•   Basis of the Supervisory Work 3H00DP33-3008 14.01.2022-22.04.2022  5 cr  (20LIKOM, ...) +-
    Learning outcomes of the course unit
    The aim of the course is to familiarize students with the basics of supervisory work and to give them an idea of what supervisory work is.

    After completing the course the students:
    - know the most important elements of supervisory work and understand their significance
    - are able to work in daily supervisory situations
    - know how to design and develop the supervisory work in practice
    - are able to work as part of an organization.
    Course contents
    What is the supervisor work?
    How are the orientation and recruiting work done in practice?
    How to act in the most common supervisory situations?
    What is the significance of the development discussions?
    How is organizational competence developed?
    What do the performance management and change management mean? What is quality management?
    How are the organization and individual motivated?
    Why is the communication an important part of supervisory work?
    How do the organizational structures support the supervisory work and management / lead-ership?
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student knows the duties related to the supervisory work and is able to name the differ-ent parts of the work. They know different practices of the supervisory work.

    Good

    The student is able to work according to the instructions in the situations related to the basic supervisory work. They can choose different ways of working and know how to apply the learning outcomes in HR and supervisory work in practice

    Excellent

    The student understands the complexity of supervisory work and is able to apply the issues they have learned about the leadership in practice. They are able to develop the supervisory work and to combine the issues of the various areas to form a coherent entity.


    Name of lecturer(s)

    Satu Kylmälä

    Recommended or required reading

    Kurssin aiheista luentoaineistoja ja muuta materiaalia kurssin moodlessa.
    Lisäksi suositeltavaa kirjallisuutta:
    Hyppänen Riitta: Esimiesosaaminen - liiketoiminnan menestystekijä
    Lämsä Anna-Maija: Organisaatiokäyttäytymisen perusteet
    Viitala Riitta: Henkilöstöjohtaminen - strateginen kilpailutekijä
    Pekka Järvinen: Miten johtaa ihmistä - 102 ohjetta esimiehelle (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Opetusmenetelminä käytetään mm. lähi- ja etävalmennusta, ryhmätyöskentelyä/tiimioppimista ja itsenäistä opiskelua. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Ryhmätehtävä kummiyrityksestä ja sen esitys 50%
    Yksilötehtävä (aloittavan esihenkilön työkalupakki) 50 %
    Myöhästyminen tehtävien palautuksissa laskee kurssin kokonaisarvosanaa max. yhdellä numerolla
    Huom! Myös hyvin/huonosti tehty opponointi voi vaikuttaa ryhmän arvosanaan

    Arviointiasteikko on 0-5 (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    14.01.2022 - 22.04.2022

    Registration

    02.12.2021 - 12.01.2022

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20LIKOM

    20LIKOJ

    20LIKOTA

    20LIKOTB

    Seats

    15 - 40

    Teacher(s)

    Minna Lahnaoja

    Unit, in charge

    Business Administration

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Business Administration

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    2 cr

    Virtual proportion

    2 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Toteutuksella tehdään yhteistyötä työelämän kanssa ryhmätehtävän parissa. (not translated)

    Exam schedule

    Ei tenttiä. (not translated)

    International connections

    Osa kurssin vapaaehtoisesta lisämateriaalista on kansainvälistä (englanniksi) (not translated)

    Students use of time and load

    Ohjattu valmennus 10%
    Itsenäinen opiskelu 50%
    Tiimityöskentely 40% (not translated)

    Content periodicity

    Esimiestyön lähtökohdat kevät 2022 (not translated)

    Assessment criteria
    Not approved

    Ei tehtävien palautusta (not translated)

    Satisfactory

    Opiskelija tunnistaa esihenkilötyöhön liittyvät tehtävät ja osaa nimetä työn eri osa-alueita. Hän tuntee esihenkilötyön erilaisia menettelytapoja. (not translated)

    Good

    Opiskelija tunnistaa esihenkilötyön eri osa-alueita. Hän osaa valita eri tilanteisiin liittyviä menettelytapoja ja osaa soveltaa oppimiaan asioita. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija ymmärtää esihenkilötyön kokonaisuuden ja osaa soveltaa oppimiaan asioita. Hän pystyy kehittämään esihenkilötyötä ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi. (not translated)