•   Sales of Services 6M00DQ36-3001 10.01.2022-15.03.2022  5 cr  (19IM) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The student knows how to:
    -define the forms and models of service business in the forest sector
    -design forest services and use service design
    -knows the stages of sales from preparation to closing and after sales
    - strengthen his/her interaction skills in customer encounter situations, particularly in terms of confidence building, persuasive presentation and argumentation skills
    -prepare for and implement sales meetings in a real customer situation
    Course contents
    Service Business Models, Service Design, Service Process Operation, Service Design, Productisation, Customer Meeting Stages and Seller Action at Different Stages, Seller Development, Customer Value Creation through Sales.
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student recognizes the areas of service business and sales and is able to name the different stages of sales. He / she is familiar with methods of service design and value sales

    Good

    The student understands the basics of service business and sales work. He / she is able to act as a supervisor in sales work related situations and can plan services in a supervised manner. He/she understands the importance of building trust, convincing performance and argumentation skills in sales.

    Excellent

    The student understands the areas related to service business and sales work and is able to apply them in practical work. They are able to structure and apply the various stages of sales from preparation to customer relationship aftercare. The student will be able to develop value for the customer and strengthen trust between the seller and the customer through service business and sales skills.


    Recommended or required reading

    Oivaltava myyntityö - asiakkaana organisaatio
    Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016.

    Halutessasi voit perehtyä myös seuraaviin kirjoihin:

    Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas
    Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021.

    Strategiana asiakaskokemus
    Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Luentoja & keskusteluja
    Harjoitustyö, sen raportointi ja esitys
    Itsenäistä opiskelua (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arviointi tapahtuu asteikolla 0-5. Arviointi tapahtuu ryhmätehtävän raportin (50%) ja esityksen perusteella (50%). Arvioinnissa huomioidaan myös aktiivinen osallistuminen tuntien aikana sekä vertaisarviointi ryhmätyön toteutuksessa. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    10.01.2022 - 15.03.2022

    Registration

    01.12.2021 - 31.12.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    19IM

    Teacher(s)

    Tutta Tanttari

    Unit, in charge

    Forestry

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Forestry

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    3 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Sovittava erikseen opettajien kanssa. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Ryhmätyö edellyttää metsäalan yrittäjän haastattelua ja perehtymistä hänen myyntiprosessiinsa. Lisäksi ryhmätyö edellyttää osatajana toimivan henkilön / organisaation haastattelua ja heidän hankintaprosessiinsa perehtymistä. (not translated)

    Exam schedule

    Ei tenttiä. (not translated)

    Students use of time and load

    Opintojakson laajuus 5op tarkoittaa 5x27h = 135h työtä. (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opiskelija ei ole osallistunut opintojakson tunneille, eikä ole osallistunut ryhmätyön toteuttamiseen. (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille, mutta ryhmätyöhön osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Ryhmätyön raportti on pinnallinen eikä myyntityötä tekevä metsäalan yritys saa siitä konkreettisia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raporttia ei ole kirjoitettu TAMK:in kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on pintapuolinen eikä auta muita opiskelijoita oppimaan myyntityöstä. (not translated)

    Good

    Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut melko aktiivista. Ryhmätyössä on käsitelty metsäalan yrityksen myynti- ja ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista yksittäisiä käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu pääosin TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja auttaa muita opiskelijoita oppimaan jotain uutta metsäalan myyntityöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut aktiivista. Ryhmätyössä on käsitelty kattavasti metsäalan yrityksen myynti- ja ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista konkreettisia ja käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja visuaalinen sekä auttaa muita opiskelijoita oppimaan käytönnönläheisiä näkökulmia metsäalan myyntityöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen. (not translated)