The student is familiar with the main phases of wood procurement process. The student knows the logging plan. He / she can select trees to be removed in thinning.
The student knows the wood procurement process and its phases and understands how the wood procurement costs are formed. The student knows how to use a logging plan as a wood procurement tool.
The student has a good command of the whole wood procurement process and its phases and knows how the costs are formed in the supply chain. The student is able to make a logging plan for the felling site. The student is able to choose the trees to be removed by thinning, taking into account different characteristics of the tree stand.
Perttu Arminen
Metsäkoulu / Satu Rantala (toim.)2005. Metsäteknologian perusteet / Jori Uusitalo, 2003. Hyvän metsänhoidon suositukset / [julkaisija: Metsätalouden kehittämiskeskus Tapio], 2007.
Verkkoaineistot:
Metsätehon puuhuolto-opaat
Työturvallisuus http://puuhuolto.fi/tyoturvallisuusopas/
Koneellinen puunkorjuu http://puuhuolto.fi/koneellinen-puunkorjuu/ kurssilla osoitetut osat
Moottorisahan käyttö: http://www.jonsered.com/fi/chainsaws/safety-first/
Muu kursseilla osoitettava materiaali (not translated)
Lähiopetus, vierailut, harjoitukset, harjoitustyöt, verkko-opiskelu, virtuaaliaharjoitus (puuvirta) (not translated)
Kurssi arvioidaan tehtävien ja verkkotentin perusteella. (not translated)
Finnish
06.08.2021 - 17.12.2021
07.05.2021 - 31.07.2021
5 cr
21AIM
Reijo Virtanen, Perttu Arminen
Forestry
Degree Programme in Forestry
TAMK Main Campus
0-5
Verkkotentti viimeisen lähipäivän jälkeen 1.12.2021. klo 17.15 - 19.00 (not translated)
Lähiopetus: luennot ja harjoitukset 23 h
Exkursio korjuutyömaalle 4 h
Itsenäinen opiskelu 107 h (not translated)
Opiskelija ei osallistu lähiopetukseen. Opiskelija ei ole tehnyt osoitettuja tehtäviä tai niiden sisältö on laadultaan heikko. Opiskelija ei ole osallistunut tenttiin. Puunhankinnan kokonaisprosessin hallinnassa on vakavia puutteita. (not translated)
Opiskelija tuntee puunhankinnan vaiheet pääpiiteittäin. Opikelija tietää leimikkosuunnitelman. Osaa valita poistettavia puita harvennushakkuilla. (not translated)
Opiskelija tuntee puunhankinnan prosessin vaiheineen ja ymmärtää kuinka puunhankinnan kustannukset muodostuvat.
Opiskelija tietää kuinka leimikkosuunnitelmaa käytetään puunhankinnan työvälineenä (not translated)
Opiskelija hallitsee hyvin puunhankinnan kokonaisprosessin vaiheineen ja tietää kuinka kustannukset hankintaketjussa muodostuvat. Opiskelija osaa tehdä leimikkosuunnitelman hakkuutyömaalle. Opiskelija osaa valita poistettavat puut harvennushakkuilla huomioiden laaja-alaisesti puuston ominaisuudet (not translated)