A student can write comprehensible and formal documents and reports having a rough idea of standards. Structures of the texts are unclear and forms, styles and correctness of the language earn much comments. A level of argumentation is low. She/he has been able to complete all course assignments.
Student’s written communication is structural and demonstrational. It is easy to catch the essential information of texts, which language is quite correct and faithful to the report standard. Student is able to present gained information from sources so that the summarizing separates clearly from her/his own ideas but combining these two parts natural way. Student completes all tasks in timetable, is active and gives strong arguments for her/his opinions. Her/his assignments have functional structures and fit a situation and a receiver.
Student’s written communication is convincing, and she/he is able to present versatile arguments to her/his opinions. The essential information of her/his text has been structured and summarized properly. She/he uses correct language and controlled style obeying the guidelines of reporting perfectly. She/he attends contact lessons active and constructive way.
Eija Lähteenmäki
Oppimateriaali jaetaan Moodlen kautta. (not translated)
Luennot ja harjoitukset (not translated)
Kielenhuollon verkkotesti (1/4 lopullisesta arvosanasta), referointiharjoitus (1/4), raportti koulutuksessa aiemmin tehdystä opinnäytetyöstä (2/4) (not translated)
Finnish
01.01.2022 - 29.03.2022
02.12.2021 - 11.01.2022
3 cr
19I111
19I180
Eija Lähteenmäki
TAMK Languages and Communication
Degree Programme in Vehicle Engineering, students who began in 2014-2018, Bachelor's Degree Programme in Environmental Engineering, Open University of Applied Sciences
TAMK Main Campus
0-5
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja. (not translated)
Kielenhuollon testin ajakohta sovitaan opintojakson alussa. (not translated)
Opiskelijan työmäärä on 3 x 27 tuntia, joista opetusta 6 x 2 tuntia + kaksi 2 tunnin työpajaa. (not translated)
Kielenhuollon kertaus
Lähteiden referointi, tekstiviitteet, lähdeluettelo
Kuvat, kuviot ja taulukot osana opinnäytetyöraporttia
Koulutuksessa tehtyyn opinnäytetyöhön tutustuminen ja siitä raportointi
Tiivistelmän kirjoittaminen
Tiedotemuotoinen kypsyysnäyte (not translated)
Opiskelija ei ole läpäissyt kielenhuollon testiä ja/tai palauttanut opintojakson tehtäviä. (not translated)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. (not translated)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin, ja olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä. (not translated)
Opiskelija viestii vakuuttavati, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua. (not translated)