•   Liikeviestintä 3B00DW81-3002 01.09.2021-13.10.2021  2 cr  (20IB) +-
    Learning outcomes of the course unit
    Kurssi on tarkoitettu IB:n suomenkielisille opiskelijoille. Kurssilla perehdytään asiatyylisen viestinnän periaatteisiin ja harjoitellaan kirjoittamaan työ- ja liike-elämän kirjallisia viestejä, kuten liikekirjeitä ja muistioita. Kurssilla kerrataan ja harjoitellaan myös suomen kielen oikeinkirjoitusta.

    Kurssin suoritettuaan, opiskelija:

    Osoittaa perehtyneisyyttä asiatyylisen viestinnän periaatteisiin.
    Osaa käyttää ja soveltaa asiakirjastandardia alansa tyypillisissä kirjoitteissa.
    Osaa viestiä asiatyylisesti ja vakuuttavasti ottaen huomioon vastaanottajan, tilanteen ja alan käytänteet.
    Ymmärtää oikeakielisyyden merkityksen osana viestinnällistä ammattitaitoaan ja yrityksen imagoa.
    Osaa arvioida ja kehittää viestintäosaamistaan.
    Prerequisites and co-requisites
    -
    Course contents
    Mitkä ovat asiatyylisen viestinnän periaatteet?
    Millainen on asiakirjastandardin rakenne ja mitä hyötyä sen hallitsemisesta on?
    Miten laaditaan työ- ja liike-elämän yleisimmät kirjoitteet?
    Mikä on kielenhuollon merkitys työelämässä?
    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student can write business documents and messages according to given instructions and examples. He/she communicates understandably in different situations of his/her own field. The student is able to make good use of the means of communication.

    Good

    The student communicates fluently, understandably and interestingly in different situations of business life. He/she takes the receiver and situation into account in his/her communication. The student can interpret receiver’s action and respond to it by building collaboration e.g. in customer service situations.

    Excellent

    The student communicates in different situations of business life creatively and with great expertise. He/she is able to use the means of communication in many different ways and is able to influence by using language. The student can adjust his/her communication according to the receiver, situation, circumstances (e.g. online communication) and feedback. He/she takes his/her organisation’s values and visions into account in his/her communication.

    Further information
    -

    Name of lecturer(s)

    Mari Touronen

    Recommended or required reading

    Verkkomateriaali Moodlessa. (not translated)

    Planned learning activities and teaching methods

    Etäopetus. Opetuskeskustelut, käytännön harjoitukset sekä kirjalliset ja suulliset tehtävät. (not translated)

    Assessment methods and criteria

    Opintojakson arvosana muodostuu kahdesta arvioitavasta tehtävästä. Saadakseen kurssista arvosanan opiskelijan tulee lisäksi tehdä vaaditut kotitehtävät sekä osallistua opetukseen. (not translated)

    Language of instruction

    English

    Timing

    01.09.2021 - 13.10.2021

    Registration

    09.06.2021 - 31.08.2021

    Credits

    2 cr

    Group(s)

    20IB

    Teacher(s)

    Mari Touronen

    Unit, in charge

    International Business

    Degree programme(s)

    Bachelor's Degree Programme in International Business

    Office

    TAMK Main Campus

    Evaluation scale

    0-5

    Exam schedule

    Opintojaksosta ei järjestetä tenttiä, vaan arvosana muodostuu annettujen tehtävien arvioinneista. (not translated)

    Students use of time and load

    Opetusta yhteensä 14 h sijoittuen 1. periodiin. Kotitehtäviä opetuskertojen välillä ja kaksi laajempaa arvioitavaa tehtävää. (not translated)

    Assessment criteria
    Satisfactory

    The student can write business documents and messages according to given instructions and examples. He/she communicates understandably in different situations of his/her own field. The student is able to make good use of the means of communication.

    Good

    The student communicates fluently, understandably and interestingly in different situations of business life. He/she takes the receiver and situation into account in his/her communication. The student can interpret receiver’s action and respond to it by building collaboration e.g. in customer service situations.

    Excellent

    The student communicates in different situations of business life creatively and with great expertise. He/she is able to use the means of communication in many different ways and is able to influence by using language. The student can adjust his/her communication according to the receiver, situation, circumstances (e.g. online communication) and feedback. He/she takes his/her organisation’s values and visions into account in his/her communication.