The student knows the duties related to the supervisory work and is able to name the differ-ent parts of the work. They know different practices of the supervisory work.
The student is able to work according to the instructions in the situations related to the basic supervisory work. They can choose different ways of working and know how to apply the learning outcomes in HR and supervisory work in practice
The student understands the complexity of supervisory work and is able to apply the issues they have learned about the leadership in practice. They are able to develop the supervisory work and to combine the issues of the various areas to form a coherent entity.
Satu Kylmälä
Kurssin aiheista luentoaineistoja ja muuta materiaalia kurssin moodlessa.
Lisäksi suositeltavaa kirjallisuutta:
Hyppänen Riitta: Esimiesosaaminen - liiketoiminnan menestystekijä
Lämsä Anna-Maija: Organisaatiokäyttäytymisen perusteet
Viitala Riitta: Henkilöstöjohtaminen - strateginen kilpailutekijä
Pekka Järvinen: Miten johtaa ihmistä - 102 ohjetta esimiehelle (not translated)
Opetusmenetelminä käytetään mm. lähi- ja etävalmennusta, ryhmätyöskentelyä/tiimioppimista ja itsenäistä opiskelua. (not translated)
Ryhmätehtävä kummiyrityksestä ja sen esitys 50%
Yksilötehtävä (aloittavan esihenkilön työkalupakki) 50 %
Myöhästyminen tehtävien palautuksissa laskee kurssin kokonaisarvosanaa max. yhdellä numerolla
Huom! Myös hyvin/huonosti tehty opponointi voi vaikuttaa ryhmän arvosanaan
Arviointiasteikko on 0-5 (not translated)
Finnish
14.01.2022 - 22.04.2022
02.12.2021 - 12.01.2022
5 cr
20LIKOM
20LIKOJ
20LIKOTA
20LIKOTB
15 - 40
Minna Lahnaoja
Business Administration
Degree Programme in Business Administration
TAMK Main Campus
2 cr
2 cr
0-5
Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Toteutuksella tehdään yhteistyötä työelämän kanssa ryhmätehtävän parissa. (not translated)
Ei tenttiä. (not translated)
Osa kurssin vapaaehtoisesta lisämateriaalista on kansainvälistä (englanniksi) (not translated)
Ohjattu valmennus 10%
Itsenäinen opiskelu 50%
Tiimityöskentely 40% (not translated)
Esimiestyön lähtökohdat kevät 2022 (not translated)
Ei tehtävien palautusta (not translated)
Opiskelija tunnistaa esihenkilötyöhön liittyvät tehtävät ja osaa nimetä työn eri osa-alueita. Hän tuntee esihenkilötyön erilaisia menettelytapoja. (not translated)
Opiskelija tunnistaa esihenkilötyön eri osa-alueita. Hän osaa valita eri tilanteisiin liittyviä menettelytapoja ja osaa soveltaa oppimiaan asioita. (not translated)
Opiskelija ymmärtää esihenkilötyön kokonaisuuden ja osaa soveltaa oppimiaan asioita. Hän pystyy kehittämään esihenkilötyötä ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi. (not translated)