Opiskelija osaa säätötekniikan peruskäsitteistön. Hän tunnistaa yksinkertaisten järjestelmien differentiaaliyhtälö- ja siirtofunktiomallit sekä osaa laskea näiden mallien vasteita. Opiskelija osaa opastettuna käyttää simulointiohjelmistoa yksinkertaisten järjestelmien dynaamisten ominaisuuksien selvittämiseen. (not translated)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa johtaa yksikertaisten järjestelmien dynaamisia malleja. Hän osaa tutkia järjestelmien ominaisuuksia mallien avulla. Hän käyttää sujuvasti ja itsenäisesti simulointiohjelmaa dynaamisten mallien analysointiin. (not translated)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa muodostaa monimutkaisten järjestelmien malleja ja analysoida niiden avulla järjestelmien dynaamisia ominaisuuksia. Hän osaa itsenäisesti omaksua simulointiohjelman ominaisuuksia ja soveltaa niitä käytännön järjestelmien analysointiin. (not translated)
Jarkko Lehtonen
Lectures, notes made by a student, other referred material by a lecturer.
Virtual teaching, home excercices, self-learning.
Student performance assessment is based on completed home excercises and a passed exam.
Finnish
30.08.2021 - 17.12.2021
10.06.2021 - 01.09.2021
5 cr
20I231B
0 - 40
Pasi Airikka
For passing the course, learning by doing home excercises on a continuous basis and self-learning are emphasized.
Electrical and Automation Engineering
Degree Programme in Electrical Engineering
TAMK Main Campus
0-5
None.
None.
A failed course can be compensated by passing a new exam.
The course involves no travelling abroad.
The total working hours for passing the course is ca. 133 hours (5 cr x 1600/60 h/cr) of which a student has to allocate a major part for self-learning.
The course involves teaching on a regular basis. The more detailed course structure is introduced in the first class and it will be available in the course information on Moodle afterwards.
The student performance does not exceed the minimum level.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
The student performance is within the limits for the grade 1-2.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
The student performance is within the limits for the grade 3-4.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)
The student performance reaches the highest grade 5.
(Student performance assessment procedure is introduced in the beginning of the course.)