The student recognizes the areas of service business and sales and is able to name the different stages of sales. He / she is familiar with methods of service design and value sales
The student understands the basics of service business and sales work. He / she is able to act as a supervisor in sales work related situations and can plan services in a supervised manner. He/she understands the importance of building trust, convincing performance and argumentation skills in sales.
The student understands the areas related to service business and sales work and is able to apply them in practical work. They are able to structure and apply the various stages of sales from preparation to customer relationship aftercare. The student will be able to develop value for the customer and strengthen trust between the seller and the customer through service business and sales skills.
Oivaltava myyntityö - asiakkaana organisaatio
Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016.
Halutessasi voit perehtyä myös seuraaviin kirjoihin:
Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas
Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021.
Strategiana asiakaskokemus
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. (not translated)
Luentoja & keskusteluja
Harjoitustyö, sen raportointi ja esitys
Itsenäistä opiskelua (not translated)
Arviointi tapahtuu asteikolla 0-5. Arviointi tapahtuu ryhmätehtävän raportin (50%) ja esityksen perusteella (50%). Arvioinnissa huomioidaan myös aktiivinen osallistuminen tuntien aikana sekä vertaisarviointi ryhmätyön toteutuksessa. (not translated)
Finnish
10.01.2022 - 15.03.2022
01.12.2021 - 31.12.2021
5 cr
19IM
Tutta Tanttari
Forestry
Degree Programme in Forestry
TAMK Main Campus
3 cr
0-5
Sovittava erikseen opettajien kanssa. (not translated)
Ryhmätyö edellyttää metsäalan yrittäjän haastattelua ja perehtymistä hänen myyntiprosessiinsa. Lisäksi ryhmätyö edellyttää osatajana toimivan henkilön / organisaation haastattelua ja heidän hankintaprosessiinsa perehtymistä. (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Opintojakson laajuus 5op tarkoittaa 5x27h = 135h työtä. (not translated)
Opiskelija ei ole osallistunut opintojakson tunneille, eikä ole osallistunut ryhmätyön toteuttamiseen. (not translated)
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille, mutta ryhmätyöhön osallistuminen ei ole ollut aktiivista. Ryhmätyön raportti on pinnallinen eikä myyntityötä tekevä metsäalan yritys saa siitä konkreettisia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raporttia ei ole kirjoitettu TAMK:in kirjallisen raportoinnin ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on pintapuolinen eikä auta muita opiskelijoita oppimaan myyntityöstä. (not translated)
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut melko aktiivista. Ryhmätyössä on käsitelty metsäalan yrityksen myynti- ja ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista yksittäisiä käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu pääosin TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja auttaa muita opiskelijoita oppimaan jotain uutta metsäalan myyntityöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen. (not translated)
Opiskelija on osallistunut pääosin opintojakson tunneille ja ryhmätyöhön osallistuminen on ollut aktiivista. Ryhmätyössä on käsitelty kattavasti metsäalan yrityksen myynti- ja ostoprosessia. Ryhmätyön raportti on selkeä ja johdonmukainen ja toimeksiantajana ollut metsäalan yritys saa raportista konkreettisia ja käytäntöön vietävissä olevia ehdotuksia oman myyntiprosessinsa kehittämiseen. Raportti on toteutettu TAMK:in kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti. Ryhmätyön esitys on havainnollinen ja visuaalinen sekä auttaa muita opiskelijoita oppimaan käytönnönläheisiä näkökulmia metsäalan myyntityöstä oman ryhmätyön sisältöihin pohjautuen. (not translated)