The student is able to perform silivcultural work under guidance. He knows the forest management recommendations, but does not very well know the basis of the recommendations. The student is still uncertain in his silvicultural proposals
The student is able to make forest management suggestions independently using forest management recommendations and other source material. The student is able to use the clearing saw in young stand management quite effectively and ergonomically. He is familiar with the research and literature information on which the forestry recommendations are based on.
The student is able to independently make forest management suggestions and justify them based on forest management recommendations and research knowledge, which he / she is well acquainted with. He is able to apply the recommendations in different situations.
Ari Vanamo
Huuskonen, S., Hynynen J. ja Valkonen, S. (toim.) 2014. Metsänkasvatus – menetelmät ja kannattavuus. Metsäkustannus.
Tai Hynynen, J. , Valkonen, S. & Rantala, S. (toim.) 2005. Tuottava metsänkasvatus. Metsäkustannus Oy. 221 s. (luvut 1, 3 ja 5)
Metsänhoitosuositukset: https://metsanhoidonsuositukset.fi/fi (taimikonhoidon, harvennusten, pystykarsinnan ja lannoitusten osalta)
Metsälaki (1093/1996) (kasvatusmetsien käsittelyä koskevin osin)
Valtioneuvoston asetus metsien kestävästä hoidosta ja käytöstä (1308/2013) ((kasvatusmetsien käsittelyä koskevin osin)
Luennoilla ja harjoituksissa jaettu materiaali (not translated)
PBL - sisältäen luentoja, maastoretkeilyjä, maastossa tehtäviä ryhmäharjoituksia ja taimikonhoidon käytännön työviikon. (not translated)
Taimikonhoidon työviikko (30 %) - aktiivinen osallistuminen, asenne, kehittyminen suhteessa omaan lähtötasoon
Lopputentti 50%
Ravinnetalousesitys ja aktiivinen osallistuminen 20 %. Ravinnetalousesityksen valmistelussa ja esityksessä oltava kaikkien ryhmän jäsenten mukana. Maastoharjoituksiin ja retkeilyihin on osallistuttava vähintään 80 %:sti. Suurempi läsnäoloprosentti merkitsee suurempaa aktiivisuutta. (not translated)
Finnish
11.10.2021 - 26.11.2021
01.08.2021 - 08.09.2021
5 cr
21IM
Metsätalous Virtuaalihenkilö, Reijo Virtanen, Perttu Arminen, Ari Vanamo
Forestry
Degree Programme in Forestry
TAMK Main Campus
1 cr
0-5
Käytännön työjaksoille (taimikonhoito raivaussahalla, viikko 42 tai 43) ei tarvitse osallistua, jos opiskelijalla on metsätalouden perustutkinto tai muuten hankittuna vastaava osaaminen. Osaaminen on todennettava ulkopuolisen tahon antamalla todistuksella ja haettava hyväksilukumenettelyn kautta HyväHot -palvelussa. (not translated)
Maastokohteita eri toimijoiden mailla. Mikon Metsäpalvelu Oy järjestää taimikonhoitotyön koulutuksen (not translated)
Lopputentti 26.11. klo 13.00-16
1. uusinta 18.12. klo 12.45-15.45
2. uusinta - tammi-helmikuussa 2022, sovitaan erikseen (not translated)
Luento-opetusta n. 10 tuntia
Maasto-opetusta ja käytännön työharjoituksia n. 50 tuntia
Ryhmissä työskentelyä 8 tuntia
Tutoriaalit 6 tuntia
Itsenäistä opiskelua n. 50 tuntia (not translated)
Taimikonhoitoasiat välillä 13.10.-4.11.
Harvennuksiin liittyvät asiat 8.11.-17.11.
Ravinnetalous välillä 19.11-24.11.
Loppututoriaalit 25.11. ja lopputentti 26.11. (not translated)
Opintojakso on hylätty, mikäli yksikin alla olevista ehdoista täyttyy:
-opiskelija ei osallistu tentteihin tai ei saa niistä hyväksyttyä arvosanaa
-opiskelija ei osallistu taimikonhoitoviikolle eikä myöskään toimita vaihtoehtoisen suoritustavan edellyttämää todistusta
-opiskelija ei osallistu ryhmänsä mukana ravinnetalousharjoituksen tekoon eikä harjoituksen esittämiseen (not translated)
Kuvattu OPSissa (not translated)
Kuvattu OPSissa (not translated)
Kuvattu OPSissa (not translated)