 8 h (not translated)

    Content periodicity

    Lähijaksot:

    pe 25. ja la 26.3. Virrat. Pe Eeva ja Mari, la Petri
    pe 8.4. ja la 9.4. Pe Tampereella Petri, la Hyytiälän seudulla Mari
    pe 22.4. ja 23.4. Evo, Hämeenlinna
    pe 6.5. ja la 7.5. Virrat, pe Mari, la Eeva
    pe 20.5. ja la 21.5. Pe Virrat Eeva ja Mari, la etäopetus (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelija ei hahmota metsän eri käyttömuotojen yhteensovittamisen problematiikkaa, eikä hallitse opintojaksolla opiskeltuja yhteensovittamisen välineitä. Opiskelija ei osallistu lähiopetuspäiviin. Opiskelija ei tee arvioinnin perusteena olevia tehtäviä hyväksyttävästi. (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija suorittaa annetut tehtävät mekaanisesti tai tarvitsee niistä suoritumisessa paljon apua. Kirjallisuuskatsaus on sirpaleinen, teoreettinen tieto ei kytkeydy esimerkkeihin. (not translated)

    Good

    Opiskelija soveltaa oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä asianmukaisesti, mutta jossain määrin kaavamaisesti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa kokonaisuuden, jossa teoria ja esimerkit kytkeytyvät toisiinsa. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija soveltaa ja yhdistelee oppimiaan käyttömuotojen yhteensovittamisen ja osallistamisen välineitä luovasti, kriittisesti ja tilanteeseen sopivasti. Kirjallisuuskatsaus muodostaa yhtenäisen, perustellusti rajautuvan kokonaisuuden. (not translated)