Opiskelija ymmärtää säädön toiminnan ja toteutuksen periaatteita erilaisissa prosesseissa sekä osaa muodostaa takaisinkytketyn säätöpiirin mallin. Opiskelija on tehnyt ja raportoinut osan annetuista tehtävistä. (not translated)
Opiskelija osaa edellisen kohdan lisäksi tutkia säätöpiirin käyttäytymistä muutostilanteissa mallin avulla sekä virittää säätimen. Opiskelija on tehnyt ja raportoinut annetut tehtävät. Opiskelija on läsnä pääosalla oppitunneista sekä osoittaa mielenkiintoa aihetta kohtaan. (not translated)
Opiskelija osaa edellisten kohtien lisäksi analysoida säädön hyvyyttä ja soveltaa useita viritysmenetelmiä. Opiskelija on tehnyt ja raportoinut annetut tehtävät hyvin. Opiskelija on läsnä oppitunneilla sekä osoittaa aktiivisesti mielenkiintoa aihetta kohtaan. (not translated)
Jarkko Lehtonen
Lectures, notes made by a student, other referred material by a lecturer.
Virtual teaching, home excercices, self-learning.
Student performance assessment is based on completed home excercises and a passed exam.
Finnish
30.08.2021 - 17.12.2021
10.06.2021 - 01.09.2021
5 cr
19I231B
0 - 40
Pasi Airikka
For passing the course, learning by doing home excercises on a continuous basis and self-learning are emphasized.
Electrical and Automation Engineering
Degree Programme in Electrical Engineering
TAMK Main Campus
0-5
None.
None.
A failed course can be compensated by passing a new exam.
The course involves no travelling abroad.
The total working hours for passing the course is ca. 133 hours (5 cr x 1600/60 h/cr) of which a student has to allocate a major part for self-learning.
The course involves teaching on a regular basis. The more detailed course structure is introduced in the first class and it will be available in the course information on Moodle afterwards.
The student performance does not exceed the minimum level.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
The student performance is within the limits for the grade 1-2.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
The student performance is within the limits for the grade 3-4.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
The student performance reaches the highest grade 5.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)