•   English for Engineers 5N00ER70-3002 01.01.2022-31.05.2022  3 cr  (20RM) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students
    - can and dare speak and write English better
    - can and dare perform better in English
    - increase their vocabulary
    - know the most important grammar structures
    Prerequisites and co-requisites
    Upper secondary school English
    Course contents
    • telling about oneself
    • travel
    • small talk
    • discussion and presentation exercises
    • basic vocabulary of the field of study
    • reviewing basic grammar
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Student

    Student

    can discuss familiar topics.

    can write comprehensible text when prepared long enough and with help.

    -Understand the basics of normal-paced speech in a familiar context when repeating the message as needed.

    most often understandably.

    finds the information they are looking for in texts about familiar topics.

    -Use the industry standard vocabulary so that the relevant message is conveyed.

    -Uses simple grammar structures.

    -Use the most easily available aids, such as free dictionaries.

    - is able to survive a short oral presentation.

    Good

    Student

    discusses various topics quite fluently.

    usually posts in the style required by the situation.

    -writes text that is fairly fluent and easy to understand.

    sounds quite naturally and clearly.

    Understands the main points and most details of the text they read.

    can express it in other words, if necessary.

    - understands and uses the industry's basic vocabulary quite accurately.

    can use different sources and dictionaries.

    - Uses structures correctly and corrects language errors themselves if they have led to misunderstandings.

    can keep the short oral presentation understandable and clear

    Excellent

    Student

    naturally discuss different topics.

    message in the style required by the situation.

    -writes clear and well-structured text with almost no linguistic errors.

    - pronounce naturally and clearly.

    - understands both the main points and the details of the texts and is able to apply what they have read.

    - in other words, to explain imperfections in the vocabulary.

    - Understand and use the exact vocabulary of the field accurately.

    -Find various sources using the appropriate terms.

    - uses versatile grammar structures and manages them almost flawlessly.

    is able to present a short oral presentation in a structured and convincing manner with appropriate style.

    Further information
    Sufficient skills in Finnish
    Mandatory participation on 80% of the classes

    Alternative forms of completion: approved skills test or corresponding studies at another university of applied sciences

    Name of lecturer(s)

    Anne Kopperoinen

    Recommended or required reading

    - Moodlen materiaali (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    - Opetustunnit (ei joka viikko, tarkempi ohjelma käydään läpi kurssin alussa)
    - Itsenäinen työskentely (not translated)

    Assessment methods and criteria

    - Arvosana määräytyy kirjallisen tentin ja suullisen esitelmän perusteella.
    - Opiskelijalla tulee olla 60 % Moodlen tehtävistä tehtynä, ja aktiivisen osallistumisen velvoite tunneilla on 80%. Kotitehtävien määrä ja laatu sekä aktiivinen osallistuminen tunneilla vaikuttavat arvosanaan erityisesti rajatapauksissa. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 31.05.2022

    Registration

    01.12.2021 - 17.01.2022

    Credits

    3 cr

    Group(s)

    20RM

    Teacher(s)

    Anne Kopperoinen

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Construction Site Management

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Tämä kurssi on valinnainen kurssi. Kurssille ei voi hakea hyväksilukua eikä sitä voi suorittaa näytöllä. (not translated)

    Exam schedule

    - Suullinen esitys (pakollinen)
    - Kirjallinen tentti (EXAM) (not translated)

    Students use of time and load

    3x27 h opiskelijan työtä. Opetustunnit sekä itsenäinen opiskelu. (not translated)

    Content periodicity

    Periodit 3 ja 4. (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    Opiskelija
    - osaa pitää yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
    - selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
    - ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta, kun viesti toistetaan tarvittaessa
    - ääntää useimmiten ymmärrettävästi
    - kirjoittaa melko ymmärrettävästi
    - käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita ymmärrettävästi
    - käyttää opintoalan perussanastoa niin, että perusviesti välittyy
    - löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita (not translated)

    Good

    Opiskelija
    - osaa pitää selkeän esityksen apuneuvoja käyttäen
    - keskustelee melko sujuvasti
    - ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun keskusteluaihe on tuttu
    - ääntää melko luontevasti ja selkeästi
    - kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
    - käyttää kielioppirakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
    - ymmärtää ja käyttää sanastoa melko täsmällisesti
    - ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat (not translated)

    Excellent

    Opiskelija
    - osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esitelmän
    - keskustelee sujuvasti
    - ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
    - ääntää luontevasti ja selkeästi
    - kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti
    - käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
    - ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti sanastoa
    - ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin tekstistä (not translated)