Student is able to solve problems similar to teacher’s examples. Assessed exercises might be erroneous or student might have difficulties returning them in time. Student might need special support to be able to complete given tasks. Student knows the operating principle of heat pumps and is able to model heat transfer in simple electrical heating cases. Student is familiar with basic concepts of noise and sound insulation.
Student is able to apply the course material to more complex problems. Assessed exercises contain only minor errors and student uses correct terminology. Student shows the capability to work independently. Student understands limits of used models.
Student is able to associate how the course material links to building services engineering by comparing modelling results to real world values or by critically analyzing the meaning of those results. Student shows profiency giving written validations to the results. Assessed exercises are flawless.
Hannu Kauranen
Opettajan materiaali, fysiikan ja talotekniikan kirjallisuus, viranomaismääräykset ja -asetukset (not translated)
Opetuskeskustelu, lähi- tai etäopetus, videot, laskuesimerkit, harjoitustehtävät ja -työt. (not translated)
Opintojakson arvosana määräytyy kotitehtävien ja vapaaehtoisten lisälaskuharjoitusten ja harjoitustyön pisteiden perusteella. Moodlen laskuharjoituksista maksimipistemäärä on 50 %:a kurssin pisteistä, ja kotitehtävistä on tehtävä vähintään 80 %:a arvosanaan 1. 100 %:a kotitehtävistä tuottaa arvosanan 2. Kotitehtävä on hyväksytty, kun siitä on saatu oikea vastaus.
Harjoitustyön arvioinnissa huomioidaan ratkaisun oikeellisuuden lisäksi ratkaisun esittäminen, laskennan selittäminen ja tulosten kommentointi. Harjoitustyön osuus on 25 % kurssin arvosanasta. Lisätehtävien osuus arvosanasta on 25 %:a. (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 17.12.2021
01.08.2021 - 20.09.2021
3 cr
20AI254
Jari Puranen
Osa oppitunneista voidaan pitää etäopetuksena. Opintojakson sisältöä tiivistetään niin, että aaltoliikkeeseen liittyvää yleistä asiaa käsitellään vain vähän. Värähdysliikkeestä jaetaan materiaali, mutta sitä ei käsitellä oppitunneilla. (not translated)
Building Services Engineering
Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
TAMK Main Campus
0-5
AHOT-menettely, jossa opiskelija osoittaa lämmönsiirron ja lämmitystehon laskennan osaamista. AHOTointi tulee tehdä viikon kuluessa opintojakson aloituksesta. (not translated)
Ei ole. (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Ei ole. (not translated)
24 tuntia lähi- tai etäopetusta, 56 tuntia itsenäistä työskentelyä. (not translated)
Lämmönsiirron perusteet 10 h
Lämmönsiirron sovellukset 25 h
Lämpöpumput ja kylmätekniikka 25 h
Äänioppi 20 h (not translated)
Opiskelija ei ole pystynyt harjoitustehtävillä osoittamaan riittävää osaamista opintojakson aihealueista. (not translated)
Opiskelija osaa ratkaista esimerkkien kaltaisia ongelmia. Opiskelijalla on ongelmia ymmärtää tulosten oikeita suuruusluokkia tai oikeita yksiköitä. Opiskelija osaa ainakin kaksi aihetta seuraavista:
- laskea kylmäaineprosessin (tehojen mitoitus) ja lukea ph-diagrammia
- laskea lämmönsiirron sovelluksia
- laskea aaltoliikkeen tehtäviä
- laskea ääniopin tehtäviä (not translated)
Opiskelija osaa:
- laskea kylmäaineprosessin (tehojen mitoitus) ja lukea ph-diagrammia
- laskea lämmönsiirron sovelluksia
- laskea ääniopin tehtäviä
Ratkaisuissa on kuitenkin puutteita tai virheitä. Esimerkiksi ratkaisuja ei ole sanallisesti perusteltu. (not translated)
Opiskelija osaa:
- laskea kylmäaineprosessin (tehojen mitoitus) ja lukea ph-diagrammia
- laskea lämmönsiirron sovelluksia
- laskea ääniopin tehtäviä
Ratkaisut ovat täsmällisiä ja ne on perusteltu sanallisesti. Opiskelija osaa kommentoida tuloksia ja pohtia niiden oikeellisuutta käytännön kautta. (not translated)