•   Digital Selling and Marketing 3H00DP14-3005 31.08.2021-01.12.2021  5 cr  (20LIKOM) +-
    Learning outcomes of the course unit
    During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.

    After completing the course the students
    - know how to choose the right channels when planning digital marketing
    - know how to plan and implement various content marketing campaigns
    - are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.
    Prerequisites and co-requisites
    1st year courses or equivalent knowledge.
    Course contents
    How to choose the best channels for digital marketing?
    How to create engaging content?
    How to succeed in digital marketing?
    What are the characteristics of digital sales?
    How to use analytics for segmentation?
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.

    Good

    The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.

    Excellent

    The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.

    Approved/Failed

    The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.


    Name of lecturer(s)

    Mika Jokinen

    Recommended or required reading

    Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Tämän lisäksi tehdään Moodle-alustalla yksilö- ja ryhmätehtäviä, jotka etenevät kurssin aiheiden mukaisesti.

    Opetusmenetelmiä ovat:
    luennot (webinaarit)
    pienryhmätyöskentely - tiimioppiminen
    itsenäinen opiskelu
    dialogiharjoitukset ja muut tehtävät
    reflektointi (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Arvioitavat tehtävät ja painotukset:
    Benchmarking 15%, yksilö
    Käsitteet 20%, yksilö
    Tavoitteoden asetanta 5%, yksilö
    Alustat 20%, ryhmä
    Ostajapersoona (S), ryhmä
    Lopputyö 40%, ryhmä

    Aktiivisuus (osallistuminen webinaareihin): Kokonaisarvosanan vaikutus on +0,035 per kerta eli maksimissaan +0,25 lisäys kokonaisarvosanaan. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Timing

    31.08.2021 - 01.12.2021

    Registration

    01.07.2021 - 24.08.2021

    Credits

    5 cr

    Group(s)

    20LIKOM

    Seats

    15 - 40

    Teacher(s)

    Mika Jokinen, Miina Kivelä

    Unit, in charge

    Business Administration

    Degree programme(s)

    Degree Programme in Business Administration

    Office

    TAMK Main Campus

    R&D proportion

    1 cr

    Evaluation scale

    0-5

    Completion alternatives

    Vaihtoehtoista suoritustapaa ei ole, kurssi suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtävillä kurssisuunnitelman mukaisesti. (not translated)

    Training and labour cooperation

    Kurssin projektityön voi tehdä toiminnassa olevalle oikealle yritykselle. (not translated)

    Exam schedule

    Ryhmätehtäviä ei ole mahdollista uusia tai korottaa, jos niistä on saanut hyväksytyn arvosanan. Uusintaan ilmoittaudutaan erillisellä lomakkeella viimeistään kaksi viikkoa ennen uusintapäivää. (not translated)

    Students use of time and load

    Ajankäyttö opintopistettä kohden jakautuu seuraavasti:

    20% Webinaareihin osallistuminen ja kurssin viestinnän seuraaminen
    30% Moodlessa tarjottujen materiaalien itsenäinen opiskelu
    50% Yksilö- ja ryhmätöiden tekeminen, projekityön tekeminen

    = Noin puolet teorian opiskelemista eri tavoin ja toinen puoli käytännön tekemistä teoriaa soveltaen. (not translated)

    Content periodicity

    Johdanto digimyyntiin ja markkinointiin
    Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
    Mitkä ovat verkon välityksellä kokonaan tai osittain tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
    MIten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset kanavat?
    Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdentamiseen?
    Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
    Lopputyön esittely (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet. (not translated)

    Good

    Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti. (not translated)