The student knows some of the topics discussed, there are shortcomings in the use of the source material or the sources are superficial. You could have more of your own reflection at work. He knows some of the applications used and there is room for improvement in following the instructions and schedules. Cooperation with other students could be made more effective.
The students master the topics well, know how to use valid source material and utilise their own thinking. He knows most of the applications used well and is able to follow the instructions and schedules given. He is teamworkable and cooperative.
The students master the topics handled excellently, know how to use valid source material and utilise their own thinking. He has excellent control over the applications used and is able to follow the instructions and schedules given. He is teamwork-skilled and also knows how to support students.
The student has not demonstrated his/her competence as demonstrated by the objectives of the course.
Satu Kylmälä
Ilmoitetaan Moodlessa kurssin alkaessa. (not translated)
Luennot (lähi- ja etäkontaktitunnit) ja harjoitukset sekä itsenäinen opiskelu. (not translated)
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista aikataulutavoitteiden mukaan.
Arvioitavat tehtävät asteikolla 0 - 5 ovat essee (painoarvo 60 %) ja suullinen esitys (painoarvo 40 %). Opiskelijan tulee palauttaa muut opintojakson tehtävät aikataulun mukaisesti. (not translated)
Finnish
19.08.2021 - 31.12.2021
02.06.2021 - 19.08.2021
5 cr
21ALITAM
0 - 35
Paula Lamminen, Marita Mäki
Business Administration
Degree Programme in Business Administration
TAMK Main Campus
0-5
Ei ole. (not translated)
Ei tenttiä. Kirjallisten ja suullisten arvioitavien töiden ajankohdat löytyvät Moodlesta. (not translated)
Kontaktiopetuskertoja yhteensä 5, joista etäopetuksena toteutetaan 2 kertaa. Lisäksi itsenäiset tehtävät. Yhden opintopisteen laskennallinen työaika on noin 27 tuntia. Lähiopetusta on vähän, joten opiskelijoiden tulee panostaa itsenäiseen opiskeluun ja annettuihin tehtäviin. (not translated)
Kirjallinen viestintä: asiatyylisen tekstin suunnittelu, tuottaminen ja viimeistely; oikeakielisyys
Raportointi: TAMKin raportointiohjeet ja raporttipohja; referointi, tekstiviitteet ja lähdeluettelo
Vuorovaikutus ja esiintyminen: ryhmädynamiikan perusteet, oman viestijäkuvan hahmottaminen ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
Opintojakson aikataulu, sisällöt ja tehtävät esitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla, ja ne ovat tarkistettavissa Moodlesta. (not translated)
Opiskelija ei palauta tehtäviä.
Opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilannekohtaisesti eikä kykene kohdentamaan viestejään vastaanottajan mukaan. Kielessä on runsaasti puutteita sekä rakenne-, muoto- ja tyylivirheitä. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa viestintäosaamistaan eikä havaitsemaan keskeisimpiä kehittämiskohteitaan. (not translated)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja keskeisimmät kehittämiskohteet. (not translated)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija tiedostaa selkeästi oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja heikkoudet. (not translated)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin. Opiskelija määrittelee tarkasti oman viestintäosaamisensa ulottuvuudet ja kehittää määrätietoisesti viestintätaitojaan oman alansa ammattilaisena. (not translated)