•   Professional Selling and Modern Business Environments 3Y00EB12-3003 01.08.2022-31.12.2022  10 cr  (22YMYY) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Students understand the elemets of demanding professional selling in today's complex business environments. Students are able to critically evaluate and develop sales activities in different companies. Students know how successful sales organization operates today and how the sales activities need to be implemented in uncertain and modern business environments. Students also know how to use digital sales tools and why and how sales and marketing should work towards common goals. This course increases knowledge for the students to develop strategic sales operations in different business environments and how to operate as analytical change leaders. This course is for master level students.
    Course contents
    Change in customer behavior
    Seller as an expert and complex customer needs
    From products to strategic value selling
    Professional seller and decision making process of customers
    Sales in a team as a part of value-based selling
    Sales process and goal oriented interactional value-creation in selling
    Assessment criteria
    Satisfactory

    Opiskelija ymmärtää asiantuntijamyyntityön vaatimuksia ja osaa tarkastella myyntiä eri yrityksissä ja eri toimialueilla. Opiskelija myös tietää, että digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää millaisia elementtejä tekemisessä on myyntiorganisaatioissa ja miten myynnissä voi onnistua. Opiskelija tietää, että myynnin ja markkinoinnin tulisi toimia digiaikakaudella yhdessä, sekä osaa tuoda asiaa esiin omassa organisaatiossaan. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät. (not translated)

    Good

    Opiskelija tietää mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija osaa tarkastella eri yrityksissä ja eri toimialueilla myynnin tekemistä sekä miten digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää millaisia elementtejä tekemisessä on menestyvässä myyntiorganisaatiossa ja miten myynnissä onnistutaan. Opiskelija myös tietää myynnin ja markkinoinnin synergiat digiaikakaudella, sekä osaa tehdä ehdotuksia muutosta suunnaten. Opiskelija osaa myös kehittää myyntiä organisaatiossaan. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija on ymmärtänyt mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija osaa kriittisesti tarkastella ja kehittää eri yrityksissä ja eri toimialueilla myynnin tekemistä sekä miten digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää miten tämän päivän menestyksekäs myyntiorganisaatio toimii ja miten myynnissä onnistutaan sekä osaa myös muuttaa ja vaikuttaa tekemiseen tiimitasolla. Opiskelija on myös ymmärtänyt myynnin ja markkinoinnin synergiat digiaikakaudella, sekä tietää miten oivalluttaa muuttunut tilanne organisaatiossa muutoksen käynnistämiseksi. Opiskelija osaa myös kehittää myyntiä organisaation strategisesta näkökulmasta erilaisissa toimintaympäristöissä sekä toimia analyyttisenä muutoksen johtajina. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät. (not translated)


    Name of lecturer(s)

    Minna Heikinheimo

    Recommended or required reading

    kirjalistaus Moodlessa (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    tiimioppiminen, vierailijaluennoitsijat, valmennuskerrat, yksilö- ja solutehtävät (mm. kirjakolahdukset kurssikirjallisuuteen perustuen) (not translated)

    Assessment methods and criteria

    - kirjakolahdus S/H
    - myynnin transformaatiokartta (0-5)
    - solutyö: Myynnin transformaatio ja geneeriset opit S/H
    - myynnin transformaation jalkauttamisen oppimispäiväkirja (yksilötyö) (0-5)

    Tehtäväpalautuksiin liittyy oma arviointitaulukko, joka löytyy kurssiMoodlesta tehtävänantojen yhteydestä (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Registration

    09.06.2022 - 10.09.2022

    Credits

    10 cr

    Group(s)

    22YMYY

    Seats

    15 - 40

    Teacher(s)

    Teppo Yrjönkoski, Pia Hautamäki, Marja-Liisa Timperi, Minna Heikinheimo

    Further information for students

    - (not translated)

    Unit, in charge

    MD in International Sales and Sales Management

    Degree programme(s)

    Master's Degree Programme in International Sales and Sales Management

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    8 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    - (not translated)

    Training and labour cooperation

    Lähes kaikki oppimistehtävät tehdään omaan yritykseen, uutta opittua tietoa jaetaan ja hyödynnetään läpi kurssin omassa työyhteisössä. Valmennusjakson vierailijat tulevat yritysmaailmasta (not translated)

    Exam schedule

    - (not translated)

    International connections

    - (not translated)

    Students use of time and load

    valmennusjakso 28.9-30.9.2022 (päivät alkavat 8:30 ja päättyvät 17 mennessä)
    itsenäistä ja tiimissä työskentelyä

    1op = 27 h työtä (not translated)

    Content periodicity

    - (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Opintojakson tehtävänpalautuksia puuttuu tai ne on arvioitu arvosanalla H tai 0
    Läsnäolo valmennusjaksolta puuttuu (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija ymmärtää asiantuntijamyyntityön vaatimuksia ja osaa tarkastella myyntiä eri yrityksissä ja eri toimialueilla. Opiskelija myös tietää, että digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää millaisia elementtejä tekemisessä on myyntiorganisaatioissa ja miten myynnissä voi onnistua. Opiskelija tietää, että myynnin ja markkinoinnin tulisi toimia digiaikakaudella yhdessä, sekä osaa tuoda asiaa esiin omassa organisaatiossaan. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät (not translated)

    Good

    Opiskelija tietää mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija osaa tarkastella eri yrityksissä ja eri toimialueilla myynnin tekemistä sekä miten digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää millaisia elementtejä tekemisessä on menestyvässä myyntiorganisaatiossa ja miten myynnissä onnistutaan. Opiskelija myös tietää myynnin ja markkinoinnin synergiat digiaikakaudella, sekä osaa tehdä ehdotuksia muutosta suunnaten. Opiskelija osaa myös kehittää myyntiä organisaatiossaan. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija on ymmärtänyt mitä on vaativa asiantuntijamyyntityö yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opiskelija osaa kriittisesti tarkastella ja kehittää eri yrityksissä ja eri toimialueilla myynnin tekemistä sekä miten digitalisuutta tulisi hyödyntää osana myynnin työtä. Opiskelija tietää miten tämän päivän menestyksekäs myyntiorganisaatio toimii ja miten myynnissä onnistutaan sekä osaa myös muuttaa ja vaikuttaa tekemiseen tiimitasolla. Opiskelija on myös ymmärtänyt myynnin ja markkinoinnin synergiat digiaikakaudella, sekä tietää miten oivalluttaa muuttunut tilanne organisaatiossa muutoksen käynnistämiseksi. Opiskelija osaa myös kehittää myyntiä organisaation strategisesta näkökulmasta erilaisissa toimintaympäristöissä sekä toimia analyyttisenä muutoksen johtajina. Opiskelija on tehnyt opintojaksolle osoitetut tehtävät. (not translated)